Gå til innhold

Hvilken klasse skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men i mange situasjoner kan man dø som lock hvis petet ditt mangler og en som starter en ny klasse bør vite at det er verdt å holde petet i live hvis mulig.

Hvis dette ikke stemmer så kan jeg godt fjerne det at lock er ganske avhengig av petet sitt.

8288143[/snapback]

Neida, pettet til lock er Alpha & Omega. Når man går affliction er trikset å kjøre imp med "Phase Shift" og ha det på "Passive". Da er pettet udødelig og man kan suge ut manaen av det :D (og siden det aldri er i combat blir mana regenen *meget* god).

Andre ting som kan være verdt å nevne er det at Stamina / Int på lock hever Sta / Int til pettet. Mens locken sin shadowdamage hever attackpower / spellpower på pettet ;)

Lenke til kommentar
Sweet sak. Husker da jeg skulle velge class, var mye frem og tilbake og endte til slutt opp på warlock. Noe som jeg fant ut var et veldig godt valg.

Slakter rimelig lett alle andre classer selv om de er 3-4 lvler høyere enn meg (bortsett fra hunter såklart)

8284714[/snapback]

Må bare dotte hunters mens man løper inn til det. AoE fear hunter + pet. Døde. Rimelig simpelt :)

8284722[/snapback]

ikke med de critsa hunter kan komme opp i for tiden.
Lenke til kommentar
Sweet sak. Husker da jeg skulle velge class, var mye frem og tilbake og endte til slutt opp på warlock. Noe som jeg fant ut var et veldig godt valg.

Slakter rimelig lett alle andre classer selv om de er 3-4 lvler høyere enn meg (bortsett fra hunter såklart)

8284714[/snapback]

Må bare dotte hunters mens man løper inn til det. AoE fear hunter + pet. Døde. Rimelig simpelt :)

8284722[/snapback]

8289445[/snapback]

Nja. På 70 med litt OK gear har man ~10k hp. Med en healthstone er det 12k. Deathcoil for ca. 1k så er det 13k hp de skal spise seg gjennom :p

Får de inn jumpen derimot gjør det kjapt ondt. Må bare slenge av gårde lollercoil så fort man kan, løpe inntil og aoe feare :p

Endret av poboom
Lenke til kommentar

8284714[/snapback]

8284722[/snapback]

8289445[/snapback]

Nja. På 70 med litt OK gear har man ~10k hp. Med en healthstone er det 12k. Deathcoil for ca. 1k så er det 13k hp de skal spise seg gjennom :p

Får de inn jumpen derimot gjør det kjapt ondt. Må bare slenge av gårde lollercoil så fort man kan, løpe inntil og aoe feare :p

8289528[/snapback]

BM hunters kan ikke feares. MM hunters silencer deg. Fear er vanskelig og få fyrt av når du er silenca.
Lenke til kommentar

8284714[/snapback]

8284722[/snapback]

8289445[/snapback]

8289528[/snapback]

BM hunters kan ikke feares. MM hunters silencer deg. Fear er vanskelig og få fyrt av når du er silenca.

8292172[/snapback]

Deathcoil funker på BM hunters, så kan du feare de etterpå. Silence varer ikke for evig :p Og de kan seduces :p Det som jeg mener er kjekt med Warlocks er at de har flere løsninger på nesten alle problem :D

Lenke til kommentar

Se så stille det ble etter at vi ikke fikk diskutere locks lengre :p

Edit: Men til saken. Du kan for eksempel utheve litt at mage ikke bare tar mye damage på kort tid, men at de er veldig flinke til å gjøre _masse_ skade på så mange mobs du klarer og stappe inn i AOE radiusen deres.

Og at de lett tjener mye cash sin AOE grinding.

Edit2: Du kan også legge til en liten liste på 3-4 punkt med sterke sider hos alle klassene.

Eksempel.

Warlocks sterke sider:

* Fear - utrolig plagsomt for det fleste classer

* Dots - dreper deg gjerne etter at locken er vekk over aller hauer

* Soulstone - kan stå opp fra de døde

Endret av QBab
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan legge til at hunters generelt er lite populære, har rimelig dårlig DPS i forhold til andre DPS classes og har vanskelig for å finne guilds.

Om shamans kan du også si at det er et problem at shamans er en hybrid klasse som er utkonkurert av druids på omtrent alle måter.

EDIT: Så dette ble litt negativt, ser selvfølgelig at shamans har sine spesialiteter (spiller en selv som main og liker det), men det er en del problemer som threath reduction, mangler på regen osv.

Endret av theWWW
Lenke til kommentar

Bare legger til litt her.

Hvis du er nybegynner er paladin, rogue eller druid tingen å velge, da disse er etter min mening de desidert letteste klassene å spille solo PvE. (Det betyr ikke nødvendigvis at de er lettere å spille bra enn de andre klassene, snarere tvert imot pga at det er så mange idioter som spiller dem at du må virkelig skille deg ut hvis du vil nå til topps.)

Lenke til kommentar
Bare legger til litt her.

Hvis du er nybegynner er paladin, rogue eller druid tingen å velge, da disse er etter min mening de desidert letteste klassene å spille solo PvE. (Det betyr ikke nødvendigvis at de er lettere å spille bra enn de andre klassene, snarere tvert imot pga at det er så mange idioter som spiller dem at du må virkelig skille deg ut hvis du vil nå til topps.)

8451215[/snapback]

Det har i grunnen ikke mye å si hvilken klasse du velger når du er nybegynner.

Jeg startet som warlock, som skal være en ganske vanskelig klasse.

Det var igrunnen ikke noe problem, spillet er lagt opp så banalt enkelt. Du får nye abilities etterhvert som du spiller og får god tid til å lære deg hvordan de forskjellige tingene fungerer.

Lenke til kommentar

Sticky;)?

Virkelig fin tråd.

Btw jeg startet med shaman :p var veldig lett på den tiden, sånn heal dps/lightning bolt osv, så kom lvl 30 med windfury og 32 med chain lightning og pvp ble bare for enkelt... stoppet på 49 nå da. Twinker han med dual wield virkelig artig :)

Spiller rogue til vanlig.

Du kunne kanskje ha addet at rogues lett mister hp når de grinder og ellers i pvp. og man bør velge bytte med omhu, minst mulig hp/armor osv.. men alt går vel på hvilken specc du har osv.

Jeg for min del har kun en klasse klasse jeg ikke gidder og zerge i pvp, det er warriors pga hp/armor ting tar tid ;) ja også druids i bear form hehe, men de tar ikke så mye damage på meg som warriors kan.. f.eks 2k-3k crits med ditt og datt.

Motto for rogue: stay stealth, zerg safe!

Rur~

Endret av Rurelur
Lenke til kommentar
Kan legge til at hunters generelt er lite populære, har rimelig dårlig DPS i forhold til andre DPS classes og har vanskelig for å finne guilds.

Her må jeg inn og forsvare classen min litt.

Du har vel kanskje rett i at en hunter har litt dårligere dps generelt fra andre dps-klasser, MEN de har en evne til å banke enhver fordet. Jeg er selv hunter og kan gi et eksempel ved duels mellom meg og en kamerat. Han er dps warrior med Mooncleaver og har meget godt gear: (link til gear)

Han har egentlig ingen sjans mot meg som er BM-specca.

Her går jo argumentene mine i PVP, og ja, jeg vet at hunters har det trist i raid og slikt for tiden. Måtte bare konstatere at hunters ikke er en dårlig klasse. De har heller ikke elendig dps. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...