Thor. Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Finnes det en variabel for "C:\Documents and Settings\*brukernavn*\Mine dokumenter" Slik at jeg kan skrive %variabel% istedet for "c:\documents and settings....... Eventuelt en annen måte å lage an fast variabel for "c:\documents an..." slik at jeg kan bruke scriptet på andre pc-er uten å redigere mer enn maks en linje? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 %userprofile% = C:\Documents And Settings\*brukernavn* Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 %USERPROFILE%\My Documents Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Da har jeg et lite problem til.. My Documents eller Mine dokumenter, norsk eller engelsk. Finnes det en måte å få de til og fungere som en kanskje? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Du får vel bruke en IF statement test på : if %USERPROFILE%\My Documents exists , else %USERPROFILE%\Mine Dokumenter da (eller omvendt) . Endret 1. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Hva gjorde jeg feil? @echo off if "%USERPROFILE%\My Documents" exist else "%USERPROFILE%\Mine Dokumenter" pause Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ser ikke ut som scripting men batch. Pass på å bruk .cmd som file extension for rett command interpeter. Eksempel : if exist %USERPROFILE%\My Documents NUL goto process1 else goto process2 :process1 cd %USERPROFILE%\My Documents start xxxx.exe :process2 cd %USERPROFILE%\Mine Dokumenter start xxxx.exe pause Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) FOR /F "tokens=3* delims= " %%A IN ('REG QUERY "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v "Personal"') DO SET dokumenter=%%B Koden over vil hente info'en du vil ha ut av registeret, deretter legge den til i variabelen "dokumenter" Idèen er hentet fra JohndoeMAKT's løsning på oppstart/startup problemet... Husk tab og space etter delims= Endret 2. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Må denne koden settes inn i starten av selve batch-scriptet eller er det nok å kjøre den en gang? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Koden må kjøres i begynnelsen av hvert batch script der du skal ha variabelen "dokumenter" ja... Du kan forresten skrive SET i kommandolinja for å se alle slike variabler som USERPROFILE osv... Endret 3. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Jeg forsøkte å lage en slik uten at den var avhengig av registeret. FOR %dokumenter IN (variabel) DO kommando [C:\Documents and Settings\Thor\Mine dokumenter] Men den fungerer ikke, hva er feil? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Prøver du å lage en variabel som alltid vil være der, som f.eks %userprofile% ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Prøver du å lage en variabel som alltid vil være der, som f.eks %userprofile% ? 8303088[/snapback] Jeg prøver å lage en for et script, koden bør være i selve batch-filen. Helst ingen registermodifikasjoner eller systemendringer Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Koden jeg skrev over endrer ikke noen ting, den henter bare ut info... Den finner ut hvor "Mine dokumenter" ligger, og lagrer info'en i variabelen "dokumenter" Edit: Selfølgelig vil variabelen "dokumenter" kun eksistere i scriptet der koden blir kjørt... Endret 3. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hva med oss som ikke har mine dokumenter-mappa på %userprofile&\Mine dokumenter? Sånn som jeg, som har den på E:... Da blir det jo feil... Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Regner med at du har laget denne "mine dokumenter" mappen selv på E:. Jeg snakker om Mine dokumenter som ligger som default. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Regner med at du har laget denne "mine dokumenter" mappen selv på E:. Jeg snakker om Mine dokumenter som ligger som default. 8415718[/snapback] Høyreklikket på "Mine dokumenter"-ikonet på startmenyen og satte en annen målmappe som mine dokumenter Men ja, jeg har gjort det. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tviler på at du finner noen standard verdier til Mine Dokumenter som du oppretter selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå