ekl1tz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg sliter med mye etterslep på min 17" lcd skjerm. Jeg tenkte på en 20" lcd, men jeg lurer på om den vil bli samme høyde som en 17"? Tenkte å sette dem opp i dualscreen. Ellers må skjermen ha: -Veldig lite etterslep -0 Tearing eller andre ting som kan oppstå i spill -DVI! Det er et must -Klare og skarpe farger Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Dell E2007WFP. Fra Dell sin hjemmeside: "* Monitor size and type : 20.1" Flat Panel Display / Active Matrix TFT - Desktop * Resolution : 1680 x 1050 Pixels * Response time / Brightness / Contrast Ratio : 16ms / 300 cd/m² / 800:1 * Dimensions (WxDxH) : With Stand: 472.7mm x 177.7mm x 332mm to 513mm * Weight : 6.5 Kg * Features : 100mm VESA® Mounting, Antiglare with Hard-coating 3H, Includes Height Adjustable Stand * Port(s) Total ( Free ) / Connector Type : 15-pin D-Sub / DVI-D / S-Video /Composite Connectors * Dot Pitch : 0.258 mm (Pixel Pitch) * Compatibility : PC * Warranty : 3-Year" Kan ikke få bedre PQ enn med denne her! Super innsynsvinkel btw. Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Har du denne skjermen selv Veggedyr? I så fall antar jeg at du vil anbefale meg den? Takk for tipset, men er ikke 16 ms ganske høyt vist jeg ønsker en skjerm uten etterslep? Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Dell 2007Wfp Eller NEC sin high-end lcd Dellen har Active matrix TFT(LG.Philips S-IPS) Pannel = Bedre fargegjengivelse enn f.eks . Samsung 226BW som har TN, som så mange her på forumet har kjøpt. Det skal sies at TN panel gir dårligere innsynvinkel, og generelt mer/ujevn baklysblødning. Nei har ikke LCD. Skal nok skaffe meg en LCD når jeg har bestemt meg. Edit* Når det kommer til etterslep, aka ghosting, så kan Nec sin være et hakk bedre. Men på den annen side så har ikke Nec sin HDCP støtte, noe Dell sin har. Så det blir lit kompromis vis du velger blent dise to SPS skjermene .... Endret 3. april 2007 av Veggedyr Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Flott informasjon, takk Edit: Jeg er ikke akkurat sånn "inn" på de der forkortelsene, HDCP - kunne du utdype litt? Ble litt usikker når denne koster 2.7k? Hva er den store forskjellen på den nye utgaven? Hva med asus 20"? Endret 3. april 2007 av ekl1tz Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Visst eg skulle ha valgt skjem ein 20" skjem så ville eg ha gått for Samsung SyncMaster 206BW. sjølv har eg ein 226BW som eg syns gir eit veldig bra fargebilde, utrulig skarpt og ikkje etter slep. Då den er har TN-panel men eg har ikkje den opp mot ein skjerm som har FTF-panel. spec. på 206BW Fra samsung.com/no/ Bildeoverflate: 20" bred Pikselstørrelse 0,258 x 0,258 Lysstyrke 300 cd/m2 Kontrast 800:1 (DC 3000:1) Betraktningsvinkel (H/V)* 160° / 160° Responstid (G-G) 2 ms Oppløsning 1680 x 1050 Farger 16,7 mill Horisontal frekvens (kHz) 30 - 81 kHz Vertikal frekvens (Hz) 56 - 75 Hz Signalinngang Analog RGB, DVI Synkmodell: Separate H/V, Composite, SOG Plug & Play DDC DDC 2B Mac-kompatibel Ja Strøm Strømforbruk, på 55 W (maks) Strømadapter Intern Sertifiseringer Windows Vista-sertifisert Dimensjoner Mål med fot (BxHxD) 476,0 x 396,4 x 219,3mm Mål uten fot (BxHxD) 476 x 65,2 x 329 mm Innpakning (BxHxD) 563 x 166 x 451 mm Vekt netto 5,3 kg Vekt brutto 7,8 kg Skjermegenskaper Farge (framside/bakside) Svart høyblank Fot Enkel, roter- og vridbar Veggfeste VESA 100 mm Annet Ekstrafunksjoner MagicSpeed, MagicTune, MagicBright3, DynamicContrast, HDCP Garanti 3 års byttegaranti på plassen edit: angående HDCP: frå hw.no sin ordbok: High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP) kontrollerer lyd og bilde over DVI- eller HDMI-tilkoblinger, for å forhindre ulovlig kopiering av kopibeskyttet materiale. Teknologien er utviklet av Intel. Endret 3. april 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 King [nor]: etter jeg leste denne testen ble jeg ganske overbevist over at denne skjermen er den rette for meg. Men det er en ting som jeg enda lurer på, kan den veggmonteres? Litt synd at skjermen ikke kan høyde justeres, og derfor tenkte jeg å vegg montere den muligens.. Lenke til kommentar
coRnflEks Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har du ikke lyst på tearing så anbefaler jeg at du setter på vSync som standard. Merk du vil få noen ulemper med dette, men tearing unngår du. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 King [nor]: etter jeg leste denne testen ble jeg ganske overbevist over at denne skjermen er den rette for meg. Men det er en ting som jeg enda lurer på, kan den veggmonteres? 8308458[/snapback] Det ser ut som det er vanlig VESA 100-feste på den, så da kan du kjøpe et veggfeste av denne typen. Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Da er jeg ganske sikker på kjøpet, men hvor høy er selve skjermen uten fot? Jeg har tenkt å sette den opp i dualscreen med min 17" som jeg bruker nå, men når jeg måler 17" høyde er den 34 og en halv cm høy (ramme kanten er ganske tykk). Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Da er jeg ganske sikker på kjøpet, men hvor høy er selve skjermen uten fot? Jeg har tenkt å sette den opp i dualscreen med min 17" som jeg bruker nå, men når jeg måler 17" høyde er den 34 og en halv cm høy (ramme kanten er ganske tykk). 8308639[/snapback] kor høg skjemen er det veit eg ikkje for eg blei ganske grønn av å lesa Spesifikasjon på samsung.com: visst eg skal å gjetta så er den så er den 33cm(329mm) høg. Dimensjoner Mål med fot (BxHxD) 476,0 x 396,4 x 219,3mm Mål uten fot (BxHxD) 476 x 65,2 x 329 mm Det skal sikkert vera: 476 x 329 x 65,2 mm men det er bilde flaten som er viktig å då er bilde like høgt på 17" som 20"W. edit: Det med Rød skrift Endret 4. april 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 En annen ting jeg kom på, vil det gå om jeg kobler opp skjermen til både en pc (dvi) og en xbox 360 (vga) på samme tid? Kan jeg fort skifte i mellom de to bildene, og må jeg gjøre dette via skjermens egen meny? Finns det 20" lcd skjermer som har kompositt inngang? Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) En annen ting jeg kom på, vil det gå om jeg kobler opp skjermen til både en pc (dvi) og en xbox 360 (vga) på samme tid? Kan jeg fort skifte i mellom de to bildene, og må jeg gjøre dette via skjermens egen meny? Finns det 20" lcd skjermer som har kompositt inngang? 8308933[/snapback] Dell sin Dell Ultrasharp 2407WFP 24" har masse diverse innganger, dei blant Composite og Component. Dell Ultrasharp 2407WFP her har du nok andre prisguide 20" komposite Endret 4. april 2007 av King[nor] Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Jeg likte denne; https://prisguiden.no/product.php?p...3513#userReview Men når jeg leste denne erfaringen ble jeg litt usikker. Det er akkurat slikt jeg prøver å styre unna, og 4000 kroner er ikke akkurat småpenger for meg. Kunne denne personen som har skrevet erfaringen bare hvert uheldig, eller kan dette med "input lag" gjelde alle disse skjermene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå