aC Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei, etter lenge å programert i Unix området skal jeg over til VS. Og jeg har litt problemer med å tilpasse meg. Jeg har møtt en utfordring i et program som skal vise text i multiple line. Saken skal ligen NullSoft's scriptable instaler hvis noen har sett de. Hvor da teksten kommer nedover i en textbox. // jeg har definert txtMain som textBox txtxMain.set_Text(String value); Det er problemet. Denne setter hele textboxens verdi i ett Jeg kunne ha trengt en metode for å adde text til boksen og jeg er ganske sikker på at det finne en smart metode, for å adde tekst til en tekstbox. Hvis noen har vært borti dette eller har en smart metode er jeg veldig villig til å høre Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 txtxMain.Text += "Tekst som skal legges til"? Lenke til kommentar
aC Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) txtxMain.Text += "Tekst som skal legges til"? 8286301[/snapback] Det er korrekt syntax for C# og VB, men desverre deler ikke J# samme syntax de kaller metode fra textbox klassen. txtxMain.Text += "Tekst som skal legges til"? Dette ga meg kompilerings feil Brukte tanken så lagde det sånn String temp = txtMain.get_Text(); txtMain.set_Text(temp + message); Endret 1. april 2007 av aC Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 set_Text er det interne navnet på property set i .NET Du må også kalle disse funksjonene i C++.NET Men legg til Environment.EndLine, eller \n så burde det funke. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Får alltid feil når jeg bruker "+=" med tekst, siden + ser VB som om den opererer med tall, ikke tekst... Bruk "&=" isteden edit: Altså: txtxMain.Text &= "Tekst som skal legges til" Endret 3. april 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Vigilant: Nå var det vel snakk om J#, og ikke VB... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Men funker dette? txtxMain.set_Text(txtxMain.get_Text() + "\nhei " + "og hå!\nAndre linje"); Har ikke J# installert på maskinen selv... Endret 3. april 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 J# er vel egentlig bare ment for å kunne konvertere gamle Java prosjekter på en "enkel" måte. Det er første gangen jeg har hørt om noen som har brukt J#, og mitt råd er å hoppe over på C# så fort som mulig! Det er ikke så mye forskjell mellom språkene. J# kommer også til å forsvinne fra VS.Net i fremtiden: "Retirement of J# language and Java Language Conversion Assistant from future versions of Visual Studio Since customers have told us that the existing J# feature set largely meets their needs and usage of J# is declining, Microsoft is retiring the Visual J# product and Java Language Conversion Assistant tool to better allocate resources for other customer requirements. The J# language and JLCA tool will not be available in future versions of Visual Studio. To preserve existing customer investments in J#, Microsoft will continue to support the J# and JLCA technology that shipped with Visual Studio 2005 through to 2015 as per its product life-cycle strategy. For more information, see Expanded Microsoft Support Lifecycle Policy for Business & Development Products." fra: http://en.wikipedia.org/wiki/J_Sharp Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Vigilant: Nå var det vel snakk om J#, og ikke VB... 8300273[/snapback] My bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå