The Ghost Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 ifjor så var det vel på 80x50cm ? Men jeg synes det var alt for lite og om amn ikke drar med noen så er det umulig å få lagd hylle og å ha et sted å oppbevare ting ..... Synes minimum er 100x50cm, hadde også litt liten plass bak meg da jeg satt med en j... switch rett bak data'n med en CRT skjerm ! Heldighvis var vi de eneste to som satt akkurat der Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Utan eg kan sei noko om året størrelse pr deltaker så er det ein del faktorer som må stemme for at det skal fungere ( erfaringer gjort mens me satt opp bordene i fjor. 1) Lengda på bordene må vere oppdelt slik at det stemmer 2) Bordbeina må stemme slik at ingen får ei jævla palle mellom beina 3) Plass iforhold til det totale antale deltagere 4)Nett og strømløysningar må stemme iforhold til Så vidt eg husker så var platene 240cm, men 100x50 konfig så vil 2 ha god plass og nr 3 vil ha 40cm på ei side og 60 cm på den andre. Nr 4 vil ha det bra men nr 5 vil igjen ha 80 på eine sida og 20 cm på bord 3. Så med dei platene som var i fjor vil 100x50 vere ein veldig vanskeleg konfig. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Vel nå skal dere i en helt ny hal så da for dere vel kanskje bord fra et annet sted ? Men går det ikke ann at noen får plasser på skjøtet hadde iværtfall ikke gjort meg noe Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Platene frå i fjor kom frå Hamar. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Ja, platene kom fra gamle TG lan ... så påskrift fra tg på 90'tallet Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Platene blir brukt om og om igjen? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 JeppJepp Det kan være litt liten plass for de med CRT-Skjerm, men nå er det jo ikke så altfor dyre LCD-Skjermer på markedet heller! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Vel som du sikker ser om du ser på HW min så ser du at jeg prioterer HW fremfor skjerm Ifjor fikk jeg seig gammel kakao på plassen min, emn jeg la bare et blad over, emnd et måtte jge kaste når jeg skulle dra for da var det ødelagt Lenke til kommentar
f0cx Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 ehhh TG har 80x60 så det er bedre å legge på litt på bredden i stedet for lengden med tanke på at mange folk ikke bruker LCD..Funker fett med hylle på TG så plassen din er ikke for liten til hylle nei.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 hmm trodde det var 1m på TG ..... Vel de gamle oppmerkningene på platene var noe rundt 1m ! Vel lage hylle for en person ? Uansett skal ikke det være nødvendig ! Lenke til kommentar
superseeking Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Enig må bli større TG hadde 90 x 60, det burde være 100 x 60 synes jeg.. så man har litt god plass og ikke sitter helt tett Lenke til kommentar
f0cx Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) nei nei nei...TG har 80x60...mekka hylle for 3dje gang nå og har hatt samme måla.. har også snakket med crew hver gang Endret 12. april 2007 av f0cx Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Om det er krise, får du vel finne deg i måtte kjøpe to billetter for deg selv, om du har penger nok... Jeg gjorde det på TG 06. Slik at jeg og de tre andre jeg satt med alle fikk litt bedre plass. Endret 13. april 2007 av TSP Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Vel håper på å bli med i OC NM og da for jeg vel en billett gratis (?) så da blir det bare normal pris Endret 13. april 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Grunnen til at plassen er 80x60 er det tre ganske gode grunner til. Alle produsenter av plater, uansett om det er OSB-, Konstr. finér-, spon-, MDF- og gipsplater, slik som Orka, Norgips og Venerply operrer med 120x240(pluss minus noen centimeter) fordi det er mye enklere med tanke på logistikk(standardstørrelse på lastebiler), og fordi bjelkelaget i hus står med 60cm mellomrom (som går opp i 120 x 240). Når vi bygger bordene så setter vi en pall på tvers av radene hver 240 cm, altså ved hver plateskjøt. Da får vi 3 personer per. plate. Om vi skulle ha stappet 4stk på den plassen, ville det blitt alt for tragt, med 2 personer ville det blitt overdrevent stort. Dybden er 120cm på alle plater, så at plassene til deltagerne er 60cm får man ikke gjort mye med. Og, uansett, 80 cm bredde passser perfekt til mus og tastatur - det holder. Grunnen til at ting ble veldig kluss på HW-LAN, var at de gamle TG-platene var Møbelspon, noe som er 250 cm i lengde - og ta ble det fort surr med at noen fikk en pall mitt mellom beina. TG hadde helt nye plater og paller i år, om de er de som blir brukt på HWX vet jeg ikke, men det hadde vært _mye_ lettere... Endret 14. april 2007 av Natrium Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 ååå de gode gamle TG platene:P Elsker dem:P De er så fiiine og så jævli når det kommer til fliser! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 De platene som var på hw-lan ifjor var noe drit, mange av de var ødelagte, og bortimot alle var dekket av en grøt av snus, cola, og alt annet drit en finner på og slenge på de bordene. I år stemmer jeg for at vi skal prøve og bruke de platene de brukte på TG i år, de er langt bedre. Det virker som om de tåler mer også... *huske med skrekk tilbake på hw-lan der jeg måtte rykke ut til noen som hadde funnet på og stable all vekta på midten av plata, selvfølgelig var ikke midtpallen tilstede der, plata hadde vel sunket nærmere 10cm...* Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Et problem er bestandig at pallene under blir flyttet på av deltagere. Alle må huske på at bordene kan falle i bakken med alt utstyret hvis de blir flyttetpå! Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Et problem er bestandig at pallene under blir flyttet på av deltagere.Alle må huske på at bordene kan falle i bakken med alt utstyret hvis de blir flyttetpå! 8575216[/snapback] stemmer det. FØR dere flytter de pallene som står under bordene, tenk dere godt om hvorfor de står der. er ikke så gøy å fjerne en enkel pall og være skyld i at 6pc'er+skjermer osv gikk i bakken og sikkert ble ødelagt.. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er platene bestemt nå? Hva blir i så fall størelsen? Håper på 80x60cm. Det passa bra på TG, og da kan jeg også ta med hylla mi Som nevnt så funker det også best med tanke på pallene. (Nå landa jeg med en palle mellom beina på TG da, men det har vel med at noen stjeler litt mer plass enn de egentlig skal) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg