Gå til innhold

.BIN filer !! har brent dem po cd men funker ikke???!!??!!


Anbefalte innlegg

Har fått meg plextor 24x brennern å brenner .bin filer med cdrwin å fireburnner.

Men hver gang jeg prøver å instlere progge etter jeg har brent det så kommer det bare "CRC check faild. Cylindric runduance check failur"

har prøvd å instalerer på forskjellige hd'r men hjelper lite.

Noen som har tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


propel skrev (2001-12-23 23:03):

Har fått meg plextor 24x brennern å brenner .bin filer med cdrwin å fireburnner.

Men hver gang jeg prøver å instlere progge etter jeg har brent det så kommer det bare "CRC check faild. Cylindric runduance check failur"

har prøvd å instalerer på forskjellige hd'r men hjelper lite.

Noen som har tips??




 

Selv bruker jeg Deamon tools til å mounte disse filene. Deretter kan jeg installere direkte fra den virituelle cd-romen eller brenne en cdcopy.

Utmerket program.

Lenke til kommentar

Gjelder dette ALT du brenner og skal innstallere?

Du brenner vel ikke piratkopierte ting for det er fyfy:) og slikt er det ikke support på:)

Har du riktige aspi drivere?

Har du en gyldig lisens på cdrwin og fireburner? de ødelegger cdene dine hvis du bruker en blacklista key når du brenner og da får du en lignende feil.

Hvilket OS bruker du og har du andre brenneprogrammer innstallert?

Fungerer det å brenne CD-er som ikke er cue/bin, og er du sikker på at cue/bin filene du forsøker å brenne i det hele tatt virker?

Har du forsøkt å rippe en cd du allerede har for så å brenne den igjen?

Har du forsøkt å brenne i lavere hastighet for å se om det funker da? Hva med å bruke en annen type CD-er, kanskje de du har er dårlige?

 

Prøv noe av dette:)

Lenke til kommentar

Vell har prøvd alt, bruker win2sp2.

prøvd med nye nero,cdrwin,fireburner,blind read/write. Har brent mye annet så det er ikke no galt med brennern sånn sett.

Har bruk av ntfs noe å si?

skal prøve å brenne en kopi av en film jeg har, jøre den om til en .bin fil fyrst å brenne ut.

Jeg har også lagt merke til at jeg får de samme problemene når jeg instlerer AVP2 som jeg har kjøpt på ram&rom. Trodde det var no galt med cd1 å bytta så jeg fikk nye, men samme problemet der å.

Han i buttikken prøvde det på en intel compac å da funka det uten problemer. merklig....

Kan det ha no med at pc'1 min er et amd system?? Byner å lure litt ass...

Lenke til kommentar

ingen ting funka. Har tillågmed slengt over plextorn over til den andre pc1 min(athlon classic 500) å prøvde å brenne .bin filer der.Samma feilmellingene å problema. Byner å tro at det er no med AMD som fokker opp !...Tror jeg aldri kommer til å satse på AMD igjen...dritt system :sad:

Lenke til kommentar

Det er litt uklart om det er en .BIN fil du prøver flere ganger eller om det er flere .bin filer. Er det den samme fila som du har lasta ned og pakket ut kan det virke som om det er feil på selve iso fila. EN annen ting er om du har plater som passer til brenneren din.

 

Gib

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-24 09:16, talisar skrev:

Har du en gyldig lisens på cdrwin og fireburner? de ødelegger cdene dine hvis du bruker en blacklista key når du brenner og da får du en lignende feil.

Hvilket OS bruker du og har du andre brenneprogrammer innstallert?


Hehe dette er bare tull. :smile:

Lenke til kommentar

Prøv å pakke ut med IsoBuster:

Last ned version 0.99.8 her

 

Update:

Linken funka ikke, la til mirror :smile:

 

Update

argh... fuck it, stikk her å last ned.

 

_________________

Varer fra Datorbutiken, og stolt av det!

Athlon XP 1600+@1800+ (1533MHz)

EPoX 8KHA+

256MB DDR

Western Digital XL 40GB

GeForce2 Ti/500XP

TaiSol (Snart H2O kjøling)

 

[ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2001-12-26 15:23 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2001-12-26 15:25 ]

Lenke til kommentar

vell har prøvd flere .bin filer å samma møkka!

Har nå testa på 2 AMD pc'r å samma dritten omigjenn!

Det byner å bli klart at detta er en AMD sak som bogger. Skal teste brennern på 1 P4 i løpet av uka,(Kjenner 1 som har 1).

Skulle ikke forundre meg om det fungerte på hans datamaskin...sier litt om hvor RÆVVA AMD er.....

Kommer helt Klart til å ALDRI ha et amd system neste gang jeg kjøper pc :(

Makan te ustabilt dritt som ikke klarer å brenne en enkel .bin fil!!! :|

 

[ Denne Melding var redigert av: propel på 2001-12-26 18:38 ]

Lenke til kommentar

jeg har nesten samme problemet..

 

jeg kjører P-III 450.. med en Acer brenner.. 12x..

 

den funker til å brenne AUDIO, men med engang jeg skal brenne ett image, så virker det som om noe fuker til, fordi man ser at det er brent på CDene, men når man stapper dem inni Cdrom/brenner/dvd så er de blanke.. dette synes jeg er merkelig, å ganske kjedelig

 

Bruker forøvrig NERO som følger med brennern.. (brukte fireburner med Crack en stund) .. noen som har hatt lignende problemer ? som veit hvordan man fixer i dette ... å ja. jeg har nyeste ASPI, så det er det ingen vits i å anbefale =) hehe...

 

 

Housey

 

[don't blame me as a warez d00d, i'm just a poor student]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 23:03, propel skrev:

Har fått meg plextor 24x brennern å brenner .bin filer med cdrwin å fireburnner.

Men hver gang jeg prøver å instlere progge etter jeg har brent det så kommer det bare "CRC check faild. Cylindric runduance check failur"

har prøvd å instalerer på forskjellige hd'r men hjelper lite.

Noen som har tips??


Eg spørr igjen har du klokket opp systemet ditt!!??

 

If so prøv å sett systemet ditt i default speed å prøv igjen,eg har hatt lignende problemer å da spesielt i winxp pro hvor eg får crc feil + plata er blank ved overklokking.

 

Ved å klokke ned til default hastighet på fsb'en etc.. etc.. var plata heilt ok og crc feilene var borte.

Lenke til kommentar

Syns Tor-Steinar Tangedal fra Gamer.no sa det fint i ein anna tråd her:

 

Quote:


Som nevnt er det å lage .BIN/.CUE filer en måte å lage nøyaktige backups av CD-er. Når du da tydeligvis ikke aner hvordan du skal bruke disse filene, er det lett å forstå at det heller ikke er du som opprinnelig har laget disse to filene. Og de fleste burde vite hvor vi står i forhold til piratkopiering og den slags prat her på forumet. Pga. dette stenges denne tråden.

_________________

Tor-Steinar Tangedal

Gamer.no


 

 

 

_________________

Vegard A. Larsen,

xaltra.net og sourcecode.no

E-mail: [email protected]

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-01-02 18:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-30 19:42, TST skrev:

Åpnet opp tråden igjen, da dette åpenbart ikke er snakk om piratvirksomhet. Ber kilogram om å vurdere litt nøyere neste gang han stenger en tråd.



 

Enig.

 

Ikke kom med den moraliserende pekefingeren før dere har rent mel i posen selv.

For det tviler jeg MEGET sterkt på at dere har.

 

Bruk CDMATE eller NERO til å brenne cd'er fra et *.bin image.

Det fungerer alltid hvis imaget er i orden.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: maximus på 2001-12-30 20:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-26 18:38, propel skrev:

vell har prøvd flere .bin filer å samma møkka!

Har nå testa på 2 AMD pc'r å samma dritten omigjenn!

Det byner å bli klart at detta er en AMD sak som bogger. Skal teste brennern på 1 P4 i løpet av uka,(Kjenner 1 som har 1).

Skulle ikke forundre meg om det fungerte på hans datamaskin...sier litt om hvor RÆVVA AMD er.....

Kommer helt Klart til å ALDRI ha et amd system neste gang jeg kjøper pc :sad:

Makan te ustabilt dritt som ikke klarer å brenne en enkel .bin fil!!! :|


[ Denne Melding var redigert av: propel på 2001-12-26 18:38 ]


 

Jeg kan ikke dy meg her nå, "propel":

Først og fremst bør du nok moderere dine uttalelser om AMD-systemer. Ethvert system er prisgitt brukeren, og håndterer man ikke dette skikkelig, så tryner ting som regel! "Shit in, shit out" er det visst noe som heter?

Har ingen problemer med brenning av .bin-filer her, på mitt AMD-system.

Deretter bør du kanskje sjekke ortografien i trådene dine også? Bare som et lite tips....

Lenke til kommentar

Jeg lurer seriøst på hva enkelte amd-brukere gjør med PC-en sin... Kjører selv amd, ikke noen problemer(bortsett fra et skjermkort som gikk litt for varmt pga klokking, men der har nok neppe amd en finger med i spillet :smile: ) de fleste jeg kjenner kjører amd, og ingen har spesielle problemer som følge av det.

 

Jeg har en mistanke om at enkelte henger ut AMD på mangelfult grunnlag, og at cdbrenning er et problem på AMD tviler jeg ærlig talt på... Spesielt ettersom det er prøvd på flere maskiner, med samme feil.

 

Det høres mer ut som et PEMTOS problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...