Gå til innhold

www.slackware.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
noen som vet når slack 9.0 kommer ut?

vel,, "alle" venter vel på den nye xfree 4.3 som kommer i januar, den nye gcc 3.1 er ute for de som mekker pakker, kde 3.1 (venter på et sikkerhets fiksing+ at de gjennom går kodene) +++ at en del andre pakker kommer med slipp nr.

så med andre ord, du vet ikke når den kommer ut

Lenke til kommentar

Så klart! Slackware kan brukes til alt, fra pure server distro til skikkelig desktop. Du kan jo strippe ned installasjonen til det absolutte minimum... (Fikk inn slackware 8.0 på en 540MB harddisk en gang, likevel var det rundt 100MB ledig...) Garantert er du at du får til og boote opp og siden ikke noe Xfree86 møl starter automatisk... Alt kan konfigureres, tar ikke lengre tid og installere eller enn en tur på dass (pommelom). Dette var faktisk også distroen jeg begynte med, ikke noe Mandrake, Red Hat eller annen newbie distro... rett i console som newbie... (kan en del MS-DOS, om enn så mye hjelp det er i det da...)

Det var dagens Slackware-propaganda

SWquinn1.jpg

Lenke til kommentar
Dette var faktisk også distroen jeg begynte med, ikke noe Mandrake, Red Hat eller annen newbie distro... rett i console som newbie...  

jeg synes å erindre at du kjørte RedHat på den 300mhzen din på skolen ? ^^

slackware ja.. funker best for meg iallefall, og bruker det på alle maskinene jeg har

Lenke til kommentar

Kjørt ikke Red Hat på 300mhz-en nei, når jeg tok den med lå windows 98 på den, etter en dag jeg hadde vært utplassert lå plutselig Slackware på den :) . Så tok jeg med Red Hat 7.2 for og teste ut det (hadde prøvd 6.0 en gang) men det funket ikke (ingenting annet en Slackware fungere på 300'en, aner ikke hvorfor, den står bare og swapper til hd'en hele tiden) Så RH føyk ut fort, siden har det vøri slackware for aille "penga"! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...