Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjemmenettverk som er ustabilt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ADSL fra Telenor. Modemet har innebygget router - speedtouch 546T.

Den har 4 porter og tdligere har win win xp pc vært koblet til den ene porten og internett har funket veldig stabilt. Fra den ande porten har jeg koblet en kabel som går til en Jensen svitsj med 4 porter. Fra svitsjen har jeg en kabel til win 2000 pc hvor også forbinelsen er god. MEN så kræsja min win xp pc. Kastet ut denne og kjøpte meg en Win Vista pc.

Sistnevnte pc koblet jeg til Jensen svitsjen, men da ville ikke internettkoblingen funke i det hele tatt, ikke på Vista pc og ikke på win 2000 pc. Hva kan være galt. Hvis jeg derimot kobler vista maskinen rett på ruteren går det fint. Men så fort jeg vil bruke svitsjen funker det ikke. Hvordan skal jeg da gjøre det?

Jeg har altså to pc'er i et annet hus osm jeg vil ha på internett via en svitsj, men det går ikke nå. Ser ut som det sluttet å funke når min win xp maskin ble tatt av port nr. 1 på ruteren. Noen som føler seg kallet til å hjelpe en frustrert frue?

Hanne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Aner ikke. Kan ikke noe med svitsjer. men kanskje det er grunnen. Går det an å aksesserer den?

8283595[/snapback]

Du kan ikke gjøre stort annet enn og prøve en annen switch, er det noen tvilsom hjemmelagde kabler inne i bildet?

Du har restartet switchen og latt den stå strømløs en stund?

Lenke til kommentar
Hei

Aner ikke. Kan ikke noe med svitsjer. men kanskje det er grunnen. Går det an å aksesserer den?

8283595[/snapback]

Du kan ikke gjøre stort annet enn og prøve en annen switch, er det noen tvilsom hjemmelagde kabler inne i bildet?

Du har restartet switchen og latt den stå strømløs en stund?

8285767[/snapback]

Får prøve en annen, men det har funket før. Kablene er hjemmelagde helt eter oppskrift.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jeg forstår det som at du vil bruke speedtouch modemet kun som modem og fordele internettlinjen via switchen? da må modemet stå i såkalt "bridge-modus". Prøv på [eget ansvar] å tilbakestille SpeedToutch ved å koble en pc rett mot dette og skriv "192.168.1.1", logg inn og sett det i bridge. Koble så tilbake switchen og test. Hvis det ikke fungerer kan du resette modemet ved å holde inne resetknappen før du kobler til switch og prøver igjen. Når du resetter det vil det stå i bridge-modus (tror jeg).

Glemte å si @ jeg ikke kan et squad about switcher og at du sannsynligvis må ta i mot råd fra andre. Jeg har hatt tilsvarende problem med mitt SpeedTouch 546i v6 og wifi router og løste det ved å gjøre som nevnt over.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...