Stian89 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei. Sitter på en 6Mbit linja fra lyse, og de siste 3 dagene har upload hastigheten vært helt elendig. Nedhastigheten funker fint, der får jeg vanligvis litt over 6mbit, opp hastigheten ligger på rund 150kbit. Tok nettopp en opp/ned test på linja, med følgende resultater: Down: 6.399 kbit/sUp: 118 kbit/s Har prøvd å restarte router/modem. Er heller ikke pcen min som roter, ingen av maskinene i huset fungerer noe bedre, så det er helt klart linjen det er noe galt med. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller ligger problemet hos lyse? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvor tester du linjen? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Akkurat nå testet jeg linjen på http://www.wieistmeineip.de/speedtest/, men får samme resultat med alle andre tester jeg har prøvd. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 du er vel siker på at du ikke har virus som driver og sende ut masse dritt? Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei. Sitter på en 6Mbit linja fra lyse, og de siste 3 dagene har upload hastigheten vært helt elendig. Nedhastigheten funker fint, der får jeg vanligvis litt over 6mbit, opp hastigheten ligger på rund 150kbit. Tok nettopp en opp/ned test på linja, med følgende resultater: Down: 6.399 kbit/sUp: 118 kbit/s Har prøvd å restarte router/modem. Er heller ikke pcen min som roter, ingen av maskinene i huset fungerer noe bedre, så det er helt klart linjen det er noe galt med. Er det noe jeg kan gjøre selv, eller ligger problemet hos lyse? 8283886[/snapback] har samme linje fra lyse som du har, og her får jeg godt over 6mb, nærmere 7 inn og ut, så foreslår at du ringer til lyse og klager. det hadde vertfall jeg gjort Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 du er vel siker på at du ikke har virus som driver og sende ut masse dritt? 8284016[/snapback] Rimelig sikker på det ja (kjører forresten Linux selv, så virus er så godt som utelukket der). De to andre maskinene i huset kjører derimot windows, men har gått over dem uten å finne noe. Får nok bare gjøre som P__i__Nx foreslår, å ta en telefon til Lyse. Lenke til kommentar
jason Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Heisan Litt OT og mener ikke å kapre tråden. Men har hørt rykter om at Lyse skal øke hastigheten og at minstehastigheten nå øker fra 6Mbit til 10Mbit. Noen andre som har fått dette med seg? Hva blir da hastigheten på det som idag er 20/10 Mbit? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Ikke hørt noe om det selv, men er slettes ikke umulig. 4Mbit linjene ble jo oppgradert til 6Mbit linjer for ikke så alt for lenge siden. Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Akkurat nå testet jeg linjen på http://www.wieistmeineip.de/speedtest/, men får samme resultat med alle andre tester jeg har prøvd. 8283896[/snapback] det der stemmer ikke. prøvte også den testen, og fikk bare5kbit ut. av Alle testene jeg har prøvt, På it avisen, og hardware.no, så er det ingen av di som er korrekt, Viser lavere hastighet enn normalt, men når jeg åpner utorrent får jeg hastigheter på over 700 opp og ned Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 På raske linjer er vel TP-testen en av de som anbefales. http://www.tptest.se Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 virker som du har litt peil. har du prøvd og stapp en den windass pc'en rett i box'en du har av lyse. og kjøre opp ethereal for og sjekke at det er ikke noe annet som kommer ut fra deg ? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Nå har jeg aldri sett de boksene fra Lyse, men om den har en aktivitetslampe så er det bare å se på den når ingen bruker nettet. Blinker den som et juletre så er det noe uventet trafikk som tar linja di. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Akkurat nå testet jeg linjen på http://www.wieistmeineip.de/speedtest/, men får samme resultat med alle andre tester jeg har prøvd. 8283896[/snapback] Test på en norsk side (hint: hw.no), hastighetene mot utlandet vil i mange tilfeller være dårligere enn den du får mot norske servere. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Bruk TPTest for å sjekke hastigheten på linja. Hvis du har mulighet til å koble pc'n direkte i hjemmesentralen uten å gå om routeren så prøv det. Jeg har ofte vært borti at billige routere ikke klarer å henge med i svingene. Ellers så kan jeg bekrefte at Lyse vil oppgradere til 10mbit, mest trolig iløpet av juni/juli. Lenke til kommentar
nopay Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hva blir hastigheten på 50/25 ? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva blir hastigheten på 50/25 ? 8286511[/snapback] Mest trolig 50/25 fortsatt. Såvidt jeg vet er det bare 6mbit som oppgraderes, men det er snakk om et 100mbit tilbud. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva blir hastigheten på 50/25 ? 8286511[/snapback] Mest trolig 50/25 fortsatt. Såvidt jeg vet er det bare 6mbit som oppgraderes, men det er snakk om et 100mbit tilbud. 8293898[/snapback] Liker disse nyhetene, men jeg hørte faktisk dette ryktet for flere måneder siden, men det kunne da ikke bekreftes.. Lenke til kommentar
jason Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Mest trolig 50/25 fortsatt. Såvidt jeg vet er det bare 6mbit som oppgraderes, men det er snakk om et 100mbit tilbud. 8293898[/snapback] Kan vanskelig se for meg at det bare er 6/6 abbonementet det skal gjelde. Har jo hørt rykter, samt lest litt på andre norske fora, der nevnes og et 100mbit tilbud. Men da som en oppgradering av dagens 50/25. Da gjenstår bare å få justert opp hastigheten på 20/10. Nekter å tro at de ikke kommer til å gjøre det. Det er tross alt en differanse på 250 kroner som skiller de to minste abbonementene. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Mest trolig 50/25 fortsatt. Såvidt jeg vet er det bare 6mbit som oppgraderes, men det er snakk om et 100mbit tilbud. 8293898[/snapback] Kan vanskelig se for meg at det bare er 6/6 abbonementet det skal gjelde. Har jo hørt rykter, samt lest litt på andre norske fora, der nevnes og et 100mbit tilbud. Men da som en oppgradering av dagens 50/25. Da gjenstår bare å få justert opp hastigheten på 20/10. Nekter å tro at de ikke kommer til å gjøre det. Det er tross alt en differanse på 250 kroner som skiller de to minste abbonementene. 8297015[/snapback] Å ha et abonnement på 10/10Mbit og et på 20/10Mbit som koster 250,- kr. mer pr. måned ville jo vært helt vannvidd. Noe i retning 30/20Mbit hadde vært fresh, men jeg hadde helst sett for meg at 50/25Mbit blir 100/50Mbit, og 20/10Mbit blir 50/25Mbit, men jeg tviler egentlig på at de vil gjøre et så stort hopp i hastighetene, men det er lov å drømme For å gå on-topic igjen: Jeg ville ha koblet ut routeren, og testet med en pc som du kobler direkte i hjemmesentralen din. Slik kan du utelukke om det er routeren som føkker hastigheten. Prøv forresten noe skikkelig til å måle hastigheten, f.eks. upload av en fil til home.lyse.net via en ftp-klient (ditt webhotell) ). Her skal du ha hastigheter rundt 750kB/s. Hvis uploaden enda er føkka, og du vet at PC'n som er tilkoblet ikke er problemet, så ringer du eller sender en mail til Lyse hvor du beskriver problemet. De pleier å være veldig behjelpelige på kundeservice, og svarer også raskt på mail. Lykke til. Endret 2. april 2007 av ^kissa^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Noen som reagerer på datoen på de første? Men uansett, jeg sitter i Lofoten med 6/6 og har flott ut og inn. nærmere 7 faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå