Exentler Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 jeg har nå klokker min prosessor til 2,66 GHz (8x333) Vcore står på auto før jeg klokket sto den på 1,3 og nå 1,4 etter klokk. trenger det å stå på 1,4(synes det var litt myr økning ) eller kan den være stabil på 1,350-1,300 V alt lest av med cpuz Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 vcore BØR settes til en verdi i bios, står den på auto hva er den da?1,35?- 1.425? Auto er ikke et godt valg, du bør prøve og sette så lavt det går, sett den spesifiserte verdien først (ex. 1.325v- står foreksempel på esken som cpu kom med ,eller kan også leses av i ex. coretemp) Så kan du jo prøve å sette Lavere vcore, kun et lite hakk om gangen. Sånnt må bare testes på hver enkelt cpu, alle er litt forskjellige, allt ettersom når de er produsert, og hva slags temp og kjøling du har Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Nå står den på 1,325 i bios. Everst og cpu-z viser 1,3 V ved idle, og begge viser 1,28 V ved full load med orthos (cpu og minne). Kjørte orthos i et kvarter. Er det vanlig at det undervolter så mye når jeg har siste bios ? Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jepp isåfall på ASUS sine hovedkort. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jupp, ALLE Intel hk har mer eller mindre vdroop, det er en innebygd feature. Skal en overklokke hardt så er det lurt å ta både en vdroop-mod og vcore-mod for å eliminere dette, man får en mer linjer og stabit volt tillførsel til cpu som igjen resulterer i en som regel mer stabil og noen ganger høyere overklokk ved mindre vcore. Vdroop kan leses om HER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå