Oyoz Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Fant denne på mpx, noen som vet hva 64 MB DDR VRAM grafikkminne betyr? På Compaq sine hjemmesider står det om 800v "64-bit video grafikk med 32-MB DDR SDRAM". Betyr VRAM i denne sammenhengen 64-bit video grafikk eller betyr det 64-bit video grafikk med 64 MB DDR RAM? Mobile Intel® Pentium® 4-prosessor, 1,9 GHz prosessor 256 MB DDR RAM 30 GB harddisk 15" SXGA + skjerm Combo DVD/CD-RW stasjon 64 MB DDR VRAM grafikkminne Modem/nettverk (LAN) USB 2.0 Microsoft® Windows® XP Pro 1 års garanti Helt til slutt: er dette et ok tilbud til 17900? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 VRAM = Video Ram. Den er en type ram som brukes på simple grafikkort. Det kan forveksles med video RAM - som er en felles betegnelse på minne på skjermkort. I motsetning til vanlig RAM kan VRAM skrives og leses til av to ulike enheter samtidig. F.eks. kan skjermbildet oppdateres på skjermen, samtidig som grafikkprosessoren skriver nye data til VRAM-minnet. VRAM gir bedre grafikkytelse enn vanlig RAM, men er dyrere. På nyere grafikkort benyttes ofte også EDO-minne eller SGRAM. Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Betyr dette at om jeg kjøper denne maskinen med 64 MB VRAM, så vil jeg få bedre grafikkytelse enn om jeg hadde kjøpt en med 64 MB DDR RAM? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 LasseAndreK: det svaret du gav ga ingen mening whatsoever.. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 23:32, skrev MrLee:LasseAndreK: det svaret du gav ga ingen mening whatsoever.. Ikke? Kan ikke du forklare det for oss da, du som har peiling? (haha) Lenke til kommentar
ekren Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 EVO 800V har på denne modellen 64 mb minne integrert på skjermkortet (ATI RADEON 7500) - dette er (uten å gå inn på teknologi), den optimale løsningen av det som finnes for skjermkort på bærbare pc'er i dag, (selv om det nå finnes raskere grafikkprosessorer - radeon 9000). Meget godt skjermkort, fungerer utmerket, absolutt en maskin å anbefale! Har selv tilsvarende maskin (EV0 800C, med 64 mb skjermkort). Poenget er at du må holde deg unna skjermkort som deler minne med resten av systemet hvis du skal ha ok ytelse på f.eks spill! Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Takker, da forsto jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå