Gå til innhold

Tvetydig Nero?

Zonda

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle brenne en musikk CD sto det at dataene var 75 min og 761 MB, er ikke dette litt motstridened opplysninger? Jeg bare avbrøt brenningen. Og det sto også når jeg valgte Audio CD i wizarden at CDen ikke ville fungere i lyd CD spillere. Hva skal jeg velge i wizarden?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Når du bruker Audio er det 75 min som teller. Ofte det er veldig mye mere MB enn platen klarer. Det har alltid funket for meg i mange år.

Når du brenner datafiler er det MB som gjelder.

Aner ikke helt med den siste meldingen din om ikke lyd blir med. Hvilket brogram bruker du.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 20:02 skrev Arve 28:

Aner ikke helt med den siste meldingen din om ikke lyd blir med. Hvilket brogram bruker du.

Jeg bruker Nero som det står i emnefeltet.

Quote:

Den 2002-12-15 20:04 skrev sedsberg:

Du må huske og velge "Finalize CD", ellers vil den ikke virke i CD-spillere.

Hvor velger jeg dette da? (I Nero)

[ Denne Melding var redigert av: Samiedna på 2002-12-15 20:10 ]

Lenke til kommentar

Det virker som om Nero viser totalt anntall bytes som skal brennes, inkludert filsystem, ECC m.m. Det er minuttangivelsen som sier hvor mye plass brenningen tar, og hvis det ikke er plass nok på CDen får du en advarsel först, der du må velge overburn for å fortsette (hvis det er enablet under expert settings).

Lenke til kommentar

Hei!

Er det ikke slik at når man brenner lyd, er det antall minutter som er viktig? Altså at man kan brenne en plate på 80 min. Og 750 MB uten problemer? Men når man brenner data er det antall MB man må passe på.

[ Denne Melding var redigert av: M.H på 2002-12-16 09:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Quote:

Den 2002-12-15 20:04 skrev sedsberg:

Du må huske og velge "Finalize CD", ellers vil den ikke virke i CD-spillere.

Hvor velger jeg dette da? (I Nero)

Den 2002-12-16 13:18 skrev sedsberg:

Du velger det under "Burn"

Heisann, dette var visst ikke så lett som det høres ut til. Jeg har norsk Nero, og da er det ikke noe som heter "Burn". Jeg fant heller ikke noe "Finalize CD"

Lenke til kommentar
Quote:

Samiedna skrev (2002-12-16 18:04):

Heisann, dette var visst ikke så lett som det høres ut til. Jeg har norsk Nero, og da er det ikke noe som heter "Burn". Jeg fant heller ikke noe "Finalize CD"

Kan og få det til å bli norsk i nero om eg vil. Men du må oversette til norsk, Eller last ned engelsk språk til nero? Eg vil annbefale deg å ikke bruke wizard'en. Når den kommer opp lukker du den bare, Da har du alle innstillingene rett i fanget i neste vindu?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...