Gå til innhold

Divine Divinity - Fantastisk bra!

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dette spillet så lite kjent? Det er jo omtrent på høyde med det mye mer berømte Baldur's Gate-spillet Shadows of Amn. Er det bare jeg som ikke har fått det med meg før? Ønsker å spørre alle som har spilt det om hva de synes. Og til dere som ikke har spilt det og elsker spill som Baldur's gate og/eller spill som Dungeon Siege, dere kommer til å like dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bærbar seng? Hvor!? Karakteren min er usedvanlig svak, så jeg håper den ikke er tung?

8288160[/snapback]

Elsket de spillet her, men glemmer alltid å save så da blir det mye irritasjon etter en time spilling uten save og jeg dævver :p

Men har ikke dette spillet fått en oppfølger eller no, husker å ha hørt noe om ett spill som heter noe med divinity som skulle bli oppfølgern.

Lenke til kommentar

Et helt fantastisk spill, ja. Definitivt verdig en plass blant de virkelig store. Dessverre er det ofte slik at spill fra små utviklere/utgivere sliter med å dra til seg oppmerksomhet, selv om de fortjener det.

Divine Divinity har en oppfølger (Beyond Divinity). Der følger det også med en novelle (gjorde i alle fall det før), som fyller i en god del historie. Anbefales. Larian jobber nå med et nytt rollespill, men de holder kortene tett mot brystet.

Omtaler:

Divine Divinity

Beyond Divinity

Lenke til kommentar

Beyond Divinity skal definitivt anskaffes når jeg har rundet dette spillet!

Forresten, det kom en kar og tok fra meg teleporteringspyramidene mine når jeg forsvant inn i slotten til Duke Janus. Husker ikke om han sa hvorfor han skulle ha de... Kan dere avsløre om jeg noen gang vil få de tilbake igjen? Hittil har de spilt en relativt stor rolle i hele min taktikk. :p

Lenke til kommentar
Forresten, det kom en kar og tok fra meg teleporteringspyramidene mine når jeg forsvant inn i slotten til Duke Janus. Husker ikke om han sa hvorfor han skulle ha de... Kan dere avsløre om jeg noen gang vil få de tilbake igjen? Hittil har de spilt en relativt stor rolle i hele min taktikk. :p

8290639[/snapback]

Minispoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du får dem tilbake senere.
Lenke til kommentar

Sliter med å bli motivert til å spille 2'rn ja, selv om jeg spilte rett gjennom enern nærmest uten stopp i flere uker. Var et fantastisk spill når man kom over vanskelighetsgraden i starten. Husker fortsatt hvor hakeslepp jeg fikk når jeg kom til skogen som var minst like stor som kartet jeg hadde utforsket i et par uker.

Syns det er så pes å holde styr på begge karakterene i 2'rn når AI'n er helt mongo. Blir for mye barnepassing. Beste er nok å være magic-user selv og la death knight være warrior-skilled. DK var helt udugelig på å bruke riktige spells til rett tid, hvertfall. Spesiellt i starten når begge to har lite hitpoints ble det altfor mye pausing og styr, til de fikk et par levels under beltet og klarte seg bedre selv.

Tror jeg såvidt har kommet meg ut av fangehullet i Beyond Divinity, ble plutselig teleportert til ei hytte i skogen, og så viste det seg at det bare var en illusjon skapt av den slemme heksa og rett ned i dungeon igjen. :dontgetit:

Jeg ble faktisk hekta allerede første gangen jeg så hovedmeny-skjermen med korsang.

Du får steinene tilbake bare følg mainquest :)

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Utrolig nok sitter jeg faktisk å spiller Beyond Divinty akkurat nå.. Kjøpte det for lenge lenge siden men nektet å innstallere det pga. starforce. Har nå tatt mot til meg ettersom de har patchet en god del etter utgivelsen og innstallert.

Divine Divinity var nok bedre... stress å holde styr på begge karakterene her og det føles bitte litt for mye ut som overboard hack n' slash, Divine Divinity var perfekt der.

Men men... det skal jo spilles ;-)

Lenke til kommentar

Beyond Divinity har definitivt en litt annen følelse over seg, jeg elsket det åpne og vakre landskapet i Divine Divinity, men når det er sagt så synes jeg Beyond Divinity briljerer også, om enn på en litt annen måte. Mye mørkere og dystrere. Begynnelsen av BD er vel kanskje den kjedeligste biten av spillet (synes i alle fall jeg).

Lenke til kommentar

Det var i begynnelsen jeg falt av BD tror jeg. Det var så herlig forfriskende å gå gjennom en portal og plutselig være midt i en fin grønn skog med ei hytte (selv om det var helt surrealistisk), så solva man problemet der og dumpa rett ned i den kjedelige dungeon igjen fordi det bare var en prank. Men jeg mener jeg husker å komme opp i slottet etterhvert før jeg slutta å spille.

Men jeg går ut fra det åpner seg og man kommer ut av dungeon etterhvert.

Nettopp det som fanget meg med enern, de gigantiske åpne, vakre landskapene man vandret rundt i. Og det var ikke konstant dreping heller som i Diablo.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

En liten kjip ting, i demoen til BD var Death Knight voica av en annen skuespiller som var mye mere "evil", omtrent sånn sarkastisk Black Adder-ond. Nå er han mest bare whining og masete.

Jaja, sitter hjemme hos foreldre i hele påsken så det blir ikke noe BD på meg uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Mener å huske jeg rundet Divine Divinity tidligere. Sinnsykt bra spill. Kjøpte både det og Beyond Divinity til 90,- stk i en sånn billigkasse :p

Bluesummers:

A new patch (1.49) for the English version of Beyond Divinity is available. It removes the Starforce protection, fixing a number of problems players have been reporting including Windows Vista compatibility. Click here to download it.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...