tobbesen Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei, jeg har nå 2 160 GB som jeg vil i raid 0 ha men er usikker på hvordan jeg skal gjøre d! jeg skal ha ny xp og vista install på dem, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre d uten å være i xp, så dere skjønner at d blir et problem, i mine øyne Trenger litt hjelp her! Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 jeg har satt den ene disken av de 2 160GB til dynamisk, men er litt usikker på å gjøre det med den andre også da den har os :S Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) "feil"? postering. Endret 2. april 2007 av wiberos Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Kanskje jeg som misforstår inlegget.. men uanz; jeg ser et raid option i bios, det skal jeg enable? jeg har ikke floppy disk skjønner du, kan jeg bruke minnepinne? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) "feil"? postering. Endret 2. april 2007 av wiberos Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 TUSEN HJERTLIG! jeg ble litt usikker med å sette os-disken til dynamisk fordi den andre jeg satte til dyn var borte den første restarten etter på men det jeg nå skal gjøre er å enable raid i bios, for så å merke de diskene jeg skal ha i raid... vil da alt gå tapt, lurer jeg på!? så skal jeg installere vista, fordi der er raid drivere med, når jeg er inne i vista så partisjonerer jeg 15 GB til vista 15GB til xp og resten til programmer...!? så installerer jeg xp på den dedikerte partisjonen Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) "feil"? postering. Endret 2. april 2007 av wiberos Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 jeg har en laptop ja hvoedkort: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=637 hdd: 2x https://prisguiden.no/product.php?productId=58898 og https://prisguiden.no/product.php?productId=44537 de 2 160 er koblet til henholdsvis sata 1 og sata 2, 400 gb er koblet til 3. kontrolleren for de 4 første sataene er nvidia, port 5-8 er silicon ett eller annet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) "feil"? postering. Endret 2. april 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Når du skal instalere xp vil den ikke se raid konfigen din. Du må derfor ha en diskett som gir xp driverne. Får spørsmål om å trykke F6 tror jeg, for installasjon av scsi drivere (det er ikke scsi men xp oppfatter det som det) derfor må du ha disketten klar under install, hvis du skal legge inn fra scratsj. Dette gjelder også install cd med service pack 2. Har banna mye på grunn av det her (hadde ikke disk drive, men kjøpte en får 80 spenn ) edit.Skulle noen vite bedre måter å fixe stripe greia på er jeg lutter øre. Damn i hate that shit Endret 2. april 2007 av Malakai Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 tror jeg driter langt i xp, kommer ikke til å gidde å bruke d, samme skjedde med 98 og xp i dualboot aller først skrur jeg på raid i bios...det jeg gjør så er å finne en cd med de driverne på, for så å installere vista, under den installasjonen så har jeg koblet fra 400 gb.. hey, jeg fant en diskett med driverne og en diskettstasjon i roteskuffen min! da kan jeg bruke d da... men gidder en å sette opp steg for steg hva jeg skal gjøre nå? Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Han starter med Vista først. XP ordner han senere.Poeng i dag er å installere Vista på raid oppsett. Dermed bruker han bare CDplate. 8293042[/snapback] ok. var ikke sikker. Uansett. hvis du trenger verktøy for å fixe stripe( dette kan ikke velges i bios, bare at du kjører sata) kan det lastes ned fra diskleverandøren. Dette er ett program du bruker som en boot disk. Men det eneste den gjør er å konfigurere hd'n din som en av tre valg av sata. med mindre vista har de tingene her innebygget(hakke oppgradert ennå ) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 *mine innlegg*, tenker og gjøre det samme.. :!: Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 har satt inn diskettstasjon nå, den klarte fint å øese raid sata disketten så da er d vel bare å kjøre på... litt usikker om jeg har fått over alt, men d har jeg.. bytter til laptop, og håper dere kan hjelpe meg. Det jeg skal nå er å enable i bios for så å gå inn i raidbios.. så poster jeg her igjen fra laptop Lenke til kommentar
Malakai Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Han starter med Vista først. XP ordner han senere.Poeng i dag er å installere Vista på raid oppsett. Dermed bruker han bare CDplate. 8293042[/snapback] ok. var ikke sikker. Uansett. hvis du trenger verktøy for å fixe stripe( dette kan ikke velges i bios, bare at du kjører sata) kan det lastes ned fra diskleverandøren. Dette er ett program du bruker som en boot disk. Men det eneste den gjør er å konfigurere hd'n din som en av tre valg av sata. med mindre vista har de tingene her innebygget(hakke oppgradert ennå ) 8293085[/snapback] Du velger stripe I Raid bios configurasjon, litt usikker hva du mener her jeg!! 8293150[/snapback] Du bare sier ifra i bios, men du må fortsatt kjøre et xternt program for å velge hvordan du setter opp diskene. enten duel write, dobbel write(kopi på en disk som backup) eller ide måte å kjøre på. Sjekk segate.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå