Gå til innhold

Norsk språkpakke i Ultimate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke hundre prosent sikker på dette men jeg tror du får det samme som om du hadde installert med en norsk vista dvd.

Jeg prøvde en slik norsk språkpakke og det virket som om det meste var oversatt.

Som sagt jeg brukte den ikke så mye så jeg er ikke så sikker på dette

Lenke til kommentar

Jeg lurte også på en ting anngående dette. Jeg bruker Windows Vista Ultimate x86 nå og har tenkt til å fortsette med Engelsk versjon, men jeg så at man kunne laste ned Norsk språkpakke fra Windows Update. Betyr det i realiteten at hvis man faktisk installerer den så får man Norsk Windows Vista?

Lenke til kommentar

Det funker helt fint å få Vista oversatt til norsk ja, jeg gjorde det samme og er meget fornøyd med resultatet. Og ja, alt blir oversatt.

Kontrollpanel - Sikkerhet - Windows Update ---> Vis tilgjengelige oppdateringer

Under 'Windows Visa Ultimate Language Packs' ligger norsk språkpakke, bare til å laste ned og vips.

Endres så til norsk i Kontrollpanel - Klokke, språk og område - Instillinger for region og språk

:thumbup:

Endret av Vargtassen
Lenke til kommentar

Tja, jeg er i motsatt situasjon. Jeg har norsk utgave av Ultimate, og bruker den engelske språkpakken. Jeg har ikke lagt merke til mange ting som ikke blir oversatt, men hos meg står det fortsatt "Velkommen" med store bokstaver når jeg booter opp og skal logge på. Resten av teksten i det bildet er vel sikkert også norsk, men jeg har satt på autologin, så det kan jeg ikke si for sikkert. Mulig at også ctrl-alt-del menyen er på norsk. Skal sjekke for moro-skyld når jeg kommer hjem fra jobb. Men alt annet fungerer veldig bra, og du kommer nok ikke til å savne noen oversettelse i det hele tatt.

Hvorfor du vil bruke norsk er derimot et mysterium for meg. Jeg er så vant til engelsk gui at jeg bare blir forvirret når jeg ser norske ord der jeg forventer engelske ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor du vil bruke norsk er derimot et mysterium for meg. Jeg er så vant til engelsk gui at jeg bare blir forvirret når jeg ser norske ord der jeg forventer engelske ;)

8293213[/snapback]

Har ikke sagt at jeg vil bruke norsk versjon, dette er på PCen til min sønn, og han har ikke lært så mye engelsk ennå...

Endret av filthyhabits
Lenke til kommentar
Det funker helt fint å få Vista oversatt til norsk ja, jeg gjorde det samme og er meget fornøyd med resultatet. Og ja, alt blir oversatt.

Kontrollpanel - Sikkerhet - Windows Update ---> Vis tilgjengelige oppdateringer

Under 'Windows Visa Ultimate Language Packs' ligger norsk språkpakke, bare til å laste ned og vips.

Endres så til norsk i Kontrollpanel - Klokke, språk og område - Instillinger for region og språk

:thumbup:

8291159[/snapback]

Jeg fikk ikke dette til jeg :no: har lagt inn Norsk begge plasser, men fremdeles får jeg frem engelsk. (prøvd med svensk og, men fremdeles engelsk...)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt windows update og prøvd å få inn språkpakken, står at den feilet i loggen. Søker da etter oppdateringer igjen, men får ingen språkpakker opp. Hvorfor?

Kjører WinSUS her i nettverket for oppdateringer, men den finner heller ikke språkpakkene. :S

Er det feks mulig å hente ut denne språkpakken fra noe sted, også bruke den på flere maskiner i nettverket?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Når jeg går inn i kontrollpanelet for å endre til norsk language (som jeg har lastet ned via windows uptade), må jeg trykke inn mappa hvor pakken ligger. Hvor er denne mappa? Burde jo ha vært en liste med norsk ettersom jeg har installert denne... Det står "Browse to the folder that contains the language files". Hvor er dette?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjørt windows update og prøvd å få inn språkpakken, står at den feilet i loggen. Søker da etter oppdateringer igjen, men får ingen språkpakker opp. Hvorfor?

Kjører WinSUS her i nettverket for oppdateringer, men den finner heller ikke språkpakkene. :S

Er det feks mulig å hente ut denne språkpakken fra noe sted, også bruke den på flere maskiner i nettverket?

8357190[/snapback]

WinSus har vel litt problemer med å laste ned Ultimate Extras.

Som språkpakkene ligger under.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...