Gå til innhold

Skal handle nytt skjermkort.

Mokrish

Anbefalte innlegg

Heisan.

mulig folk er lei av disse hva skal jeg velge trådene. Så jeg leita etter tråder som kunne hjelpe meg. Men fant ingen som svarte på det jeg lurte på.

Jeg har:

AMD 4400 X2 prosessor. 2 GB DDR minne.

Skjermkortet jeg kjører nå er GeForce 6800 AGP. Er altfor dårlig...

Jeg vil handle inn et PCI-E kort til bruk på Enemy territory og lignende spill som kommer. Men kommer ikke til å installere Windows Vista med det første.

Hvordan er det da med å kjøpe DirectX10 kort? Funker det like bra på Directx9?

Har sett på GeForce 8800 GTS OC 320 MB kortet. Er det noen grunn til at jeg kjøper billigere kort enn dette? Og heller kjøpe heftigere kort om 1-2 år når jeg tar en makeover på hele pcen?

Noen tips? Takker for alle savr.

Mvh Mokrish.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan.

mulig folk er lei av disse hva skal jeg velge trådene. Så jeg leita etter tråder som kunne hjelpe meg. Men fant ingen som svarte på det jeg lurte på.

Jeg har:

AMD 4400 X2 prosessor. 2 GB DDR minne.

Skjermkortet jeg kjører nå er GeForce 6800 AGP. Er altfor dårlig...

Jeg vil handle inn et PCI-E kort til bruk på Enemy territory og lignende spill som kommer. Men kommer ikke til å installere Windows Vista med det første.

Hvordan er det da med å kjøpe DirectX10 kort? Funker det like bra på Directx9?

Har sett på GeForce 8800 GTS OC 320 MB kortet. Er det noen grunn til at jeg kjøper billigere kort enn dette? Og heller kjøpe heftigere kort om 1-2 år når jeg tar en makeover på hele pcen?

Noen tips? Takker for alle savr.

Mvh Mokrish.

8287614[/snapback]

Du bør vel kjøpe deg et AGP kort hvis du skal bytte bare skjermkort. Eller har jeg misforstått deg helt nå? Og det kommer DX10 kort på AGP, vi vet bare ikke når. Og DX10 kort fungerer helt fint på DX9

Lenke til kommentar

Jeg har et hovedkort som har både AGP og PCI-e.

AsRock Dual Sata - 2 tror jeg det heter.

Jeg har hatt store problemer med AGP på hovedkortet. OM jeg installerer ny driver, må jeg reinstallere hele pcen for å få det til å funke. Håper liksom det ikke er tilfelle med PCI-e slotten på kortet.

EDIT: Eventuellt burde jeg kjøpe nytt hovedkort med bare pci-e? Har socket 939.. Begynner å bli få av de der ute på markedet.

Så skal ikke kjøpe AGP, men PCI-e kort.

Så d er det bra med det kortet jeg foreslo? Og bør jeg eventuellt gå opp noen hundre for å få GTS versjonen?

Endret av Mokrish
Lenke til kommentar
Jeg har et hovedkort som har både AGP og PCI-e.

AsRock Dual Sata - 2 tror jeg det heter.

Jeg har hatt store problemer med AGP på hovedkortet. OM jeg installerer ny driver, må jeg reinstallere hele pcen for å få det til å funke. Håper liksom det ikke er tilfelle med PCI-e slotten på kortet.

EDIT: Eventuellt burde jeg kjøpe nytt hovedkort med bare pci-e? Har socket 939.. Begynner å bli få av de der ute på markedet.

Så skal ikke kjøpe AGP, men PCI-e kort.

Så d er det bra med det kortet jeg foreslo? Og bør jeg eventuellt gå opp noen hundre for å få GTS versjonen?

8287796[/snapback]

Økonomikort: X1950pro

Midrange: X1950XT

Lavere toppklasse: 8800GTS 320MB

Toppklasse: 8800GTS 640MB eller 8800GTX, men jeg mener GTS modellene gir mer ytelse for pengene.

I midrange området vil vi få 8600 serien til nvidia om en måned eller 3. spørs hvor lenge du vil vente. Hvor høy oppløsning skal du spille på?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Skal antagelig spille på 1280x1024.

Er det stor forskjell på 8800GTS 320MB og det samme kortet bare OC edition?

Det står systemkrav Windows Vista på OC edition? Er det slik at kortet ikke er kompatibelt med XP 32 bit versjonen?

Endret av Mokrish
Lenke til kommentar
Takk for svar.

Skal antagelig spille på 1280x1024.

Er det stor forskjell på 8800GTS 320MB og det samme kortet bare OC edition?

Det står systemkrav Windows Vista på OC edition? Er det slik at kortet ikke er kompatibelt med XP 32 bit versjonen?

8296662[/snapback]

Det vet jeg ikke noe om. men 320MB versjonen vil holde, så lenge du holder deg til 1280x1024. Ville ikke lagt mye penger i OC kort. Ytelsesforskjellen er ikke verd mellomlegget.

Lenke til kommentar

OK.

Takker for all hjelp, har nå kommet frem til at jeg handler et av disse to kortene. Så da er spørmålet, er mellomlegget verdt forskjellen?

Komplett.no har tilbud på dette kortet nå:

Gainward Geforce 8800 GTS 320 MB

Men etter å ha sett på tester fra HW.no hvor testen viser at OC edition slår til og med 8800 GTS 640 MB urer jeg på om det er lurt av meg å kjøpe dette kortet istedet:

MSI Geforce 8800 GTS 320 MB OC Edition

Det er 400 kroner forskjell på kortene. Er det verdt det?

Har en pc beståene av AMD X2 4400 prosessor, 550 watt strømforsyning, 2 GB DDR RAM.

Lenke til kommentar

Vis du ikke er veldig redd for å klokke kortet skal du klare å gjøre det selv, da sparer du også de 400 kronene. Det er også vanskelig å finne ut om du har klokka, så vis det går galt så skal du nok klare å bytte det. Jeg ville gått får å klokke det selv opp, men vis du ikke vil det så kan du kjøpe OC edition

Lenke til kommentar
OK.

Takker for all hjelp, har nå kommet frem til at jeg handler et av disse to kortene. Så da er spørmålet, er mellomlegget verdt forskjellen?

Komplett.no har tilbud på dette kortet nå:

Gainward Geforce 8800 GTS 320 MB

Men etter å ha sett på tester fra HW.no hvor testen viser at OC edition slår til og med 8800 GTS 640 MB urer jeg på om det er lurt av meg å kjøpe dette kortet istedet:

MSI Geforce 8800 GTS 320 MB OC Edition

Det er 400 kroner forskjell på kortene. Er det verdt det?

Har en pc beståene av AMD X2 4400 prosessor, 550 watt strømforsyning, 2 GB DDR RAM.

8359088[/snapback]

Ikke verd 400 kr nei. Det lille de korta er klokka, kan du lett gjøre selv. Ikke at du får behov for det med det første....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...