Noman_ Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hei, jeg er ny på forumet her og har lest mange av deres innlegg. Det var mye nyttig å hente her. Det begynner å bli en stund siden jeg sist sjekket datakomponenter. Men nå tenkte jeg å gå til innkjøp av stue-pc. Bruksområder: - Spille av divx-filmer og mp3. Noe nedlastet hd-dvd (i divx-format??) - surfing på internett Jeg bruker egen dvd-spiller til avspilling av dvd-filmer. Og det kommer ikke til å bli noe spilling i det hele tatt. Den skal kobles til en 32" Samsung lcd-tv (le32n71). Hvilken tilkobling blir best mot denne? dvi eller hdmi? Krav: - Lyd skal gå gjennom receiver (optisk/digitalt) - Så støysvak som mulig uten å betale masse for det. - Fint design på kabinett - Maks pris kr 5.000,- pluss kr 1.500,- for HD-DVD for xbox - To tv-tunere som skal være mulig å koble på analogt og digitalt. (Canal Digital har vel digitale dekodere nå?) - Skal kunne oppgraderes i fremtiden Det er vel dette jeg kommer på i farta... Jeg har sett altfor mye og klarer ikke å bestemme meg... Alternativer: - Kabinett: Zalman HD160 HTPC eller antec overture. Sistnevnte er billigere og i pianolakk. Den passer til tv'en og høyttalerne som er i pianolakk. Thermaltake Mozart er også interessant. Lenke til kommentar
Noman_ Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Nå har jeg funnet ut litt mer. Kabinett: Silverstone LC16M PSU: Seasonic S12 Harddisk: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Minne: TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB TV-kort: Hauppauge WinTV-PVR-500MCE CPU: Intel Core 2 Duo E6300 CPU-Vifte: Zalman CNPS9500 AT Dette kommer på ca. 6542,- Det jeg har problemer med å velge nå er skjermkort og hovedkort. Disse har jeg sett på: Hovedkort: Asus P5B og Asus P5W DH Deluxe Skjermkort: Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDMI/HDCP-ready Noen med innspill på dette oppsettet? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Stille så mulig . Da må det bli et skjermkort uten vifte. Jeg bruker 7600GS , men det er mot en 32" vanlig skjerm. Du trenger vel ikke HDMI hvis lyd skal gå i reciver. HK der må du finne et med styringskontroll program(hvis ikke dei alle har det nå da). Den skal brukes på å stille viftene ned til null støy. CPU kjøleren du har valgt bruker jeg selv på mitt HTPC med DFI s-939 HK, den hører jeg ikke etter at jeg har stilt ned hastigheten på den. Zalman HD160 har vist jeg også. Det er solid aluminium , men det jeg kjøpte fra Netshop manglet en strømledning som gir strøm til panelet. OG DETTE HAR NETSHOP IKKE ORDNET OPP I ENDA , KJØPTE DET 15.11.2006. (handler fortsatt med netshop da en så liten ting ikke kan ødelegge mitt ellers gode inntrykk av Netshop). Utenom det er det et kjempe bra kabinett som jeg liker veldigt godt. Bruker samsung SH-S183A SATA DVD brenner , denne passer helt perfekt. Kan også anbefale MIST 500W som jeg ikke har hørt noe til siden installasjon. Endret 2. april 2007 av halnes1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå