Techpoint Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 Mens hvis jeg tar opp uten lyd så blir bildet helt rent og fint. Med andre ord, hvis PC'en slipper å komprimere lyd, så klarer den jobben med videokomprimering/capture'ing mye bedre. Men jeg får ikke valgt WAV som format i audiocompression (Audio > Compression... A ) Og hva gjør du etter at du har tatt opp noe? Hvis lyden ble tatt opp i wav så må da vel det ta fryktelig stor plass? Jeg har selv WAV-filer som tar like stor plass som videofiler på samme lengde. Ja, å redigere film tar plass, og med lyd tar det enda mer plass. En råfilm med avi i 720x480 på 4,5 minutt tar litt over 950mb, men det er med mp3 musikk til, som divx tar den samme filmen rundt 27mb. Velger du en wav tar denne fort rundt 40-50mb mer. Men du kan nok redde deg selv ved å bruke divx ut. Får du fortsatt ikke til å velge wav, konverter den til mp3, det funker vel? Godt nyttår ja =) Fortsatt problemer med maskinkraft, kjøp ny maskin som jeg gjorde :wink: Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 vel pcm = wav så vel pcm 44.1 hz og 16bit stereo,så konvertere du fra wav til divx etter på med virtual dub,går ut av capture mode file->open (opner filmen din som er i wav) video->direct stream copy audio->full kompression audio>kompresion (vel så codec du vil bruk) file->save avi (velg så hva du vil save den som ikkje save over vis noe går galt da har du ein bra capture med bra lyd uten får stor plass Høres evi tungvindt ut, istedet for bare, copy/paste -> Record ->Choose compression, AVI-Divx-mp4 bla bla bla, Record = DONE Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Til svingen (igjen), og til alle andre som måtte ha noen løsning på dette "problemet": Vet du foresten om et bra video-redigeringsprogram som klarer å importere divX-filer? Godt nyttår! Kan svare på dette problemet kanskje, er litt usikker på divx, men programmet jeg bruker konverterer direkte til alle mulige formater, DV I DV II, DIVX, vanlig AVI, osv. ville da også tro at dette programmet kan kjøre inn divx, programnavn : WinProducer, jeg synes det var bedre enn mange andre progs jeg har prøvd. =) Jeg har winproducer. Stemmer at det er et bra program ja, men det klarer desverre ikke divx. Men takk for svar likevell... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Fortsatt problemer med maskinkraft, kjøp ny maskin som jeg gjorde ________________________________________________________ Tror egentlig ikke det er nødvendig for meg... Hadde jeg hatt masse penger hadde jeg oppgradert en gang i uka men slik er det ikke så da får vel Athlon XP 1800+, 512MB PC-133 SD-RAM og 60Gig Seagate HD være bra nok. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 vel pcm = wav så vel pcm 44.1 hz og 16bit stereo,så konvertere du fra wav til divx etter på med virtual dub,går ut av capture mode file->open (opner filmen din som er i wav) video->direct stream copy audio->full kompression audio>kompresion (vel så codec du vil bruk) file->save avi (velg så hva du vil save den som ikkje save over vis noe går galt da har du ein bra capture med bra lyd uten får stor plass Takk for svar! Regna med at det bare var en liten baggatell, men jeg skjønte ikke hva som var hva av alternativene. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 vel pcm = wav så vel pcm 44.1 hz og 16bit stereo,så konvertere du fra wav til divx etter på med virtual dub,går ut av capture mode file->open (opner filmen din som er i wav) video->direct stream copy audio->full kompression audio>kompresion (vel så codec du vil bruk) file->save avi (velg så hva du vil save den som ikkje save over vis noe går galt da har du ein bra capture med bra lyd uten får stor plass Takk for svar! Regna med at det bare var en liten baggatell, men jeg skjønte ikke hva som var hva av alternativene. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Stemmer at det er et bra program ja, men det klarer desverre ikke divx. Men takk for svar likevell... Importerte nettopp masse divx i min winproducer, har versjon 3.+ Vet ikke hva som er forskjellen i såfall. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Stemmer at det er et bra program ja, men det klarer desverre ikke divx. Men takk for svar likevell... Importerte nettopp masse divx i min winproducer, har versjon 3.+ Vet ikke hva som er forskjellen i såfall. Importere klarer den ja, men jeg tror ikke den klarer å lagre noe som divx. Skal teste det ut snart. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Stemmer at det er et bra program ja, men det klarer desverre ikke divx. Men takk for svar likevell... Importerte nettopp masse divx i min winproducer, har versjon 3.+ Vet ikke hva som er forskjellen i såfall. Importere klarer den ja, men jeg tror ikke den klarer å lagre noe som divx. Skal teste det ut snart. Jeg lagrer som divx dag ut og dag inn jeg, uten problemer. Tror du skal sette deg ned å lese litt bøker, kanskje litt help filer til programmet :wink: Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Stemmer at det er et bra program ja, men det klarer desverre ikke divx. Men takk for svar likevell... Importerte nettopp masse divx i min winproducer, har versjon 3.+ Vet ikke hva som er forskjellen i såfall. Importere klarer den ja, men jeg tror ikke den klarer å lagre noe som divx. Skal teste det ut snart. Jeg lagrer som divx dag ut og dag inn jeg, uten problemer. Tror du skal sette deg ned å lese litt bøker, kanskje litt help filer til programmet :wink: Hva mener du med "lese litt bøker" ?!?!?!?! Jeg har da bedre ting å gjøre..... Hvis du synes det er så forbanna gøy så gjør det selv. Foresten så hater jeg slike hjelpe-filer også, de sier bare ting du enten vet, eller er for dum til å forstå. Tror egentlig ikke jeg trenger å lese det heller, lagde en gang en hel film som skole-prosjekt og da brukte jeg masse forskjellige overganger og jeg lappet sammen flere filer og la lydfiler over hverandre osv.... Ikke det at det er så stort, og det var foresten bare en liten dritt-film jeg lagde (sammen med en elendig gruppe lærer'en hadde satt opp. fikk 5- fordi læreren ble "imponert" over noen av efektene... Hehe; DUST!) , men jeg klarer da ihvertfall å bruke programmet Nå har jo jeg en gammel versjon av wincoder (V. 1,1 eller noe...) så da får jeg bare beklage at jeg ikke visste at 3'ern støtta divX, visste foresten ikke at det hadde kommet en 3'er heller. Men du har da ingen grunn til å prøve å være spydig... Les heller en bok! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Nå har jo jeg en gammel versjon av wincoder (V. 1,1 eller noe...) så da får jeg bare beklage at jeg ikke visste at 3'ern støtta divX, visste foresten ikke at det hadde kommet en 3'er heller. Men du har da ingen grunn til å prøve å være spydig... Les heller en bok! Skal jaggu si du tar deg nær av ting, det var humoristisk ment, men men, dessuten snakket vi ikke om wincoder, men winproducer. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg tar meg ikke nær av ting, jeg vel!?!? Mente winproducer, men skrev wincoder... Blanda bare de to litt. Skal skaffe meg versjon 3, tenker jeg låner det av en jeg kjenner som har et litt nytt skjermkort med video-in. Så får jeg se om det duger til divx osv... men frem til det får jeg bare stole på det du sier da. Brukte wincoder/winproducer en stund, var bra til å redigere vekk reklame mellom simpsons-episoder, eneste som jeg synes at mangla var støtte for noe litt "nyere" og mer komprimert format enn MPEG1. Ønsker deg et godt nyttår og håper du får mange fine bokopplevelser Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 NÅ har jeg fått testa winproducer! V.3 var mye bedre enn 1,5 som jeg hadde! Støtter lat fra divx til windows media audio/video... Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Knall program ikke sant? Jeg har stort sett kun brukt det fordi det støtter det meste, jeg savner bare flere transition og andre tillegg. Men ellers ett topp program Lenke til kommentar
svingen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 vel nå lasta eg ned sist versioen 3.0 og da får eg ta opp skikelig starta det kun 1 gang gikk ut igjen og virtual dub osv klarer det perfekt weee ja ja 50mb på modem men det var det verdt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå