Lefse Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg har et tips til dere som sliter med resonans-støy, det vil si ulyder som kommer fra vibrasjoner i kabinettet. Pusseskinn, sånn som mankjøper på daglivarebutikken av sånn kunststoff, etter mine erfaringer så er de ypperlige til foring mellom vifte og kabinettplate. Testet det det ut på mitt kabinett, og det ble betydelig reduksjon av resonans-støyen. Det kommer jo an på hvor mange lag man legger det i, jo flere lag med pusseskinn-biter, jo bedre støydemping. Er sikkert noen som har kommet på dette før meg, men håper det er noen som får nytte av mitt lille råd. Endret 1. april 2007 av Lefse Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Virker som en fin og billig måte å løse problemet på Bruker selv disse fra microplex, fungerer fint, men syntes de er litt overprisede :S Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 I tillegg til de pusseskinn-bitene så festa jeg viftene med plast-strips isteden for skruer, siden plast leder jo vibrasjoner dårligere enn metall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå