maestro2007 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Hei, Jeg håper dere kan hjelpe meg, for jeg har nesten gitt opp nå. For 3 uker siden kjøpte jeg meg et Sapphire X1950 PRO ATI skjermkort som er AGP basert . Dette skulle være det beste AGP skjermkortet. Jeg kjøpte til og med en ny strømforsyning til pcen min p.g.a dette skjermkortet, det krever mye strøm. Problemet er at jeg får det ikke til å virke. Feilen kommer allerede når jeg installerer driveren til kortet, jeg får svart skjerm når jeg installerer driverene. Jeg har prøvd mange ganger nå men for dette ikke til å virke. Eneste måten jeg kan bruke skjermkortet på er uten drivere men da virker ingen spill og windows går veldig sakte. Jeg har prøvd å følge nøye med når den installerer driverne det virker som om det klikker når den legger inn en fil som heter atixxx.dll eller noe lignende. Men dette er ikke 100% sikkert. Noen som kan hjelpe meg?? Siden det har godt 3 uker for jeg heller ikke retunert produktet da er 1800,- kastet bort. Jeg har spart lenge for å kjøpe et bra skjermkort for jeg har ikke råd til å kjøpe en nytt hovedkort,prossesor, osv...... Kanskje det er noen flere her som har opplevd samme problemet?? Her er hovedkortet jeg bruker http://www.giga-byte.com.tw/Support/Mother...?ProductID=1636 #emnetittel endret litt av moderator# Endret 1. april 2007 av Jankee Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Det er sikkert mange "software-tweaks" du kan gjøre, men det enkleste er å formattere disken og reinstallere Windows. Legg så inn alle drivere på nytt. Start med Windows XP, legg deretter inn i flg. rekkefølge: Drivere for nettverkskort. Servicepack 2 (inkl. DirectX 9.0c) Drivere for hovedkort (AGP-buss, ATA-kontroller etc.) Drivere for skjermkort. Drivere for lydkort. Dette virker i 99% av tilfellene. Hvis det fortsatt skjærer seg, så prøv med en BIOS-oppdatering av hovedkortet. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Du prøver å legge inn Catalyst 7.3? Lenke til kommentar
maestro2007 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Skal prøve rekkefølgen som dere sier. Har prøvd orginale drivere som er catalyst version 7.1 + at jeg har lasted ned de siste drivene fra www.ati.com Samme feilen hver gang. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Kommer du inn i safemode etter du har lagt inn driverne? Lenke til kommentar
maestro2007 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Ja kommer inn i safemode men på følgene måte Når jeg får svart skjerm må jeg slå pc,en helt av ta ut ledningen til skjermen, slå på pcen igjen trykke F8 så kan jeg sette tilbake skjerm ledningen i skjermkortet å velge sikkermodus her må jeg da fjerne driverene igjen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Muligens et litt silly spørsmål, men muligens verd å teste ut; har du prøvd å koble skjermen til den andre skjermkortutgangen? Du kan også prøve Omegadrivere som mange, inkludert meg selv, liker bedre enn de orginale driverne. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Jeg ser nå at det er et VIA-basert hovedkort du har. Langt bak i hodet mitt ringer det en varselbjelle om at det går skikkelig bajs med grafikkort som har 256 MB og du setter AGP Aperture size på 128 MB eller mer. Prøv å sette AGP Aperture size til 64 MB i BIOS. EDIT: Til dette utgamle hovedkortet anbefaler jeg også at du tar en BIOS-oppdatering. Endret 2. april 2007 av HilRam Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 HilRam: Hmm, jeg hadde Radeon X800XT PE 256MB AGP på et ViA KT800 kort med Aperture Size på 128MB, det gikk så det grein det. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 HilRam: Hmm, jeg hadde Radeon X800XT PE 256MB AGP på et ViA KT800 kort med Aperture Size på 128MB, det gikk så det grein det. 8293384[/snapback] Jepp, men han har ikke akkurat Via KT800.... Dette HK'et støtter ikke Athlon XP med 400 MHz FSB, engang! Mener å huske at dette var en bug som gjalt de skikkelig gamle chipsettene. Lenke til kommentar
maestro2007 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Jeg leverte tilbake skjermkortet idag for feilsøking , kan det kanskje hende at hovedkortet mitt ikke støtter dette kortet ?? Litt dumt spørsmål men jeg var inne i BIOS der fant jeg ingen instilling for AGP Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Ser at du har VIA KT400-chipset. En kamerat av meg hadde skikkelig problem med ATI-kort med dette chipsettet. BIOS-oppgradering hjalp i hans tilfelle, men dette var "back in the days" at Radeon 8500 var "hot"! Det kan hende du prøver å sette en 400 hesters motor på en gammel folkevogn, if you catch my drift... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå