Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) I går når jeg endelig fikk et Nikon kamera i hendene løp jeg rett ned til Nidarø og fotogarferte blant annet en sothøne som aldri har brukt å vært her før. Sothøne En forbanna sky tjeld fikk jeg også bilde av. Tjeld Sothøne som flakser Gyv løs! Endret 1. april 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
TheNorwegianViking Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 synes generlt at bildene mangler littt på skarpheten(?) Men ellers helt greie med tanke på plassering osvv:P Lenke til kommentar
tness Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Flotte bilder. Siste ble det vel litt for lang lukkertid eller? Hvilket objektiv brukte du? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Bra saker Marius. Kanskje spesielt Tjelden, den er vanskelig å få eksponeringa til å sitte 100% på. Forresten artig at du sier at den er sky. Jeg opplever ikke den som spesielt sky. Er det lokale variasjoner tro? Mvh Tim Typo Endret 1. april 2007 av fototim Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kanskje jeg skulle tatt meg en tur ned dit selv.. flotte bilder Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Mangler litt på skarpheten ja. Relative store utsnitt med D50 og Tamron 70-300mm (999,- kr) gir ikke ultraskarpe bilder, men med tanke på prisen er det KNALL! Generelt sett er Tjelden jeg har prøvd å fotografert i Trøndelag meget sky. Har kun to bilder av den fra før, men det må litt crazy-crop til, så da duger de ikke. Denne var mindre sky enn vanlig, men jeg brukte lang tid på å komme nært nok. Nidarø huser nå brunnakke, kvinand, sothøne og alle er meget tamme! Så jeg annbefaler alle med 150mm + å ta seg en tur nedover. Gråspurvene kommer også MEGET nært, men har ikke orket å knipse de ennda. Sothøna som har fått mesteparten av oppmerksomheten. Skal legge ut noen andre bilder av Sothøna som jeg ble mer fornøyd med. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Flotte bilder. Siste ble det vel litt for lang lukkertid eller?Hvilket objektiv brukte du? 8285407[/snapback] Lukkertiden er satt slik for å få bevegelsesuskarphet i vingene for å fremheve bevegelse. Objektivet som er brukt er Tamron 70-300mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå