Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av førstegangsbil

lazt

Anbefalte innlegg

Hmm,250000,lurer foreldrene deg til å ikke røyke?Hadde jeg vært rik,så hadde ikke jeg kjøpt så dyr bil til ungen min.Du kan låne den dyre bilen,men ikke få eller overtar.Tror du er litt optimistisk?

Men hva prioriterer du?Fart eller cruising?_Hva med cabriolet?

8287497[/snapback]

Lurer og lurer. Ser heller på det som hjelp, men ;)

Vil ikke si vi er rike nei, men det er vel irrelevant?

Jeg kan jo selvfølgelig låne en av mine foreldres biler (320d eller xc90), men egen bil skal jeg ha! Det regner de også med, så den saken er grei. De ser egentlig bare fram til at jeg får lappen. Og angående 320d`en. Her er det snakk om en overtakelse. SLik at jeg får den bilen og hun kjøper ny, men jeg personlig har mest på lyst på Mini :) Blir også billigere for dem.

EDIT: Jeg prioriterer utseende, fart og kjøregenskaper. Ikke at jeg skal råkjøre, men vil ikke ha en helt dau bil heller.

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Nå er det på tide å begynne å lete etter en fin førstegangsbil, men jeg har ikke så altfor stor peilig, så det er noen ting jeg lurer på.

Jeg har sett litt på Mini Cooper (kanskje en S). Synes denne er kul og skal være en morsom bil å kjøre. HVa synes dere om Mini? Men mine foreldre er mest opptatt av at bilen skal være trafikksikker. Er Mini det? med tanke på størrelsen.

Har funnet to stykker som jeg liker:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...34&pos=2&tot=90

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6&tot=84&page=3

Den er jo ikke så altfor stor, men jeg trenger da heller ikke så mye plass (18år). Med tanke på at jeg kommer til å parkere på skolen osv hver dag er jo greit med en mindre bil :)

Har også sett litt på Bmw 1-serie, men synes denne er veldig kjedelig i forhold til Mini. Vil mye heller ha en Mini. Enig? 1-serie blir også fort litt dyrere.

Har en følelse av at en Mini Cooper S blir dyr å forsikre for en 18 åring? eller?

Det ble mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg litt.

Takk på forhånd  :love:

8286914[/snapback]

skal jeg være ærlig synes jeg du skal droppe å kjøpe en sinnsykt dyr bil til å begynne med. jeg kjøpte meg en fin bil til 43.000 første gangen.. er veldig dumt å ha helt ny bil første året el en som er såppass dyr.. vil tro du får e stort problem med å få den forsikra til en grei sum. lurt å begynne med å ha den på seg selv tidlig tror jeg for da får du spart deg opp poeng først. du får en ganske fin bil til 40-50.000

Lenke til kommentar
Tips: Prøvekjør alle aktuelle kandidater! Da har du selv et mye bedre sammenligningsgrunnlag på alle bilene du vurderer :)

8288495[/snapback]

Det skal jeg! Blir en tur opp på Tronrud bil (bmw og mini) :)

... og Mini er en vanvittig stilig bil!

8288495[/snapback]

Synes jeg og! Kulere å ha en Mini enn en 1-serie, synes jeg hvertfall :)

4_2079253573.jpg

eller

BMW%201.jpg

Jeg heller mot Mini`en :love:

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle absolutt valgt en av de bilene, hadde jeg valgt mini.

Liker ikke 1 serie. For ca. 200.000 hadde jeg kjøpt en 3 serie :dribble:

8289080[/snapback]

320D er jo en mulighet da.

Samma felger osv som denne:

9433563_407416_2_1_390l.jpg

men ikke i svart. Mer gråaktig farge.

Lenke til kommentar
Du velger Mini om du syns mest om utseende ;)

Bmw'en velger du om du vil ha en kjøremaskin med bakhjulstrekk og bra grep i svingene :p (det betyr IKKE at jeg syns at bmwen er stygg xD ) ;)

8289511[/snapback]

Bmw er da mye penere enn mini, t.o.m e30 syns jeg er penere. Uansett finn deg en e46 coupe, jeg elsker utseende på disse selv om de er kanskje litt oppbrukt.

Lenke til kommentar
Du velger Mini om du syns mest om utseende ;)

Bmw'en velger du om du vil ha en kjøremaskin med bakhjulstrekk og bra grep i svingene :p (det betyr IKKE at jeg syns at bmwen er stygg xD ) ;)

8289511[/snapback]

Bmw er da mye penere enn mini, t.o.m e30 syns jeg er penere. Uansett finn deg en e46 coupe, jeg elsker utseende på disse selv om de er kanskje litt oppbrukt.

8290590[/snapback]

Ja og liker stylingen og designet på Bmw'en mer enn Mini'en og hadde garantert valgt en bmw foran en Mini, men jeg mente at hvis han velger Mini'en vil han ganske sikkert snu flere hoder enn med Bmw'en.

Minien er mer laget for oppmerksomhet enn for ytelse, at BMW(!!) valgte forhjulstrekk for mini sier jo litt.

Det er derfor Mini'en lages i farger som lyseblå med hvite farstriper, for at bilen skal tiltrekke mye oppmerksomhet.

Det var DET jeg mente ;) Hadde tatt bmw ovenfor mini Anytime! :dribble:

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Audi s4 :) Fin bil, fin motor, mye fart og spenning. Vet ikke om du ønsker en slik bil da. Forsikringa kommer vel på noen 10 tusner, med tanke på alle hestene som befinner seg i bilen.

Selv vurderer jeg denne bilen, kjøpe en til rundt 200 000k, men vet ikke om jeg gidder bruke så mye på 1 bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...