Gå til innhold

Jeg har rotet bort min Xp Pro plate..

Anbefalte innlegg

Jeg har en lisens på en pc jeg har stående. Så kom den dagen jeg skulle formatere den men da sitter jeg der med bare et lisens nummer som er ubrukelig uten noe Xp Plate...

Men hva kan jeg gjøre for å skaffe meg en cd? Kan jeg ringe Microsoft og bestille ny plate uten lisens nummer etc?

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

moderatorer, slett dette inlegget hvis det er i strid med noen retningslinjer...

men jeg tror det er lov å laste ned en "piratversion" hvis du allerede har et lovlig eksemplar, det du da laster ned vil være en "sikkerhetkopi" av programvaren du har kjøpt og betalt

Lenke til kommentar

De fleste av oss bruker ikke sin orginale plate ,men lager/brenner en slipstreamed en med SP2 integrert .

Laste ned eller låne en XP PRO ISO (cd plate)for å bruke sammen med lovlig kjøpt lisens anses ikke som piratvirksomhet (iflg microsoft)

Jeg finner heller ikke igjen min XP PRO GOLD (SP0) plate , bruker kun

slipstreamed laget/brent CDR siden evigheter siden. Men ikke noe pirat aktivering eller hack , kun lovlig lisens key.

Lenke til kommentar

En XP-plate er da ike noe verdt uten en lisens? CD- platen er jo bare bærer av koden man har lisens til bruke. Ulovlig blir det i det øyeblikket man gir bort en lisenskode det ikke er betalt for.

Eksempel- på jobben kjøpte vi 11 PC-er med OEM- lisens. Jeg brukte den samme platen når jeg la inn XP på alle maskinene, var jo ingen grunn til å sprette 11 pakker med XP. Det er da ikke lovbrudd?

Lenke til kommentar
En XP-plate er da ike noe verdt uten en lisens? CD- platen er jo bare bærer av koden man har lisens til  bruke. Ulovlig blir det i det øyeblikket man gir bort en lisenskode det ikke er betalt for.

Eksempel- på jobben kjøpte vi 11 PC-er med OEM- lisens. Jeg brukte den samme platen når jeg la inn XP på alle maskinene, var jo ingen grunn til å sprette 11 pakker med XP. Det er da ikke lovbrudd?

8288090[/snapback]

Det er ikke lovbrudd nei, eller hvis du brukte samme key på alle dataene så blir det ulovelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...