agitator Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei. PSU'en min gikk fyken i natt. En Mist 500w med 24pins-kontakt til HK og 6pins-kontakt til skjermkort. Jeg hadde en Chill 400w liggende, som jeg har koblet til nå. Den har bare 20pins-kontakt for HK, og har ikke 6pins-kontakt til skjermkort. Maskinen funker den, men nVidia-driveren gir beskjed ved oppstart at den klokker ned skjermkortet pga manglede strømkabel. Skal kjøpe ny PSU i morra, men kan jeg gjøre noe med dette i dag? HK'et er ASUS, og har EZ-plug...vet ikke om den kan bidra til noe jeg? Finnes det en måte jeg kan tvinge skjermkortet til å kjøre noe fortere? Uten at noe vil ryke? Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei. PSU'en min gikk fyken i natt. En Mist 500w med 24pins-kontakt til HK og 6pins-kontakt til skjermkort. Jeg hadde en Chill 400w liggende, som jeg har koblet til nå. Den har bare 20pins-kontakt for HK, og har ikke 6pins-kontakt til skjermkort. Maskinen funker den, men nVidia-driveren gir beskjed ved oppstart at den klokker ned skjermkortet pga manglede strømkabel. Skal kjøpe ny PSU i morra, men kan jeg gjøre noe med dette i dag? HK'et er ASUS, og har EZ-plug...vet ikke om den kan bidra til noe jeg? Finnes det en måte jeg kan tvinge skjermkortet til å kjøre noe fortere? Uten at noe vil ryke? 8286334[/snapback] Du fikk ikke med 4pin - 6pin kabel med skjermkortet vel? Bruker å være med. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Altså Molex til PCIe 6pin ... Om du tenker på at du har en 6pin AUX kabel så ikke bruk den da den er koblet opp med ledninger på en helt anen måte og kan ødelegge skjermkortet ditt med feil volt og det hele ... Lenke til kommentar
agitator Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Hei. Sjekka eska til skjermkortet nå, og joda, der lå det en overgang fra 2x molex til 1x 6pin for PCIe. Funker nå Så da slipper jeg å kjøpe ny PSU i morra...peiling på garantien på Mist? Kjøpte den i Norge, fra microplex tror jeg. Den er omtrent 18 mnd gammel, må vel regne med at slike skal holde noen år? Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei. Sjekka eska til skjermkortet nå, og joda, der lå det en overgang fra 2x molex til 1x 6pin for PCIe. Funker nå Så da slipper jeg å kjøpe ny PSU i morra...peiling på garantien på Mist? Kjøpte den i Norge, fra microplex tror jeg. Den er omtrent 18 mnd gammel, må vel regne med at slike skal holde noen år? 8286697[/snapback] Fra microplex.no: "I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år." så du har en god sak der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå