hagobart Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei! Jeg har installert trådløst nettverk hos en nabo. Han har en D-Link 824VUP+ router som virker veldig bra. Routeren er koblet til fibernettverk og alt fungerer tilsynelatende bra. Problemet er at med jevne mellomrom må jeg inn på routeren og under "status"-fanen velge "DHCP renew" for å få kontakt med omverdenen. Dette begynner å bli noe frustrerende. Hvorfor er det slik? Kan jeg endre oppsettet slik at dette går av seg selv eller er det noe internetttilbyderen kan justere? hagobart Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Har du oppgradert firmware? Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 nei...er det av betydning? Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Det kan være at det er en "bug" i firmware som nå er fikset. Så prøv å oppgrader ruteren Edit: Du har ikke endret noe innstillinger som du ikke vet hva var for noe? Du kan jo også resette ruteren tilbake til fabrikkinstillinger og begynne på nytt. Endret 1. april 2007 av sitdown Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Dlink ja, men har forholdsvis god erfaring med det selv. (Belkin er værre) Nei, jeg har ikke tuklet med ting jeg ikke vet hva er. Skal laste ny firmware inn så snart som mulig å se hva som skjer..... hagobart Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 kan hende at du har en litt for streng brannmur som blokkerer dette men slipper igjennom ved at du gjør det manuelt. DHCP bruker port 67, du kan jo prøve å tvinge den opp i brannmuren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå