Gå til innhold

OEM på 2 forskjellige HK?

Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere sikkert alle vet så kan OEM versionen av Vista bare brukes på 1 HK, men slik skulle det vel være med Xp og, men det funker da fint på flere HK. Er det noen som har testet og sett om Vista OEM kan installeres på flere pc'er? Eller står M fortsdatt på at det er fysj fysj?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Som dere sikkert alle vet så kan OEM versionen av Vista bare brukes på 1 HK, men slik skulle det vel være med Xp og, men det funker da fint på flere HK. Er det noen som har testet og sett om Vista OEM kan installeres på flere pc'er? Eller står M fortsdatt på at det er fysj fysj?

8286850[/snapback]

Har akkurat installert vistaU på ny(eldre) pc, men måtte ringe og få ny nøkkel.

Fikk desverre ikke testa om det gikk å bruke på begge, samtidig lobla på nettet, da Evga-HK-kortet sa takk for seg og godnatt.

Bare å prøve det,vet u

Lenke til kommentar
Mhm... for jeg har lovlig kopi, men skal bytte HK en gang nå snart. Men så vidt jeg forstod det gikk det fint ann å bytte?

8287186[/snapback]

Jada,det går fint å bytte hk, men som sagt må du ringe for ny nøkkel.

Måten dette foregår på er at du installerer på vanlig måte med den nøkkelen du har, og etter noen timer kommer en beskjed på skjermen....

Drit i å taste inn alle nummerne som står på skjermen,som svareren ber om, men gå direkte til å ringe en saksbehandler istedet, så ordner det seg med en gang :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare for å klare opp litt her.

Hvis du bytter fra et hovedkort til et annet skal du ikke få ny lisens.

Men hvis du skifter fra et ødelagt hovedkort til et annet, som er samme modell må du reaktivere.

8304157[/snapback]

Ja, det står vell ganske klart i innlegget mitt, eller? :roll:

Lenke til kommentar

Nja.

Du sier at det går fint ann å bytte hovedkort og få reaktivert det uansett. Det stemmer så lenge man ikke bytter til en annen modell hovedkort. Gjør du det skal du ikke få ny lisens, om du får det i praksis er en annen sak.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Nja.

Du sier at det går fint ann å bytte hovedkort og få reaktivert det uansett. Det stemmer så lenge man ikke bytter til en annen modell hovedkort. Gjør du det skal du ikke få ny lisens, om du får det i praksis er en annen sak.

8304453[/snapback]

Hei igjen :)

Som jeg skrev i ovenstående innlegg skiftet jeg fra den maskinen du ser jeg har(hadde da Evga hk) til en gammel maskin med Asus hk og Amd prosessor og fikk ny nøkkel da jeg ringte uten problemer.

Det er nok riktig som du sier, men i praksis er det ikke slik.

Dette kan jo komme av at Microsoft driter i HVA du gjør med en OEM-utgave av Vista, så lenge de slipper å ha support på OS-et, bare man ikkekjører samme OS på mer enn 1 maskin..........

Enig? :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei igjen  :)

Som jeg skrev i ovenstående innlegg skiftet jeg fra den maskinen du ser jeg har(hadde da Evga hk) til en gammel maskin med Asus hk og Amd prosessor og fikk ny nøkkel da jeg ringte uten problemer.

Dette kan jo komme av at Microsoft driter i HVA du gjør med en OEM-utgave av Vista, så lenge de slipper å ha support på OS-et, bare man ikkekjører samme OS på mer enn 1 maskin..........

Enig?  :thumbup:

8304534[/snapback]

Joda, er enig med deg. Du trenger bare lyve til kundebehandleren så går det helt greit.
Lenke til kommentar
Hei igjen  :)

Enig?  :thumbup:

8304534[/snapback]

Joda, er enig med deg. Du trenger bare lyve til kundebehandleren så går det helt greit.

8304582[/snapback]

HEHE....mulig d, men det trengte ikke JEG å gjøre.

Fortalte bare sånn det var, og alt var ok.

Har du prøvd å kjøre samme Vista på 2 maskiner?

Mangler et OS sjøl nemlig ;)

Lenke til kommentar

Mangler et OS sjøl nemlig  ;)

8304609[/snapback]

Kjører samme Vista på to maskiner ja, men har ikke lovlig lisens så da forsvinner vel litt av poenget :p
Lenke til kommentar

Mangler et OS sjøl nemlig  ;)

8304609[/snapback]

Kjører samme Vista på to maskiner ja, men har ikke lovlig lisens så da forsvinner vel litt av poenget :p

8304634[/snapback]

Enig.

Lurte bare om det var mulig å kjøre en sånn løsning til lønna kommer på konto i slutten av april.

Litt kjedelig å bruke XP når man først har begynt å bli vant med Vista :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...