Gå til innhold

Hvilken klasse skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min main, en Tauren Druid, er lvl 67 for tida.

I går kveld var jeg i WSG som restoration Druid.

Jeg hadde tatt flagget en gang (boots - cat form/dash - boots = very fast cap :p), så hadde en annen tatt flagget, vi ledet 2-0.

Det gikk en stund, begge lag tok hverandres flagg, men mistet dem relativt fort.

Jeg bestemte meg for å prøve å ta flagget, gikk inn i et ubevoktet flag room og tok flagget. Deretter tok jeg boots og dash, og var nesten inne i egen base da alliance tok flagget vårt. Så kommer poenget mitt:

Jeg møtte på en lvl 62 warlock, en 64 rogue og en 65 Shaman. Warlocken dottet meg med CoA, Corruption og Immolate og de andre stod og nuket meg med diverse spells. Med healing gear har jeg kun +520 healing, men jeg hadde nok healing til å overleve alle tre, tok en tur inn i tunnellen til alliance basen mens lagkameratene tok EFC. Deretter var det såre enkelt å bruke travel form og levere flagget.

Konklusjon: Druid er ekstremt gode på overlevelse, selv i "Tauren form"..med Swiftmend og Nature's Swiftness har du en god del instant heals, og når Healing Touch critter for over 7k, tar det ikke lang tid å få full hp bar ;)

Så, vil du ha det gøy i pvp, er druid en veldig god klasse, enten du speccer feral, balance eller resto.

At Druids ikke er så gode healere/tanks/dps som priests, shamans, warriors og rogues, er ikke helt sant. Jeg vil påstå at druids er den nest beste healing klassen i spillet etter paladin (bedre enn priests fordi de rett og slett har så mange HoTs), de er for øyeblikket en bedre tank klasse en warriors, og med en attack speed på 1, altså raskere enn rogues, er mulighetene veldig gode for å gjøre minst like mye skade. Diverse bleed effects og Mangle gjør veldig mye dmg, dessuten har også druid fått stunlock.

Altså, for min del, hvis du vil velge den "ultimate klassen" folk river seg i håret over å slåss mot, er valget enkelt - Go Druid :thumbup:

Med 10k hp og 9-10k armor i Bear Form er du heller ikke den enkleste å drepe.

Relativt vanskelig klasse å sette seg inn i, men med litt tid blir det ufattelig gøy :)

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar
Altså, for min del, hvis du vil velge den "ultimate klassen" folk river seg i håret over å slåss mot, er valget enkelt - Go Druid  :thumbup:

8467220[/snapback]

Gamle guildleadern vår hadde sånn ca. 25k armor. Det er kjedelig å sloss på. :p Men druid er morsomt det. Driver og kose-spiller en druid nå selv.

EDIT: Kan jo legge til en liten morsomt historie. Jeg og 4 kompiser som driver å lvler sammen for tiden og tok Herod her om dagen. 2 av oss var 34, to var 33 og en var 30. Synes det var ganske bra prestert å ta armory i SM på den lvlen. :D

Kan se en film av oss banke Herod her: The High Five

Synes det var helt rått at vi tok han når alle var så lave som vi var :p

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Min første class i WoW var warlock, var ikke noe problem å lære seg det....

8466284[/snapback]

Jeg velger å tvile på at WoW er det første spillet du har vært borti, i så fall. Men ok, jeg lar det være. :)

8468024[/snapback]

Første RPG og MMORPG, med mindre tidligere warcraft spill teller :p har bare spilt First person shooter, strategi og bil spill før. Sorry glemte at jeg har spilt final fantasy. Men fortsatt så er WoW temmelig annerledes...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Altså, for min del, hvis du vil velge den "ultimate klassen" folk river seg i håret over å slåss mot, er valget enkelt - Go Druid  :thumbup:

8467220[/snapback]

Gamle guildleadern vår hadde sånn ca. 25k armor. Det er kjedelig å sloss på. :p Men druid er morsomt det. Driver og kose-spiller en druid nå selv.

EDIT: Kan jo legge til en liten morsomt historie. Jeg og 4 kompiser som driver å lvler sammen for tiden og tok Herod her om dagen. 2 av oss var 34, to var 33 og en var 30. Synes det var ganske bra prestert å ta armory i SM på den lvlen. :D

Kan se en film av oss banke Herod her: The High Five

Synes det var helt rått at vi tok han når alle var så lave som vi var :p

8467241[/snapback]

Minner meg på det jeg og en kompis driver med. Begge har huntere, og en annen kompis har en prest. lvl 23 og 24 hunter og 19 prest tok SFK uten noen store problemer hvertfall :) Men hunter er så kjedelig imo :whistle:

Lenke til kommentar
Som alle andre spell-casters har priests lite hp og kan få problemer med melee klasser

8284097[/snapback]

Priest har ikke store problemene mot warriors, akkurat.

Edit: Kan det bli satt opp et notat under warlock til alle de nye? : Vær så snill, IKKE velg warlock... Jeg kan ennå huske når det var 2-4% som spilte classen. Nå er warlocks den nye rogueclassen - idiotene tiltrekkes som fluer til ei fersk kuruke. Velg den classes som dere syns er kjekkest å spille, ikke den som folkemeningen sier "wtfpwner" mest for tiden.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...