Navido Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg bruker webprogrammet dremaweaver MX og det er noe jeg lurer på. jeg har brukt følgende frameset med en enkel tegning: Left frame right frame | | Mainframe | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Hvordan kan jeg forandre størrelsen på right frame slik at jeg får den bredere? Håper på svar fra folk som har erfaring fra programmet. Navido Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 forstod ikkje heilt tegningen din.... mente du slik?? | | | | | left | main | right | | | | | | | | | er ikkje noko program-problem.. fort gjort å endre i kildekoden... men det ligger også eit valg i eit av panelene (hugsar ikkje korleis, DW er ikkje installert her...) kvifor vil du bruke frames?? viss du har dreamweaver er det mykje bedre å bruke "template"-funksjonen!!! Lenke til kommentar
Navido Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 varmere strøk down under...skjønner ikke hvorfor tegningen min ble slik. sorry mente Left frame | Main frame | right frame | | | | ----------------- endre bredden her Hvordan endre bredden på right frame? Lenke til kommentar
Navido Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Hilvite igjen. noe feil i scriptet på hardware her. uansett..får bare sløyfe bort noe her. Left frame | Main frame | right frame hvordan endre sizen i right frame? Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 ser at tegningane blir fucked... slik?? |------------|-------------|-------------| |------------|-------------|-------------| |------------|----------|----------------| ikkje muleg med eit framesett, du kan ikkje ha forskjellig bredde viss det er det du tenker på.... viss du vil endre bredden for heile kolonnen, gjer du det enklast i koden... sjå etter denne koden: <FRAMESET COLS="x, y, z"> der x er bredden for left, y er bredden for main og z er bredden for right bredden kan settes med pixelbredde, prosent eller "*" som tilsvarar "resten av ledig plass"... håpar dette hjelper deg.... edit: typo... _________________ "Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet" "Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker" [ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-12-15 20:10 ] Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Alternativet er å begynne å bruke tabeller med row og colspan+iframe, men bedre å tenke gjennom designet av hjemmesiden din før du evt. fikler med dette. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ser at tegningane blir fucked...slik?? |------------|-------------|-------------| |------------|-------------|-------------| |------------|----------|----------------| ikkje muleg med eit framesett, du kan ikkje ha forskjellig bredde viss det er det du tenker på.... viss du vil endre bredden for heile kolonnen, gjer du det enklast i koden... sjå etter denne koden: <FRAMESET COLS="x, y, z"> der x er bredden for left, y er bredden for main og z er bredden for right bredden kan settes med pixelbredde, prosent eller "*" som tilsvarar "resten av ledig plass"... håpar dette hjelper deg.... edit: typo... _________________ "Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet" "varmere strøk down under er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker" <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-12-15 20:10 ]</font> Du har jo Dreamweaver MX, bruk template..drit i frames. Enklere. og oversikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå