Gå til innhold

Skal det betales toll/MVA ved import av bøker?

Anbefalte innlegg

Har bestilt noen bøker fra Amazon som tar lenger tid enn planlagt, redd de sitter fast i tollen, da samlet pris overstiger kr 200. Pakken inneholder bare bøker. Siden bøker kjøpt over disk ikke er pålagt MVA, kan det vel ikke være anderledes ved nettkjøp? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri måttet betale toll for bøker som jeg har kjøpt bøker hos amazon og det er der jeg som oftest handler, men det norske postvesen er ikke altid det beste (etter min mening så ofte som de har klart å levere posten min feil) og det nærmer seg påske, det kan jo være grunnen til at pakken er sent ute

Endret av Gyrid
Lenke til kommentar

det er ikke toll på bøker, mva avgiftene er også anderledes på bøker enn på andre ting.

vanligvis må man betalte mva på alt over 200kr. men dette gjelder ikke bøker, har kjøpt bøker for god over 1000kr uten å måtte betale noe som helst. vet ikke hvor dyr en bok må være før de må betale mva.

Lenke til kommentar

Sendte mail til amazon, og etter pakkesporing gikk det klart frem at noe er skjedd under transporten, så pakken sitter ikke fast i tollen. De har sendt meg ny pakke, og på tross av en tabbe under forsendelsen, sitter jeg med et kjempegodt intrykk av amazon.co.uks kundebehandling. Svartid på mail og behandling av feilen skjedde raskt, og at pakken forsvant er jo heller ikke deres feil.

Lenke til kommentar

ja amazon(alle) er gode på suport. jeg bestillte en dvd fra .com en gang, og den forsvant under sendinga, også var det noe problem med mail systemet i 2 dager så jeg fikk sent svar, og som plaster på såret sendte de med 3 disc utgaven av filmen, selv om jeg bare hadde bestillt 1 disc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...