Gå til innhold

Prosjektoren de har på komplett.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-15 21:22, skrev shebban:

Hvordan er det med pærene til disse projrctorene da? Ryker dei etter 100-200 timer og koster en 4-5000?? Blir fort dyr å bruke den til vanligt da:( Men er jo kos å sette på en film av og til med kino følelse:)

den varer i 5.500 timer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 21:26, skrev RikkyRally:

Quote:

Den 2002-12-15 21:22, skrev inz@ne:

Kommer an på hvor høyt taket ditt er :smile:

Jo klart det, taket er vel kanskje litt over 2 meter. blir ikke bildet veldig langt opp da, med tanke på at lerretet kun er litt over en meter høyt?

mitt henger ca. 2 m opp på veggen.. helt glimrende

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 21:20, skrev RikkyRally:

Nytt lerretspørsmål: Funker det å ha høyttalere bak lerretet? Tenker på senteren som står oppå TV'en min.

Hvis du har et akustisk transparent lerret, ja.

Hvis ikke, kan du justere for nivå og frekvensgang med en equilizer. Men det blir ikke helt optimalt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 21:32, skrev RikkyRally:

Noen som vet om det
de har på komplett er "akustisk transparent"?

Nå er ikke jeg inz@ne, men det er det nokså sikkert ikke. Akustisk transparente (betyr at lyden kan "trenge igjennom" uten "problemer") lerret er dyre, veldig dyre.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på en slik prosjektor, men den hadde tydelige fargestikk/-forskjeller så jeg leverte den tilbake. Poller på internett viser at denne prosjekteren er belastet med mye feil. Den har også litt lav kontrast etter min smak. Et to meter bredt bilde med denne prosjektoren er ikke noe problem hvis en sitter 3-4 meter fra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-15 21:54, skrev EskimoBob:

Inz@ne: funker den prosjektoren i 4:3 og? Tenker på hvis du kobler den til pc´en så blir det vel ikke så digg å ha 16:9? Har ikke prøvd dette da.... Hvordan blir kvaliteten på bilde når du kobler den til pc´en. Har vel en del å si på skjermkortet?

Pan. AE100 er en dedikert hjemmekinoprosjektor og er ikke så godt egnet for PC-bruk - for lav oppløsning og luminans/lysstyrke. Med 4:3 blir det svarte render på sidene. Aspektet på bildet kan settes på auto eller skiftes manuelt så 4:3 er ikke noe problem. ATI sine Radeon kort skal gi bra bilde, faktisk like bra eller bedre enn med DVD-spiller og komponentkabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...