Mnett Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Heysann Hva heter kabelen man trenger får å få bildet på pc'n over til tv'n? Har en kabel i dag, en scartkabel av et slag, men den gir bare svart-hvitt (har prøvd på flere pc'r) Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 trur det blir svart/kvitt fordi tv'en din ikkje støttar s-vhs gjennom scart-kabelen.... viss du har s-video inn på tv'en så skulle det fungere bedre :wink: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Er mange tin som kan være galt. - TV'en støtter ikke SVideo i det hele tatt. - Scart kabelen støtter ikke SVideo - Scart kabelen kan sende composite signaler men skjermkortet er stillt inn til SVideo - Skjermkortet kan være stilt inn til NTSC eller SECAM istedenfor PAL(B/G) - Noen ganger vil NTSC gi farger og ikke PAL - Feil eller mangel i skjermkort driveren som gjør at man ikke kan velge mellom Composite/SVideo (Dette problemet har jeg) SVideo vil forresten i bedre bilde enn Composite. Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Snakka med en kamerat, han sa at han hadde svart-hvitt før han bytta til en annen kabel, men selvsagt husker han ikke navnet på den. Han trodde det var noe med A/V, kan det stemme? Og jeg veit at det skal gå ann å få farger fra pc'n til tv'n siden jeg har gjort det før, men klarer ikke å komme på hva kabelen heter... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Klart man kan få farge på TV'n :smile: Dette kommer mye an på skjermkortet også. Du må se hva slags plugg det er på skjermkortet og TV'n og skaffe en kabel som går fra den ene til den andre. Du må også finne ut hva slags signal du skal eller kan bruke. Har du Phonoplugg i skjermkortet kan du bruke en Phono til Scart kabel. Har du SVideo plugg kan du bruke svideo til scart eller SVideo til phono og så en phono til scart kabel. Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Tror heller du burde se på oppsettet som en over nevnte. Jeg får selv bare svart-hvitt hvis jeg ikke setter tv'en til PAL-B som er standard i Norge. Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Da gikk det, satte den til samensatt video ut, og da ble det farger =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå