Gå til innhold

Bord størelse pr. deltager blir ?

Anbefalte innlegg

ifjor så var det vel på 80x50cm ?

Men jeg synes det var alt for lite og om amn ikke drar med noen så er det umulig å få lagd hylle og å ha et sted å oppbevare ting .....

Synes minimum er 100x50cm, hadde også litt liten plass bak meg da jeg satt med en j... switch rett bak data'n med en CRT skjerm !

Heldighvis var vi de eneste to som satt akkurat der :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utan eg kan sei noko om året størrelse pr deltaker så er det ein del faktorer som må stemme for at det skal fungere ( erfaringer gjort mens me satt opp bordene i fjor.

1) Lengda på bordene må vere oppdelt slik at det stemmer

2) Bordbeina må stemme slik at ingen får ei jævla palle mellom beina

3) Plass iforhold til det totale antale deltagere

4)Nett og strømløysningar må stemme iforhold til

Så vidt eg husker så var platene 240cm, men 100x50 konfig så vil 2 ha god plass og nr 3 vil ha 40cm på ei side og 60 cm på den andre. Nr 4 vil ha det bra men nr 5 vil igjen ha

80 på eine sida og 20 cm på bord 3.

Så med dei platene som var i fjor vil 100x50 vere ein veldig vanskeleg konfig.

Lenke til kommentar

ehhh TG har 80x60 så det er bedre å legge på litt på bredden i stedet for lengden med tanke på at mange folk ikke bruker LCD..Funker fett med hylle på TG så plassen din er ikke for liten til hylle nei..

Lenke til kommentar

Om det er krise, får du vel finne deg i måtte kjøpe to billetter for deg selv, om du har penger nok...

Jeg gjorde det på TG 06. Slik at jeg og de tre andre jeg satt med alle fikk litt bedre plass.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Grunnen til at plassen er 80x60 er det tre ganske gode grunner til.

Alle produsenter av plater, uansett om det er OSB-, Konstr. finér-, spon-, MDF- og gipsplater, slik som Orka, Norgips og Venerply operrer med 120x240(pluss minus noen centimeter) fordi det er mye enklere med tanke på logistikk(standardstørrelse på lastebiler), og fordi bjelkelaget i hus står med 60cm mellomrom (som går opp i 120 x 240).

Når vi bygger bordene så setter vi en pall på tvers av radene hver 240 cm, altså ved hver plateskjøt. Da får vi 3 personer per. plate. Om vi skulle ha stappet 4stk på den plassen, ville det blitt alt for tragt, med 2 personer ville det blitt overdrevent stort. Dybden er 120cm på alle plater, så at plassene til deltagerne er 60cm får man ikke gjort mye med.

Og, uansett, 80 cm bredde passser perfekt til mus og tastatur - det holder.

Grunnen til at ting ble veldig kluss på HW-LAN, var at de gamle TG-platene var Møbelspon, noe som er 250 cm i lengde - og ta ble det fort surr med at noen fikk en pall mitt mellom beina. TG hadde helt nye plater og paller i år, om de er de som blir brukt på HWX vet jeg ikke, men det hadde vært _mye_ lettere...

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

De platene som var på hw-lan ifjor var noe drit, mange av de var ødelagte, og bortimot alle var dekket av en grøt av snus, cola, og alt annet drit en finner på og slenge på de bordene.

I år stemmer jeg for at vi skal prøve og bruke de platene de brukte på TG i år, de er langt bedre. Det virker som om de tåler mer også...

*huske med skrekk tilbake på hw-lan der jeg måtte rykke ut til noen som hadde funnet på og stable all vekta på midten av plata, selvfølgelig var ikke midtpallen tilstede der, plata hadde vel sunket nærmere 10cm...*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Et problem er bestandig at pallene under blir flyttet på av deltagere.

Alle må huske på at bordene kan falle i bakken med alt utstyret hvis de blir flyttetpå!

8575216[/snapback]

stemmer det. FØR dere flytter de pallene som står under bordene, tenk dere godt om hvorfor de står der. :p

er ikke så gøy å fjerne en enkel pall og være skyld i at 6pc'er+skjermer osv gikk i bakken og sikkert ble ødelagt.. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er platene bestemt nå?

Hva blir i så fall størelsen?

Håper på 80x60cm. Det passa bra på TG, og da kan jeg også ta med hylla mi :)

Som nevnt så funker det også best med tanke på pallene.

(Nå landa jeg med en palle mellom beina på TG da, men det har vel med at noen stjeler litt mer plass enn de egentlig skal) :hrm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...