Gå til innhold

Ikke bra nok å være Norsk lenger?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker landet mitt. Jeg elsker det Norge som nasjon står for, og jeg elsker alt det vi får til.

Men noen ganger føler jeg rett og slett at vår regjering ikke " elsker " Norge.

Hva er det som egentlig er galt med patriotisme? Hva er det som er galt ved å elske landet sitt? En del sosialister i klassen min sier at de ikke har noen grunn til å elske landet sitt. De elsker bare ideologien om at alle skal være like.

Den vestlige verden kjemper for en fri verden. En verden uten terror, uten undertrykkelse og uten diktatorskap. SV kjemper åpenlyst imot denne kampen. De vil melde oss ut av NATO, de vil ikke sende frigjøringsstyrker til afghanistan, og de vil ta inn så mange innvandrere at tilslutt vår egen kultur vil bli ødelagt. Vi Nordmenn teller bare rundt 4,3 millioner mennesker i verden. Vi er en utrolig liten, men jeg ville si, en stolt nasjon! Det er jo tross alt typisk Norsk å være god!

Når SV kjemper i mot vår deltakelse i frigjøringen av Afghanistan, så kjemper de ( etter min mening ) i mot den mest grunnleggende tingen av alle vestlige nasjoner: Frihet.

Frihet koster mye, og det koster blod. Hvis vi ikke er villige til å kjempe for den, så vil alt ALLE tidligere store og små nasjoner har kjempet for, forsvinne.

Når man i det store bildet, kjemper mot frigjøring og vestlige verdier, så kjemper man i det lille bilde, i mot Norge og våres grunnleggende verdier. Jeg mener at SV er skadelig for Norge! De vil løse opp statskirken, de vil løse opp våre bånd og kameratskap med den vestlige verden ved å gi opp NATO og de vil gi opp vår Norske kultur. De gir oss ingen ting å samle oss rundt! De fjerner alt vi Nordmenn, vi frie mennesker kan samle oss rundt! En dag, om mange år, så tror jeg at vår frihet igjen vil være satt på spill under en ny, stor verdenskrig. Og da har vi som nasjon - ingen ting og kjempe for.

SV er skadelig for Norge.

Men dette er min mening.

Hvorfor skal vi melde oss ut av NATO? Hvorfor skal vi IKKE støtte frigjøringen av afghanistan? Og hvorfor er patriotisme/nasjonalisme en dårlig ting?

Er det plutselig ikke bra å være norsk lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har irritert meg mye også. Det virker som om en del sosialister aktivt motarbeider Norge og hjemmer det bak noe bullshit om "likestilling", "antirasisme" og "solidaritet" mens de sakte men sikkert eter seg innover landet vårt.

Vil gjerne ha noen gode (gjerne sinte) motangrep mot det jeg sa nå=)

Jørgen

Lenke til kommentar

Jeg elsker ikke Norge. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Hva er definisjonen din på å elske? Er noen ting ved norge som nasjon og stat som jeg liker, men er masse jeg misliker også.

Det er ingenting galt i å elske Norge, men du og andre elsker jo ikke Norge. Norge består i dag av mange innvandrere, sosialister, kommunister, anarkister og andre folk som dere ikke liker. Eller er det slik at dere elsker den ariske rasen?

For du liker jo ikke sosialister, eller staten som kontrolles av sosialister.

SV kjemper (men har gjort en elendig jobb) mot at Norge angriper, okkuperer og dreper sivilbefolkningen i andre land. Det er en meget bra kampsak spør du meg. Jeg støtter frihetsforkjemperne i afghanistan og irak jeg. Jeg støtter de mer enn okkupasjonsmaktene som sitter og okkuperer disse landene. Og som suger olje ut av irak med ett sugerør.

Det er ikke typisk norsk å være god. Det er typisk norsk å klage (slik som både du og jeg gjør), sosialisme er typisk norsk, pinglete menn som ikke kan danse, ikke kan sjekke damer og som er en push-over er typisk norsk. Maskuline damer er typisk norsk. etc etc

Jeg er for frihet. Frihet til selvbestemmelse. Tror du folket i Irak er mer fornøyd etter at usa gikk inn og drepte saddam hussein og satte inn ett styresett som er lojalt mot usa eller likte de det bedre under saddam da det var stabilitet og tryggere enn i dag hvor landet er på randen til borgerkrig, selvmordsbomber som dreper andre irakere osv.

Vet du hva som var både napoleons, hitler og bush sine grunner til å starte krig? De ville påtvinge andre sin ideologi.

Fins det frihet i USA i dag? Du overvåkes overalt hvor du beveger deg, de kan avlytte deg uten noe rettskjennelse. Blir du dømt for en forbrytelse mister du stemmeretten, en utrolig stor del av befolkninen sitter innesperret i fengsler sammenlignet med resten av verden.

Folk har ikke frihet til å ha ett minimum av livskvalitet. Er utrolig store mengder folk som blir økonomisk undertrykket og som lever på godviljen til andre. I den såkalte declaration of independence sier de at all men are created equal... bare bortsett fra slaver, barn, kvinner og alle andre som ikke er gamle menn og eier land. Frihet? nei.

Du nevner vestlige verdier.. hvilke verdier er det? Slike verdier som å transportere fanger til land som Egypt for så å torturere de i hel eller å opprette ett helvette på jord der det er frittfrem å torturere fanger (guatanamoleiren) Jo da. slike vestlige verdier er jo såklart overlegne verdiene som fins i resten av verden.. Det var jo samme begrunnelse som ble brukt av kolonimaktene for å kolonisere resten av verden. De sa rett ut at vestlige verdier var bedre enn andre og at vi gjorde resten av verden en tjeneste ved å kolonisere dem. Vi ser jo i dag hvor dårlig det står til med tidligere kolonier. Hitler var også inspirert av disse tankene. At vestlige, da særs ariske, folk og verdier er overlegne. Derfor må vi ikke slippe til andre innvandrere som kan forkludre våre "rene" verdier.

Statskirken? Statskirken er noe dritt. Jeg er 100% nordmann. Sålangt eg vet er alle forfedrene mine nordmenn og (fra vestlandet). Men eg driter i statskirken. Sneversynte og svake mennesker som trenger å tro på noe for å klare å leve i hverdagen. Nei takk. Hold det for dere sjøl og ta regningen selv og. Skill kirke og stat.

Lenke til kommentar
blablabla... hater USA.. bla bla.. frihet i USA?... krig i Irak.. bla bla bla sosialisme er fint...

8284338[/snapback]

:thumbup:

Dette har vi hørt før.

8284357[/snapback]

Ja det har vi...... og hvor typisk er det at en sosialist kaller alle med annen mening enn sin egen for nazister ?? (riktignok inndirekte.. sitat: Eller er det slik at dere elsker den ariske rasen?) Hvor mange ganger har vi ikke hørt det før ?

Jeg vil begrense innvandringen til Norge.... men det betyr da ikke at jeg er verken nazizt eller rasist vel ?? :nei:

Lenke til kommentar
blablabla... hater USA.. bla bla.. frihet i USA?... krig i Irak.. bla bla bla sosialisme er fint...

8284338[/snapback]

:thumbup:

Dette har vi hørt før.

8284357[/snapback]

Ja det har vi...... og hvor typisk er det at en sosialist kaller alle med annen mening enn sin egen for nazister ?? (riktignok inndirekte.. sitat: Eller er det slik at dere elsker den ariske rasen?) Hvor mange ganger har vi ikke hørt det før ?

Jeg vil begrense innvandringen til Norge.... men det betyr da ikke at jeg er verken nazizt eller rasist vel ?? :nei:

8284421[/snapback]

Trådstarter sier han er en nasjonalist. Da vil jeg få avklart om han er en ekstrem nasjonalist (facist, nazist) eller ikke. Hvis du vil begrense innvandringen til norge så hadde det hjulpet hvis du sa om du vil begrense innvandringen fordi du misliker innvandrere, mener de er svake underlegne eller du vil ha mindre innvandrere av politisk egeninteresse noe som a la: Jeg er lei innvandrere som går på sosialen.

Og ja: brukte du så lang tid på å skrive det lille avsnittet?

Lenke til kommentar
Den vestlige verden kjemper for en fri verden. En verden uten terror, uten undertrykkelse og uten diktatorskap.

Lever vi på samme planet? Hva med alle diktatorene som USA har hjulpet bare fordi de er USA-vennlige og demokratisk valgte ledere de har avsatt eller prøvd å avsette bare fordi de er kritiske til USA?

Dette har kun å gjøre med å beskytte økonomiske interesser og ikke å være snill og spre demokrati eller menneskerettigheter.

Å "frigjøre" et land fra det styret og de verdiene de har er ren impreialisme. Og det er også påfallende at jo mere naturressurser et land har jo større er trangen til å "frigjøre" dem.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Melder man seg ut av NATO frasier man seg ikke retten til å støtte et land i krig om man vil. Tvert imot får man muligheten til selv å velge hvilke kriger man vil støtte, ikke automatisk støtte krigene NATO-land havner i. For det er ikke alle kriger vi støtter.

Dessuten er NATO en organisasjon begrenset til land som grenser mot nordatlanteren. Det er jo ikke rettferdig, synes jeg. Hadde NATO vært åpent for medlemskap av alle verdens land, ville det jo etterhvert blitt særdeles mulig for, om ikke akkurat verdensfred, en verden uten grusomme, meningsløse kriger?

Og ikke dra konklusjonen at om man ikke støtter én ting NATO foretar seg, så hater man hele organisasjonen. NATO har både fordeler og bakdeler.

Lenke til kommentar

Magnicius:

Hvis jeg sier jeg er kristen, antar du da at jeg er en skikkelig konservativ fanatiker som følger bibelen til punkt og prikke? Jeg håper for din skyld at svaret er nei.

Så hvis jeg sier at jeg er nasjonalist, hvorfor er de to første ordene du tenker på " Nazist og facist " ? Har du fordommer kanskje?

Jeg er for frihet. Frihet til selvbestemmelse. Tror du folket i Irak er mer fornøyd etter at usa gikk inn og drepte saddam hussein og satte inn ett styresett som er lojalt mot usa eller likte de det bedre under saddam da det var stabilitet og tryggere enn i dag hvor landet er på randen til borgerkrig, selvmordsbomber som dreper andre irakere osv.

Vet du hva som var både napoleons, hitler og bush sine grunner til å starte krig? De ville påtvinge andre sin ideologi.

HAHA mener du at Irakerne LIKTE å ha saddam som diktator?! JA, de likte det like mye som østtyskerne gjorde under det russiske styret, med hemmelig politi, styrt media, hemmelige fengsel, uendelig med tortur og personer som bare plutselig forsvant. Og eh, jeg forstår ikke helt hva du driver med når du sammenligner napoleon med hitler, og hitler med bush. Jeg er ikke et leksikon, men såvidt jeg husker ( si ifra hvis jeg tar feil ) så ville bare napoleon ta OVER europa osv. Hvis det er en " ideologi " så har du vel riktig. Og påtrenger bush SIN ideologi på andre? Sin? Fant bush opp demokratiet? Hva med FN? Som til stadighet også kjemper for demokrati i alle land? Som kjemper for menneskerettighetene osv? ER ikke det en ideologi også? at alle skal ha det bra? Å sammenligne hitler og bush er helt latterlig, du vet tydelig ikke hva eller hvem hitler var.

Robertaas:

er det imperialisme å frigjøre en stat? Hvordan har det seg? Og det med naturressursjer er jo latterlig. Og hvor er de økonomiske interessene i afghanistan? tjener de på det? Har du peiling på hvor mye krig koster? Hvis de får noe igjen på handel nå som afghanistan ( nesten ) er fritt, så er det ikke en brøkdel engang av det vi bruker på krigføringen.

Unnskyld for skrivefeil.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Jeg elsker landet mitt.

Det samme sa Vidkun Quisling. (desverre beundret han Tredje Riket også..)

Men noen ganger føler jeg rett og slett at vår regjering ikke " elsker " Norge.

Hva er det som egentlig er galt med patriotisme?

Blir det for mye, er det fordummene og farlig. Som bl.a. å si at regjeringen ikke "elsker" Norge. ?? :dontgetit:

En annen quote av deg;

Jeg beundrer store nasjoner som gamle Roma, mongolia, alexandria osv. Jeg vil heller ha britene i kontroll over Iran enn at noen fanatiske prester styrer det.

Hvorfor så nesegrus beundring for stormakter? Du hadde kanskje tilogmed akseptert, -uten å yte væpnet mostand, at USA/UK i et gitt tilfelle så seg tjent med å okkupere Norge?.. :whistle:

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Robertaas:

er det imperialisme å frigjøre en stat? Hvordan har det seg? Og det med naturressursjer er jo latterlig. Og hvor er de økonomiske interessene i afghanistan? tjener de på det? Har du peiling på hvor mye krig koster? Hvis de får noe igjen på handel nå som afghanistan ( nesten ) er fritt, så er det ikke en brøkdel engang av det vi bruker på krigføringen.

Hva er det som gjør en okkupasjon til en frigjøring? Frigjorde Tyskland Norge i 1940?

En krig koster mye, men pengene forsvinner ikke ut i løse luften. Det er enorme summer som havner hos våpenprodusenter som har supportert Bush økonomisk, men også gjennom selskaper som Halliburton tjener Bush-familien direkte på krigen.

Og hvorfor tror du det første USA gjorde etter å ha okkupert landet var å starte å bygge en oljeline for å transportere olje fra Turkmenistan til Pakistan? For å skaffe demokrati i Afghanistan?

Om det virkelig er latterlig at naturressurser har noe å gjøre med om et land blir "frigjort" av USA hvordan forklarer du da hvordan USA velger ut hvem de skal okkupere?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Vil ikke si jeg elsker Norge, men synes det er litt gøy når det skjer noe her, slik at vi havner i "rampelyset". Flytter uansett utenlands om 2 år, til Spania eller Argentina. Der er det sol, varme og ikke en jævla sosialistregjering som styrer, slik som i Norge.
Om litt over 2 år har vi det heller ikke lengere i Norge.... ;-)
Lenke til kommentar
Vil ikke si jeg elsker Norge, men synes det er litt gøy når det skjer noe her, slik at vi havner i "rampelyset". Flytter uansett utenlands om 2 år, til Spania eller Argentina. Der er det sol, varme og ikke en jævla sosialistregjering som styrer, slik som i Norge.

8286935[/snapback]

Néstor Kirchner er da ganske så venstrevridd.

Lenke til kommentar
HAHA mener du at Irakerne LIKTE å ha saddam som diktator?!

Det irakiske folket hadde det bedre under saddam enn under amerikanerne. Nå under amerikanerne blir de drept hver dag av bomber som "bommer" på mål. Eller av selvmordsbombere på kafeer eller blir kidnappet langs veien. Under Saddam var det iallefall disiplin og kontroll på landet. I dag er hele landet på vei til borgerkrig. Jo takk Amerika. Tusen takk for at dere ødelegger landet og stjeler oljen.

Og eh, jeg forstår ikke helt hva du driver med når du sammenligner napoleon med hitler, og hitler med bush. Jeg er ikke et leksikon, men såvidt jeg husker ( si ifra hvis jeg tar feil ) så ville bare napoleon ta OVER europa osv. Hvis det er en " ideologi " så har du vel riktig. Og påtrenger bush SIN ideologi på andre? Sin? Fant bush opp demokratiet?

Napoloen spredte sin ideologi basert på den franske revolusjonen. Hvordan tror du han klarte å få støtte til å innvadere europa? Folk kjemper mye bedre når de har en grunn til å kjempe.

Bush skapte ikke demokratiet. Bush er udemokratisk, men han begrunner angrepene sine med å spre demokrati. Hvor ironisk er ikke det?

Når amerika deklarerte seg uavhengig av England var en de viktigste faktorene det at Amerika ble sett på som en koloni. En koloni som var underlagt England der folk ikke hadde stemmerett over lovene som England innførte. England var på den tiden styrt av en konge med ett sterke adler og nobiliteter. Amerika ville bli kvitt denne undertrykkingen og skapte declaration of independence. Og innførte med det ett kvasi-demokrati der bare de menn som eide land fikk stemme. Dette var langt ifra noen ny ide. Island har hatt ett av de lengste demokratiene i hele verden f.eks. Men selv den dag i dag bruker amerikanerne denne lille biten av deres historie til å skryte av dem selv og hvor demokratiske de er.. :roll: Teit spør du meg, men det gir en innsikt i hvorfor myndighetene bruker demokrati "ideologien" som påskudd for å gå til krig mot andre stater.

Lenke til kommentar

Magnicus, du vil heller at stater skal leve under totalt diktatur?

Nå under amerikanerne blir de drept hver dag av bomber som "bommer" på mål.

Det er latterlig og si. Det Irakerne dør av nå er krig mellom hverandre, noe alle de vestlige styrkene som er i irak prøver å forhindre.

Under Saddam var det iallefall disiplin og kontroll på landet. I dag er hele landet på vei til borgerkrig. Jo takk Amerika. Tusen takk for at dere ødelegger landet og stjeler oljen.

Og hvor mye olje har faktisk USA stjålet fra Irak? Jeg ler, en sosialist som har forkjærlighet til diktatorskap.

Folk kjemper mye bedre når de har en grunn til å kjempe.

Det er faktisk derfor jeg skrev dette innlegget: Under sosialistene mister vi alt vi kan samles rundt, ingen kultur, ingen tro, ikke samhold i nasjonfølelse.

Det virker som du tror USA VIL gå til krig, noe som igjen bare viser hvor lite du faktisk vet. Og hvorfor skal de ikke skryte av det de har fått til? De brøt seg jo faktisk ut fra den største militærmakten som eksisterte da.

Hva er det som gjør en okkupasjon til en frigjøring? Frigjorde Tyskland Norge i 1940?

Mener du at NATO okkuperer Afghanistan? Vet du egentlig hva en okkupasjon er?

Hvorfor så nesegrus beundring for stormakter? Du hadde kanskje tilogmed akseptert, -uten å yte væpnet mostand, at USA/UK i et gitt tilfelle så seg tjent med å okkupere Norge?.

Jeg liker stormakter fordi de feks har super overlegene militære taktikker, disiplin, nasjonalfølelse og en solid økonomi. Alt det jeg skulle ønske Norge hadde. Jeg hadde da ikke akseptert en okkupasjon av Norge!

Lenke til kommentar

Magnicus, dette er typisk. Du som solialist er sikkert helt mot fordommer, men du har jo lasser av dem selv! Hvorfor anntar du at vi er nazister sånn uten videre? Latskaps beundring av stormakter er langt i fra nazisme. Jeg er også en beundrer av stormakter. Jeg beundrer ting som har struktur og geniale styremåter og disiplin, ikke land som flyter over av borgerkrig og mas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...