Gå til innhold

Win2k - Bør jeg installere det igjen?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har brukt xp en stund på den "nye" maskinen min, men savner Windows 2000 Pro.

Noen som vet om jeg vil støte på noen problemer med å installere det igjen?

Det er snakk om en Amd x2 4600+ prosessor og 4000 ddr ram. Vil dette by på problemer? Vil pcen yte mindre med dette os tilforhold med xp?

Vet at jeg må trikse litt for å få til 200gb disken min i win2k, men har alltid fått det til før.

Håper noen med litt peiling kan svare meg på dette. :)

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter geir__hk. Du vil muligens få litt mindre FPS i spill og litt lavere tall i programmer som tester maksytelse, men selve bruksopplevelsen vil nok være mye bedre. Selve Windows 2000 flyr i forhold til XP, og hver gang jeg bruker laptopen min på 600-900 MHz er jeg ett steg nærmere å installere det på hovedmaskinen. Akkurat når er det bare stressfaktoren, tap av hyperthreading og Remote Desktop som holder meg tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg støtter geir__hk. Du vil muligens få litt mindre FPS i spill og litt lavere tall i programmer som tester maksytelse, men selve bruksopplevelsen vil nok være mye bedre. Selve Windows 2000 flyr i forhold til XP, og hver gang jeg bruker laptopen min på 600-900 MHz er jeg ett steg nærmere å installere det på hovedmaskinen. Akkurat når er det bare stressfaktoren, tap av hyperthreading og Remote Desktop som holder meg tilbake.

8287055[/snapback]

Mister jeg "x2" funksjonen da?

Lenke til kommentar
Mister jeg "x2" funksjonen da?

8287263[/snapback]

Hvis det er støtte for tokjerne-prosessorer du mener, så støttes det av win2k også. Så igjen, du mister ingen ytelse :D

Kan forresten kommentere det der med max-ytelse. Jeg har testa winrar sin benchmark-funksjon på en dobbeltkjerne-prosessor, både under win2k og XP, og jeg fikk bedre score med win2k. Ikke veldig mye forskjell, men det var nå litt. Det som gjør at man kan få bedre ytelse under win2k, er at det ikke er så masse tildels unødvendig stæsj som kjører i bakgrunnen som i winXP.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...