Gå til innhold

Xbox 360 og Playstation 3. Myter vs fakta


ohlala

Anbefalte innlegg

Det er knekkende likegyldig hvor mye maskinkraft man har. Det er spillprodusentenes evne til å utnytte maskinkraften tilgjengelig sammen med kreativitet som er nøkkelen til et bra spill.

 

:)

8287286[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Da vil jeg gjerne at du finner en programmerer som koker ihop en Gears of War versjon til Commodore 64 straks, selvsagt med like god grafikk som 360 versjonen. Du sier jo det er mulig bare de er kreative nok.... :roll:

 

Har man ikke mer kraft tilgjengelig, så har man ikke mer. Enkelt og greit.

 

 

Igjen bullshit. 16,5 mb er 12 x DVD's teoretiske overføringshastighet. En hastighet som variere veldig fra ytterenden av disken til innerenden av disken. All over er xbox 360's dvd drive raskere enn blu-ray driven på 2x. Blu-ray har samme hastighet over hele disken. Men ikke så mye som han prøver å på stå her. Forskjellen er vel ca 25-30 %.. Ligger flere tester på nettet om dette.

8287286[/snapback]

 

Det er jo ikke BS hvis den virkelig klarer det? alle tall som blir oppgitt i testen er jo maksverdier...

Endret av trydis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Da vil jeg gjerne at du finner en programmerer som koker ihop en Gears of War versjon til Commodore 64 straks, selvsagt med like god grafikk som 360 versjonen. Du sier jo det er mulig bare de er kreative nok.... :roll:

 

Har man ikke mer kraft tilgjengelig, så har man ikke mer. Enkelt og greit.

8287450[/snapback]

Kan det hende at du har misforstått nå?

Mulig det er jeg som har misfortått... Kun Fhj som kan svare på det...

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe vits å ha denne tråden her?

Første posten er bra! Det er også noen andre poster her som er bra, men det ser ut til å bli krangel ut av dette... :hrm:

8287429[/snapback]

 

Enig. La oss diskutere på et normalt nivå :)

8287432[/snapback]

 

Når man legger frem en forumtråd og påstår at det er fakta må man tåle kritikken som følger. Første posten synes dere er bra fordi den passer dere, ikke fordi den er korrekt.

 

Men man vil vel villedes. :whistle:

 

Denne påståtte korrekte informasjonen er intet annet en nok et stykke FUD..

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Første posten synes dere er bra fordi den passer dere, ikke fordi den er korrekt.

8287488[/snapback]

 

Kanskje ikke korrekt, men etter å lest gjennom så høres dette mere riktig ut enn hva dere mener og synser :)

Han snakker ikke rundt grøten som vi gjør, han snakker rett og slett om fakta ut ifra det han har funnet

Endret av ohlala
Lenke til kommentar

Det er knekkende likegyldig hvor mye maskinkraft man har. Det er spillprodusentenes evne til å utnytte maskinkraften tilgjengelig sammen med kreativitet som er nøkkelen til et bra spill.

 

:)

8287286[/snapback]

 

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Da vil jeg gjerne at du finner en programmerer som koker ihop en Gears of War versjon til Commodore 64 straks, selvsagt med like god grafikk som 360 versjonen. Du sier jo det er mulig bare de er kreative nok.... :roll:

 

Har man ikke mer kraft tilgjengelig, så har man ikke mer. Enkelt og greit.

8287450[/snapback]

 

Om du ikke forstår det er det dumt?

 

Sannsynligheten er stor for at det finnes mange spill for c64 som hadde en tilsvarende underholdningsverdi som Gears of War.

Nå har ikke jeg spilt GeoW, men jeg tviler på at jeg hadde giddet å spandere så mye tid på det som jeg har gjort med Ghosts n Goblins, Defender of the Crown eller Pirates!.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Når man legger frem en forumtråd og påstår at det er fakta må man tåle kritikken som følger. Første posten synes dere er bra fordi den passer dere, ikke fordi den er korrekt.

 

Men man vil vel villedes.  :whistle:

 

Denne påståtte korrekte informasjonen er intet annet en nok et stykke FUD..

 

:thumbup:

8287488[/snapback]

:wallbash:

Hva er det som skjer med dette forumet her? Har folk drukket maling for tiden?

Jeg driter vel langt f**n i hvilken konsoll som er "best"! Jeg har en Xbox 360 fordi det er det jeg vil ha, og fordi det er den jeg liker. Om det viser seg at PS3 40ganger kraftigere enn Xbox 360, så påvirker det ingenting! Samme for meg! Jeg mener bare det er bra han delte det der!

 

Er det andre som blir litt provoserte her, eller bør gå til sengs?

Lenke til kommentar
Første posten synes dere er bra fordi den passer dere, ikke fordi den er korrekt.

8287488[/snapback]

 

Kanskje ikke korrekt, men etter å lest gjennom så høres dette mere riktig ut enn hva dere mener og synser :)

Han snakker ikke rundt grøten som vi gjør, han snakker rett og slett om fakta ut ifra det han har funnet

8287500[/snapback]

 

Altså, nå har jo allerede msg funnet ut mye av teksten og gitt kilder til at det ikke stemmer, så da er jo ikke alt sant. Det er jo tross alt bare skrevet av en forumbruker på gamereactor, jeg vil ikke ta noe konklusjon av det han skrev, for alt der er ikke sant.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Ps3 har 256mb til cpu og 256mb til grafikkkortet, dette fører til en absolutt begrensing på 256mb med teksturer.

 

Tull og våss! Flere utviklere har sagt at de kan bruke de 256 mb med system minne til teksturer. Spill motoren må bare programmeres for å gjøre dette.

 

8287389[/snapback]

 

Det er kjent at CPU minne til PS3 er langt tregere enn GPU minnet. Så hvordan du skal smelte de 2 sammen uten å miste kraft er helt umulig.

Teoretisk er det mulig sikkert å bruke CPU minne til GPU, men det vil gjøre at hele spillet blir mye tregere og det hele vil bli dårligere

 

Noengang spilt på en PC? De fleste vet hvor viktig det er med mye ram på skjermkortet. Det hjelper lite med 2 GB ram i systemet om du har et skjermkort som ikke har nok minne

PC kunne "lånt" av system minnet men det ville bli tragisk dårlig. Samme er det med PS3, da GPU minne er et helt annet type minne som kjøres i større hastighet enn CPU minne

 

Så derfor er jeg rimerlig sikker på at spillene vil rendres med skjermkortet 256 MB minne, ikke i 512 med GPU og CPU

8287427[/snapback]

 

Hvorfor i all verden kan ikke spill f.eks. streame teksturer(noe som bruker mye ram) fra system minnet på ps3 til gpu, når vi i dag har masse spill som streamer teksturer fra diskmedium som dvd og blu-ray??

Lenke til kommentar

Fhj, tror du blander begrepene tekniske muligheter og underholdningsverdi mister. Først så snakker du om maskinkraft og så begynner du å dra frem underholdningsverdi.

 

Jeg forstår nok en og annen ting innen programmering, da jeg har mastergrad i informasjons- og kommunikasjonsteknologi....

Lenke til kommentar
SNIP

:)

8287286[/snapback]

 

SNIP

 

 

Igjen bullshit. 16,5 mb er 12 x DVD's teoretiske overføringshastighet. En hastighet som variere veldig fra ytterenden av disken til innerenden av disken. All over er xbox 360's dvd drive raskere enn blu-ray driven på 2x. Blu-ray har samme hastighet over hele disken. Men ikke så mye som han prøver å på stå her. Forskjellen er vel ca 25-30 %.. Ligger flere tester på nettet om dette.

8287286[/snapback]

 

Det er jo ikke BS hvis den virkelig klarer det? alle tall som blir oppgitt i testen er jo maksverdier...

8287450[/snapback]

 

Forfatteren av denne "flott" posten sier jo i starten hvordan han ikke liker slike max tall men heller real world tall! Men når det gjelder dette så er tydeligvis ikke det så nøye, da dvd(xbox 360) slår blu-ray(ps3). Faktum er at 16,5mb i sekundet er ett maks tall som sier lite om real world ytelsen. Men for all del, 12xdvd er raskere enn 2x blu-ray.

Lenke til kommentar
MiSP som er forum guruen? Fint om han kan slenge inn en kommentar :)

8287104[/snapback]

Takker, :) men jeg må si at jeg virkelig ikke har noen anelse om hvor du har dette fra. Jeg kan kanskje diskutere meg til en gurustatus på Elderscrolls-forumet (i alle fall i Morrowinds dager), men her på konsolldelen? Jeg tror ikke jeg har ett eneste innlegg her. :p

 

Men fortell, hvor har du det fra? Henger du mye på Elderscrolls-delen? Ser du er relativt ny på forumet.

Lenke til kommentar
Ps3 har 256mb til cpu og 256mb til grafikkkortet, dette fører til en absolutt begrensing på 256mb med teksturer.

 

Tull og våss! Flere utviklere har sagt at de kan bruke de 256 mb med system minne til teksturer. Spill motoren må bare programmeres for å gjøre dette.

 

8287389[/snapback]

 

Det er kjent at CPU minne til PS3 er langt tregere enn GPU minnet. Så hvordan du skal smelte de 2 sammen uten å miste kraft er helt umulig.

Teoretisk er det mulig sikkert å bruke CPU minne til GPU, men det vil gjøre at hele spillet blir mye tregere og det hele vil bli dårligere

 

Noengang spilt på en PC? De fleste vet hvor viktig det er med mye ram på skjermkortet. Det hjelper lite med 2 GB ram i systemet om du har et skjermkort som ikke har nok minne

PC kunne "lånt" av system minnet men det ville bli tragisk dårlig. Samme er det med PS3, da GPU minne er et helt annet type minne som kjøres i større hastighet enn CPU minne

 

Så derfor er jeg rimerlig sikker på at spillene vil rendres med skjermkortet 256 MB minne, ikke i 512 med GPU og CPU

8287427[/snapback]

 

Hvorfor i all verden kan ikke spill f.eks. streame teksturer(noe som bruker mye ram) fra system minnet på ps3 til gpu, når vi i dag har masse spill som streamer teksturer fra diskmedium som dvd og blu-ray??

8287526[/snapback]

 

Du kan ikke rendre et objekt ved streaming :)

Hva er poenget med å ha et 512 MB skjermkort og 2 GB i systemet (minus OS) til PC om dette var tilfellet

Fakta er at textures lastes inn i minne så blir det rendret. For at det skal gå kjapt er beste løsningen texturene ligger i skjermkort minne (GPU) og ikke i systemet for de texturene som skal rendres

 

Derfor sitter PS3 litt i søla når det gjelder grafikken og minnebruken

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
MiSP som er forum guruen? Fint om han kan slenge inn en kommentar :)

8287104[/snapback]

Takker, :) men jeg må si at jeg virkelig ikke har noen anelse om hvor du har dette fra. Jeg kan kanskje diskutere meg til en gurustatus på Elderscrolls-forumet (i alle fall i Morrowinds dager), men her på konsolldelen? Jeg tror ikke jeg har ett eneste innlegg her. :p

 

Men fortell, hvor har du det fra? Henger du mye på Elderscrolls-delen? Ser du er relativt ny på forumet.

8287575[/snapback]

 

Da tok jeg feil hehe. Det er en eller annen guru her, men husker ikke hva han het

Beklager :)

Lenke til kommentar
Fhj, tror du blander begrepene tekniske muligheter og underholdningsverdi mister. Først så snakker du om maskinkraft og så begynner du å dra frem underholdningsverdi.

 

Jeg forstår nok en og annen ting innen programmering, da jeg har mastergrad i informasjons- og kommunikasjonsteknologi....

8287539[/snapback]

 

Da er du vel flink til å lese. ;) Jeg får quote meg selv:

Det er knekkende likegyldig hvor mye maskinkraft man har. Det er spillprodusentenes evne til å utnytte maskinkraften tilgjengelig sammen med kreativitet som er nøkkelen til et bra spill.

 

Dette er det jeg skrev, og det er det jeg står for. Jeg har ikke dradd frem begrepet "tekniske muligheter". Det er det du som har.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...