tmg Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Er en del tråder her etterhvert med spørsmål om hvilken klasse man skal rerolle til. Jeg tenkte vi kunne sette opp en tråd hvor alle de som er highlevel med en klasse kan dele sine erfaringer om hva som er bra med klassen og hva som er dårlig. Jeg setter opp det jeg mener/tror om klassen (noe som er til en hvis grad begrenset siden jeg ikke har spilt alle klasser til 70) så får dere som virkelig har peiling komme og rette på meg evt. legge til ting som dere mener er viktige. Jeg blander litt med engelske og norske ord fordi jeg er for lat til å oversette alle ord som jeg vanligvis sier på engelsk. Druid: End game: Ender vel i de fleste tilfeller opp som healer i end game, noen guilder har druids som dps eller som tank/off-tank. Pluss: God overlevelsesevne med heals og mye hp/armor i bear. Lite nedetid ved grinding (opp fra cat, sleng på en heal regen mana mens du grinder videre). Kan tanke, heale og dpse i hvert fall i lavere level der f.eks. det ikke er helt nødvendig med healing spec for å heale bra. Minus: Kan gjøre "alt", men ikke like bra som de som egentlig gjør det, sånn var det til en hvis grad før men vet ikke hvorvidt det stemmer lenger. Druids er jo gode tanks, gode healere og gode dpsere nå etter TBC patches og selve TBC. Kanskje litt vanskeligere klasse å sette seg inn i pga. man må lære seg når man skal shapeshifte til hva og når man bør heale for å unngå å dø etc. Hunter: End game: En dps klasse ender vel alltid opp som en dps klasse! Hunters har vel spesielt ansvar på noen encounters med tranquiling shot e.l. vet ikke om det er noe sånt encounter i TBC enda. Pluss: Ranged attacker, slipper å ta dmg i melee fordi de står på avstand. Har pet til å tanke for seg når de soloer, og som kan damage en mob mens huntern drikker, derav ikke så mye nedetid. Lett klasse å sette seg inn i for levling, auto-shoot + pet attack gjør mye av jobben. Minus: Ganske sårbar i melee range, man kan fort ende opp som et lett bytte hvis overrasket av en annen spiller med slowing effects som holder deg for nærme til at du får skutt. Det ligger vel litt utfordring i å lære deg å holde deg på avstand ved å kite fiender fordi du er tilnærmelig ubrukelig i melee range. Mage: End game: Mage skal dpse i end game, og buffe med intellect, samt crowd-controlle mobs med sheep. Mage har også kraftige AoE spells som er veldig kjekke og helt nødvendige på enkelte encounters. Pluss: Mage kan pøse ut veldig mye dmg på kort tid, har mye instant casts som svir. Det at mage gjør mye skade gjør at de kan drepe mobs fort og grinde effektivt. Man kan lage vann og mat til seg selv og sine venner, så da slipper man å bruke penger på det. Kan teleporte seg selv og lage portaler for andre til alle de "store" byene, deilig å slippe å fly/gå/ri så mye. Kan blinke ut av stuns og andre problemer. Minus: Mage har lav hp og armor og er derfor en veldig sårbar klasse fordi du lett kan bli drept om du ikke følger med i noen sekunder. I PvP ligger det en utfordring i å lære seg hvordan man skal holde seg på avstand, hvilke ting man bør spare til hvilken situasjon osv. ellers ender en mage veldig fort opp som en død mage. Bruker mye mana på å drepe, du tilbringer en del tid med rumpa på bakken mens du drikker vann når du lvler en mage (det hjelper selvfølgelig en del at du kan lage ditt eget vann). Paladin: End game: Paladin ender vel som oftest opp som healer. Har vel ikke noe særlig sjanse til å stille som en brukbar dps klasse men med protection-spec kan de være dugelige tanks, vet ikke om noen guilds bruker pala tanks, eller om det fungerer best i 5-mann instancer. Pluss: Kan heale veldig bra, gi blessings og auraer til seg selv og sine venner. Har mulighet til å bli "udødlig" i en del sekunder i ny og ned. Kan gjøre grei dmg med riktig spec. Kan tanke. Veldig god overlevelsesevne(!) Med heals, bubble(midlertidig udødlighet) og gode buffs Tåler en del med palte-armor og skjold. Minus: Ganske defensiv klasse, ikke så veldig god damage (les: pala er ikke som en av de rene dps klassene til å grinde med, som rogue, mage, hunter osv.) Priest: End game: Priester ender oftest opp som healer i raid, men har guilden nok prester til å heale er en shadowpriest veldig fint å ha pga. health/mana regen til party samt god damage. Pluss: Kan specce holy og være den beste healeren i spillet(?), eller specce shadow og være en veldig god dps klasse. Har fine buffs/debuffs, f. eks. stamina buff til deg og dine venner samt debuffer på fienden som healer hpen og manaen deres. God overlevelsesevne med heals og skjold som absorberer dmg. Minus: Som alle andre spell-casters har priests lite hp og kan få problemer med melee klasser fordi de ikke har noen spesiell mulighet til å komme seg vekk som f.eks. magen sin blink. Priestens løsning er å feare bort ekle motstandere men nesten alt og alle har noe som breaker fear effecten. Rogue: End game: Rogue er en dps klasse som gjør damage i raids. (Blir litt nedprioritert for tiden pga. de trenger så mye heals i forhold til damagen de gjør, samt de ikke har noen buffs å gi til raidet/partiet?) Pluss: Lvlemessig er dette den, eller en av de beste klassene fordi rogues bruker energy som ticker opp av seg selv istedenfor mana og trenger derfor bare en bandage i ny og ne for å fortsette å slakte mobs. God overlevelsesevne pga. vanish om alt skulle gå galt, evasion hvis du puller fler mobs, eller du kan bare sprinte vekk fra problemene dine. Du ha muligheten til å vinne en kamp i ny og ne nesten 100% sikkert om du er villig til å ofre alt av cooldowns. (les: stunlock x2 pga. blind, evt. mer stuns/compopoints eller dmg ved vanish.) Minus: Rogue kan være vanskelig å spille i PvP fordi du må være innpå motstanderen din og da må stuns og abilities times riktig for at alt skal klaffe, litt uflaks eller en liten feil kan ende i at du taper kampen, men dersom alt klaffer og evt. du er villig til å ofre et par cooldowns på motstanderen din skal det mye til for at du taper. Er ofte avhengig av cooldowns for å i det hele tatt kunne vinne en kamp. Shaman: End game: Etter TBC talents har shaman fått muligheten til å være noe annet enn healbot i raids. De kan gjøre god damage i melee range med enhancement spec, gjøre god ranged spell damage med elemental spec, eller heale forholdsvis godt med resto spec. Hva du ender opp som kommer vel ann på hva guilden din trenger. Pluss: Shaman kan heale, gjøre god damage i melee eller god damage på ranged som caster. Har totems som hjelper deg og vennene dine i kamp. Er en fin healer når resto specca. Tåler en trøkk fordi de har mail-armor og skjold. Gode muligheter mot casters med grounding totem + earthshock. Minus: Har lett for å dø fort hvis du ikke har skjold eller er resto specca. Pleier ikke ha så alt for mye hp. Warlock: End game: Warlock er en dps klasse som gjør damage i raids. Må banishe demoner på noen encounters. Har ansvar for å holde imp nærme tank ofte. Pluss: Warlocks har som oftest mye hp på gearet sitt og tåler en trøkk selv om de bruker cloth-armor. Har forskjellige demon-pets som hjelper dem med det de trenger hjelp til. God dmg dealer, har mye damage over time (dot) spells som er kjekt så du slipper å stå stille så mye for å få ut damagen din. De har deathcoil. (spell som stjeler liv fra target og "fearer" targetet i 3 sek.) Hvis du går "Affliction spec" har du ingen nede-tid mens du grinder/levler opp samtidig som du gjør det bra i PvP. Warlock er jevnt over veldig sterk i PvP uansett spec. Minus: Cloth-armor som gjør dem mer sårbare for physical dmg-klasser. Kan være avhengig av pet i visse situasjoner. Alltid en god ide å holde petet i live hvis mulig. Warrior: End game: Warrior ender vel som oftest opp som tank i det fleste tilfeller med mindre det er nok warriors i guilden til at noen kan kjøre dps, samt at guilden ikke ønsker andre dps klasser på de plassene de eventuelle dps warriorene tar opp. Pluss: Har mye liv og armor som gjør at warriors lever lenge. Med bra gear kan warrior pumpe ut veldig mye skade på kort tid. Bruker rage som man får ved å slå istedenfor mana så det blir mindre resting under leveling i likhet med rogue. Med en healer i PvP er en warrior nærmest ustoppelig inntil healern dør/går tom for mana eller de møter for mange fiender Minus: Har lett for å bli kitet. Warrior er avhengig av å stå i melee range for å skade fienden og har bare en charge han kan bruke i combat for å komme innpå fienden. Er VELDIG gear dependant, har en warrior dårlig gear er den tilnærmelig udugelig i alle sammenhenger, men har den bra gear kan den være en ustoppelig drapsmaskin. Kan ikke love at jeg vil oppdatere denne hele tiden men skal prøve så godt jeg kan. Post enten noe dere vil ha fjernet/lagt til eller noe som bør endres litt på. Sikkert mye jeg har glemt ettersom det begynner bli seint og at jeg som sagt ikke har spilt alt. Er det noe viktig jeg har glemt/noe jeg har skrevet som er helt på trynet, så unnskylder jeg så mye og skal fikse på det når noen retter på meg. Endret 1. april 2007 av Tor-Gunnar Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Sweet! Sykt bra for dem som ikke helt har bestemt seg Lenke til kommentar
poboom Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Du kan legge til på Warlock: Hvis du går "Affliction spec" har du ingen nede-tid mens du grinder/levler opp samtidig som du er sløøvt god i PvP. Tråden burde bli omdøpt: "Jeg burde velge Warlock" Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Sweet sak. Husker da jeg skulle velge class, var mye frem og tilbake og endte til slutt opp på warlock. Noe som jeg fant ut var et veldig godt valg. Slakter rimelig lett alle andre classer selv om de er 3-4 lvler høyere enn meg (bortsett fra hunter såklart) Lenke til kommentar
poboom Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Sweet sak. Husker da jeg skulle velge class, var mye frem og tilbake og endte til slutt opp på warlock. Noe som jeg fant ut var et veldig godt valg. Slakter rimelig lett alle andre classer selv om de er 3-4 lvler høyere enn meg (bortsett fra hunter såklart) 8284714[/snapback] Må bare dotte hunters mens man løper inn til det. AoE fear hunter + pet. Døde. Rimelig simpelt Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Kan ta med at Warlocks er sinnsyke i pvp, sleng på 5 dots og fienden er så godt som dø, i tillegg har de Healthstones, Life drain og Siphon life som holder dem i live. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Har lett for å bli kitet. Warrior er avhengig av å stå i melee range for å skade fienden og har bare en charge han kan bruke i combat for å komme innpå fienden.Er VELDIG gear dependant, har en warrior dårlig gear er den tilnærmelig udugelig i alle sammenhenger, men har den bra gear kan den være en ustoppelig drapsmaskin. Det stemmer ikke helt det du skriver med at warrior kunn har en charge, bytt til berserker stance og så har du Intercept! En annen ting, warrior er ikke VELDIG gear dependant! etter min mening er det våpene til warrioren som spiller størst rolle, har du ikke bra våpen har du ikke sjans, og du har jalle fall ikke sjans viss du har ræva gear. Har du middels våpen, og middels gear klarer du deg fint! Middels våpen, og bra gear (blanding mellom epic og blå, samt noen grønne) klarer du deg fremdeles helt fint. Men seff er du en full kita warrior med epic wepon, og det beste DPS geare du får tak på har ingen sjans Lenke til kommentar
tmg Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Merk "i combat" den ene chargen som kan brukes i combat er intercept... den andre får du jo bare starta kampen med eller ikke brukt i det hele tatt hvis den andre slenger en debuff eller et prosjektil i din retning. Lenke til kommentar
wise™ Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Har lett for å bli kitet. Warrior er avhengig av å stå i melee range for å skade fienden og har bare en charge han kan bruke i combat for å komme innpå fienden.Er VELDIG gear dependant, har en warrior dårlig gear er den tilnærmelig udugelig i alle sammenhenger, men har den bra gear kan den være en ustoppelig drapsmaskin. Det stemmer ikke helt det du skriver med at warrior kunn har en charge, bytt til berserker stance og så har du Intercept! 8284888[/snapback] Les det han skriver da. I combat ikke totalt. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ahh.. sry... tidlig på'n vett u Men jeg vill alikevell si at en warrior har 2 charge uansett. Og nå husker jeg ikke det i hode, men CD på intercept er ikke allt for lang, så vitt jeg husker. Fikk ofte brukt den 2 ganger på folk når jeg gikk PvP. (ikke alle jeg fikk så god tid på, cloth classene var drept før CD var over, eller omvendt ) Lenke til kommentar
Veta Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Sticky please! Har vært så mange som lurer på hvilken klasse de skal velge i det siste. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Kanskje du også kunne legge til litt om roller de forskjellige klassene har i endgame? Nar jeg velger ny klasse så tenker jeg først og fremst på hvilken rolle® jeg har i endgame. Endret 1. april 2007 av Holmgr3N Lenke til kommentar
tmg Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Vel jeg har spilt svært lite end game i det hele tatt, og enda mindre end game med alle klasser, men jeg kan slenge på det jeg vet/tror jeg vet så får dere komme og flå meg når jeg skriver noe feil. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 I mange situasjoner er det ikke så vanskelig og være lock uten demon. Det er såklart en fordel. Men jeg klarer å kicke ganske hardt her og der selv om en eller annen luring har drept pettet mitt. Lenke til kommentar
tmg Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Men i mange situasjoner kan man dø som lock hvis petet ditt mangler og en som starter en ny klasse bør vite at det er verdt å holde petet i live hvis mulig. Hvis dette ikke stemmer så kan jeg godt fjerne det at lock er ganske avhengig av petet sitt. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Om du er affliction lock så går iaf jeg stort sett bare med impen oppe med mindre det lurer en rouge rundt eller noe liknende. Bryr meg egentlig veldig lite om pettet mitt når jeg holder på å pvpe eller bli ganket osv. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Utrolig bra idé og tråd. Sticky? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå