Bluum Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Hei, en venn av meg har skaffet noen HD-DVDer som vi har lagt inn på PCen min og til helgen skal vi koble PCen til stoskjerm og stereoanlegg Skjermkortet som skal bli benyttet er et MSI NX8800GTS 640MB med HDCP. Skjermen er en Pioneer PDP-436RXE 43" Plasmaskjerm. Vet om faren med innbrenning osv, så slapp av; jeg skal ikke spille eller la skrivebordet stå på for lenge Er goså klar over at TVen bare kan vise 720, men det er fortsatt bedre enn en 19" PC skjerm. Ingen av oss har HDMI utgang, men jeg har DVI utgang. Så spørsmålet er: Skal jeg koble til HDMI-porten bak eller S-video-porten forran? Jeg må kjøpe en DVI>HDMI kabel\overgang og koble til TVen på den måten hvis jeg skal koble til HDMI-porten bak... Lyd har jeg kontroll på, så dere trenger ikke bekymre dere om det. Vet også at HDMI ikke vil føre lydsignaler når den er koblet til skjermkortet. Noen som har erfaringer med dette eller som kan gi meg et svar? EDIT: Har også mulighet til å koble S-video til PCen og component video til TVen ved hjelp av en overgangskabel jeg har. Har også en toveis overgang til SCART som du kan bruke S-video eller compositt+ audio L\R på. Endret 31. mars 2007 av Bluum Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kjøp en slik eller tilsvarende; fungerer utmerket. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300560 Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 svideo støtter LANGt fra noe som kan kalles hd. kjøp en dvi-->hdmi overgang du, da får du sikkelig kvalitet... bruk heller ikke scart, da snur HD oppfinneren seg i grava(hvis han er dau) musa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ikke bruk S-video ved midnre det er eneste utvei. For et HDTV signal bør du absolutt bruke digitalt, så bruk DVI-HDMI overgang. Evt. signal fra VGA fungerer også rimelig ok til normalt bruk. Det er ihvertfall ti ganger bedre enn S-video -Stigma Lenke til kommentar
Elezentros Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei Her er det bare en ting som gjelder, og det er DVI til HDMI og kople til bak tven. SVHS er nødløsning om man ikke har digital kilde. Overgangene og kablene du trenger koster ikke all verden på Clas Olson og lignende. Om du bare må prøve det nå så er det jobare å prøve og kople til med SVHS koster ikke mange kalorier. lykke til Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Ok, får skaffe meg en overgang i løpet av uka da. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå