Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hva slags seriøse butikker er det som selger prosjektorer og har peiling? Har tenkt å maile litt rundt og høre om de har noe å anbefale. Har sendt mail til PresentasjonsData, men skulle gjerne hatt flere :smile: edit: måtte tilføye litt [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-17 05:27 ] Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Oppløsningen på prosjektoren bestemmer hvor store bildepunkter du vil få på "veggen", og hvor detaljert bilde du vil få. Har lånt noen prosjektorer på jobben, og må si at en XGA-DLP prosjektor er et mye hyggeligere bekjentskap enn en SVGA-LCD prosjektor. Fikk liksom litt møkkete farger med LCD, samt at rutemønsteret til LCD var ganske tydelig. ASK-M5, XBOX, 72".....kan anbefalles på det sterkeste! Mine 0.02$: Man får det man betaler for! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 07:57, skrev Freeload:...må si at en XGA-DLP prosjektor er et mye hyggeligere bekjentskap enn en SVGA-LCD prosjektor. Var det pga teknologien som var brukt (LCD/DLP) eller oppløsningen? Hverken DVD eller Xbox/PS2 kjører mer enn SVCD-oppløsning, men jeg har en følelse av at det kan lønne seg med XGA uansett... Skulle selvfølgelig ha sett litt selv, men det er dessverre labert utvalg her i byen... Lenke til kommentar
striky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Ask c60 er en YPPERLIG prosjektor. Jeg hadde selv C20 som er samme prosjektor men med litt lavere lysstyrke på pæra. Helt konge. Når det gjelder Presentationsdata kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale dem!! Utrolig service. En dag ville ikke prosjektoren starte, så jeg ringte til dem og de sa jeg skulle sende den inn. Det gjorde jeg og noen dager senere fikk jeg den levert på døren med budbil. Bedre kan det ikke gjøres. Jeg brukte prosjektoren til film, og det var den meget bra til, dette er ikke en typisk data-prosjektor. C20 er best i test i EyeFi, og C60 er enda ett hakk frakkere, men jeg syns nå C20 er mer enn bra nok for en førstegangskjøper. Støyen er veldig lav, MYE mindre enn min første prosjektor Sharp XV-c20e. (men du hører den selvsagt under stille scener, men det gjør du med alle LCD-prosjektorer Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Takk for svar striky, C60 ser som sagt fristende ut. Med den "desemberprisen" er den bare 2000+moms dyrere enn C20. Og så har den jo XGA :smile: Men er DLP mye bedre enn LCD? Lenke til kommentar
striky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 når det gjelder rutemønsteret hvorvidt det er synlig, så ser du tydelig pixelene hvis du står nærme lerretet med en LCD-prosjektor. Men sitter du ett par meter unna og bildet ikke er overproposjonert går det helt fint. Forskjellen på XGA og SVGA er oppløsningen, på en XGA vil pixlene være flere, og dermed mindre ved samme skjermstørrelse. Dette gjør at du ikke så lett legger merke til dem. Man må jo ta med i betraktning at DLP-prosjektorer er dyrere også. Selv synes jeg ASK prosjektorene har kommet ned på en veldig hyggelig pris. Da jeg kjøpte min ASK c20 for akkurat ett år siden kostet den 29000, dvs 9000 mer enn idag. Det er viktig med et godt lerret, Hifi-klubben skaffer det meste av kvalitetslerret, men også det de har på komplett bør være brukbart (Plus Proscreen) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Det fins jo rimelige DLP-modeller også, f.eks denne: SONY VPL-CS5 Produsent: SONY Egenskaper: Meget brukervennlig. Motorisert tilt og automatisk keystone! Pris: kr 17 900,00 (eks. mva) Sist oppdatert: 27. november 2002 Bildestørrese: 300 tommer ANSI Lumen: 1800 Lumen Inngang: Antall DVI: Ikke oppgitt Inngang: Antall VGA: 1 stk Inngang: S-Video: 1 stk. Inngang: RCA: 1 stk. Vekt: 2,7 Kg Maks. oppløsning: 1024x768 punkter Høytaler: Ja Fjernkontroll: Ja Hentet fra PCWorlds produktguide Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 En til, denne så vel ikke verst ut? (Davis CinemaTen, 20 lapper inkl moms) Edit: Flere specs her. Edit2: Hentet fra samme siden: Regular price: $10,995.00 Sale price: $4,599.00 [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-17 08:36 ] Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 20:24, skrev zymot1x:Jeg spurte han nå, men han bare lo.Akkurat da fikk jeg bare lyst til ådenge til fyren. Han kan da vel tameg alvorlig av og til! AAAGH! :sad: Hvis jeg hadde spurt fattern om noe liknende hadde han ledd frem til påske. Julegave til nesten 4000,- ? Hva skjer med ungdommen idag...? Tsk tsk... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 08:31, skrev RikkyRally:En til, denne så vel ikke verst ut?(Davis CinemaTen, 20 lapper inkl moms)Edit: Flere specs her.Edit2: Hentet fra samme siden: Regular price: $10,995.00 Sale price: $4,599.00 Oops, ser ut som Davis er konk..? Det gjør vel ikke denne til noe godt kjøp akkurat? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 20:48, skrev tv-freak:Hei folkens!Lurer litt på å kjøpe Sanyo PLV-30(se her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=23&replies=2 )Kanskje jeg skal kjøpe denne istedenfor?Denne på komplett for 12000 eller 18000 hos elkjøp for Sanyo PLV-30.Skal brukes hovedsaklig til TV, PS2, DVD og kanskje noen familie/ferie-filmer fra pc (merk: ikke ulovlige divx'er) men det kan godt gå gjennom tv-ut på skjermkortet.Hva sier dere?Vær så snill og svar raskt, skal kjøpe den imorgen!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tv-freak på 2002-12-16 20:53 ]</font> Har nå kjøpt meg denne. 18000 måtte jeg ut med. Les mer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=23&replies=2 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Fornøyd med den da? Specs? (lat i dag) Les gjerne spørsmålene mine lenger opp, folkens Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Egenskaper - SANYO PLV30 Prosjektor teknologi info Maksimal oppløsning SVGA (800x600); 500TV-Lines Minimal oppløsning 800x600 Horisental frekvens 15-100KHz Vertikal frekvens 50-100Hz Båndbredde Lysstyrke på lerretet LCD Panel 3x0,7" Polysilicium TFT Kontrast på lerretet 400:1 Linse Diagonal billedstørrelse 30" - 200" Fokus rekkevidde 1:1,2 manuell Keystone korrigering Kan S.video tilkobles Video PAL/NTSC/SECAM Video Audio Computer audio finnes linjeutgang til audio kan PC/ Video tilkobles Kan data tilkobles Kan datamus tilkobles Høyde i cm 7.5 Dybde i cm 29 Bredde i cm 18,9 Vekt i kilo 2.5 Farge Produksjonsland Annet Remote (Klippet og limte fra Elkjøp, lat også) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå