DuKeN Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei. skal installere windows på min nye seagate barracuda 320gb harddisk. Så under installasjonen, alltså når jeg booter fra cd'n og litt til, så står at den ene partisjonen er 131gb og den andre 8mb, som er vanlig da. Bortsett fra at jeg har 320gb, ikke 131gb. Noen som vet hva dette problemet kommer av? jumperne har jeg stilt in på alle måtene, og harddisken blir ikke noe større. Trenger hjelp fort. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Åssen OS bruker du? Regner med du bruker Windows. Løser seg ved å installere servicepack. Deretter kan du gå på: kontrollpanel -> administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> diskbehandling Der kan du lage deg en partisjon til. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei. skal installere windows på min nye seagate barracuda 320gb harddisk. Så under installasjonen, alltså når jeg booter fra cd'n og litt til, så står at den ene partisjonen er 131gb og den andre 8mb, som er vanlig da. Bortsett fra at jeg har 320gb, ikke 131gb. Noen som vet hva dette problemet kommer av? jumperne har jeg stilt in på alle måtene, og harddisken blir ikke noe større. Trenger hjelp fort. 8285964[/snapback] Les dette , så skjønner du problemet bedre Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Installer ServicePack 2 om du ikke har. Endret 1. april 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 service pack 2 ja... jeg skal legge in windows på en harddisk uten noen ting på. alltså jeg booter med XP cd. og da står det 131gb Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ja. Du bare lager deg en partisjon på 25 gb til windows, og deretter tar de 106gb som blir igjen + de du får etter du har installert SP2 og lager deg en partisjon til. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 dette får du tilgang til å gjøre da etter at sp2 er installert, via behandle/manage (høyreklikke på min datamaskin) og så diskbehanding. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Om du ikke vil legge inn sp2, kan du gjøre en enkelt endring i registeret som fikser problemet. Fremgangsmåten finner du i den tråden som det ble linket til tidligere. Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 alltså, MÅ jeg lage en partisjon på det jeg vil, la oss si 50gb (c:) til OS.. så lar jeg den andre (d:) være til jeg har installert service pack2. Så skal det fungere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Les sticky under lagringsmedier (hvor denne tråden hører hjemme). Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kan det være at han har lagd en backup-partisjon? Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 "les sticky" tror du ikke jeg har testet det nå? Det fungerer ikke Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 "les sticky" tror du ikke jeg har testet det nå? Det fungerer ikke 8286695[/snapback] 1. Har du lagt til SP1/SP2? 2. Hvis "Ja", og det fortsatt ikke fungerer, har du da prøvd å legge til den manglende registerverdien som tipset om i "sticky"? Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) har fikset problemet. Takk for hjelpen Endret 1. april 2007 av DuKeN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå