Gå til innhold

Spill du virkelig liker!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Spill som man fortsatt spiller i multiplayer, og som man fortsatt kan dra frem og more seg med er vel spill verdt å nevne, jeg kommer da opp med følgende:

- Half-Life serien. Husker jeg spilte HL1 i '98, piratkopiert på LAN, og ble slått tilbake av grafikk og gameplay. Nå kan man jo også putte Counter-Strike, Garry's Mod og et lass andre modifikasjoner inn her, så HL serien står støtt. Fikk også økt respekt for VALVe etter å ha spilt gjennom Episode One med kommentarspor, det er masse tankegang bak selv de minste ting.

- Quake serien. Quake III Arena og Quake 2 spilles fremdeles på LAN, og fremkaller latter og banning ved enhver anledning. Også verdt å merke seg at co-op i Quake fortsatt er dritbarskt.

- Unreal Tournament. Drit i UT 2003 og 2004, det var Unreal Tournament som var - og fremdeles er - knallbra. Instagib med fatboy på Morpheus er faen meg det som duger. Sleng inn åtte spillere, og du kan forvente deg en levetid på ca. 7,3 sekunder.

- Starcraft. Spillet som fortsatt er et av de beste strategispill, på tross av at spillet er ti år gammelt. En nydelig blandig av taktikk, grafikk og gameplay. Og utrolig nok klarer folk fortsatt komme opp med nye taktikker. Spillet er i tillegg godt balansert, noe som er et kunstykke.

- Grand Theft Auto III og Vice City. GTA3 var det første GTA i 3D noe som var fantastisk i seg selv, mens Vice City presterte å fange 80-tallet på en fantasisk måte, musikken, settingen - det funker bare utrolig bra. San Andreas var en endeløs nedtur i mine øyne.

- Monkey Island spillene. Monkey Island 2 står som en milepæl i mine øyne, spillet var fantastisk morsomt, hadde utrolig bra musikk og knallbra grafikk. Masse gode puzzles også, og på tross av heller lunkne Monkey Island 4 er serien knallbra.

- Sam & Max Hits The Road og Day of The Tentacle. Spilte du PC-spill på 90-tallet vet du trolig hvorfor disse er her, og de trenger vel ingen dypere begrunnelse? Spillene er bare fantastisk gode.

- Doom og Doom II. Doom 3 var pissdårlig. Doom og Doom II derimot, er fortsatt artig i multiplayer, noe som egentlig sier sitt. Spillene er 15 år gamle, men fortsatt fullt spillbare.

Kommer ikke på noen fler umiddelbart, men det sikkert tusenvis av andre spill også.

Lenke til kommentar

Tekken, har følgt denne serien som en gal siden tekken 1. Utover det må jeg si Tmnt2 har gitt meg flest minner da det var mitt andre spille etter mario til nes. Mario var jo en selvfølge så tmnt2 ble det første spille mitt så og si.

Lenke til kommentar

Red Alert: Husker jeg likte dette spillet utrolig godt i min barndom selv om sovjet var helt overpowered. Husker også editoren som var med der du laget maps ut av puslebrukker. Et bedre strategispill med historie finner man vel ikke. Tjatjiinnga!

Unreal / Unreal Tournament: Jeg var helt hektet fra første stund. I 1998 hadde jeg compaq presario og kjørte spillene i Software render. Har også vært spillet jeg alltid har vendt tilbake til og det spillet jeg har brukt med tid på noen gang, spesielt da jeg spilte aktivt. UT har noen av de mest geniale brettene til et spill noensinne.

Sonic serien: Jeg likte Sonic utrolig godt og har alle spillene som kom til Sega Mega Drive. Dog, de som var å få tak i i europeiske land. Husker jeg hadde problemer med å klare de siste brettene i alle spilla så måtte ha hjelp av kusinen min som var 20 år på den tiden.

Goldeneye: Må være det beste mulitplayer spillet på 1 og samme konsoll, vel og merke. Dette sammen med Perfect Dark. Husker jeg ov kompisene brukte å 'rollespille' i dette spillet da vi var små. Men proximity mines og complex var tider det!

Super Smash Bros: Må være det mest geniale konseptet innen slossespill sjangeren noensinne. Rart ingen spill kopierer dette. Mange forsjellige figurer og velge mellom men ingen tvil om at Donkey Kong var overpowered.

Guild Wars: Dette er et spill jeg aldri klarer å slutte helt med. Dette spillet blir alltid i slik perioder til jeg står fast på et brett i PvE. Er ikke så stor fan av PvP delen av spillet men har også alle de exp pakkene (som er irriterende dyre).

Men jeg har xbox 360 og synes ikke det er kommet noen helt knalltitler enda. Det nærmeste må være Gears Of War og Oblivion. Skal spille Halo serien når halo 3 kommer. Skal gå systematisk igjennom serien å se om det er noe for meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...