exin89 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Jeg har en gammel RC radio som jeg har demontert og bare har stikkene igjen på. Det er en strømkontakt til hver av stikkene og det kommer tilbake spenning i 2 ledinger fra hver stikke ettersom hvor stikka står. En ledning fra hver funskjon. Det blir en viss motstand i stikka ettersom hvor den står hvis jeg har forstått det rett. Noen som vet hvordan jeg kan få denne til å fungere som en kontroll jeg kan bruke i f.eks flyspill til pcn. Kan den kobles til en usb kabel sånn at jeg har spenning inn, og spenning ut til de 4 andre lederne i USB kabelen og bruke en software for å få det til å funke? Eller må jeg ha noe for å få det til å funke. USB kabelen har jo en med spenning ut, og 4 ledere tilbake. Så ettersom hva jeg kan skjønne kan resten fikses via software. Den skal da bare brukes på den pcn med software inne. Hvis ikke dette er en mulighet, hvordan kan jeg da gjøre det? Edit: Lagt til et skjema over strømkretsene og hvordan jeg ville gjort det. I hver stikke er det 2 funskjoner som fungerer som Potmetre, og det er 2 stikker. Håper skjemaet er forståelig. Er ikke så lett å lage det i paint Endret 31. mars 2007 av exin89 Lenke til kommentar
joker Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Jeg har en gammel RC radio som jeg har demonter og bare har stikkene igjen på. Det er en strømkontakt til hver av stikkene og det kommer tilbake spenning i 2 ledinger fra hver stikke ettersom hvor stikka står. En ledning fra hver funskjon. Det blir en viss motstand i stikka ettersom hvor den står hvis jeg har forstått det rett. Noen som vet hvordan jeg kan få denne til å fungere som en kontroll jeg kan bruke i f.eks flyspill til pcn. Kan den kobles til en usb kabel sånn at jeg har spenning inn, og spenning ut til de 4 andre lederne i USB kabelen og bruke en software for å få det til å funke? Eller må jeg ha noe for å få det til å funke. USB kabelen har jo en med spenning ut, og 4 ledere tilbake. Så ettersom hva jeg kan skjønne kan resten fikses via software. Den skal da bare brukes på den pcn med software inne. Hvis ikke dette er en mulighet, hvordan kan jeg da gjøre det? Edit: Lagt til et skjema over strømkretsene og hvordan jeg ville gjort det. I hver stikke er det 2 funskjoner som fungerer som Potmetre, og det er 2 stikker. Håper skjemaet er forståelig. Er ikke så lett å lage det i paint 8283436[/snapback] Jeg gjorde det for noen år siden, men jeg koblet den til joystik ingangen på et gamelt lydkort, jeg tok bare en gamel joystik som jeg slaktet og loddet ledningene som var koblet på potmeterene i den og koblet på potmeterene i rc kontrolen.. Ps ses i Vågå edit litt trøtt ja.. skriveleif Endret 31. mars 2007 av joker Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Heisann hvem er du forresten skal du på ungdomsuka du også? Jeg tenkte jeg kunne bruke no software for jeg har ingen 4 kanals joystick liggende, bare ett ratt med 2 kanaler som ikke funker. Og det er jo ikke nok. Har også en Joystick men den tar jeg ikke livet av. Jeg har tenkt til å kjøpe meg RC fly snart, og har ikke råd til både RC simulator og fly så da ta jeg den ulovlige veien til simulatoren og lager kontrollen selv. Har brukt vanlig joystick i RC sim litt men det blir ikke det samme. Det er mye vanskeligere på en måte, iogmed at jeg ikke har så god kontroll på alle akser samtidig da. Endret 31. mars 2007 av exin89 Lenke til kommentar
joker Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Heisann hvem er du forresten skal du på ungdomsuka du også? Er du magnus B ? Jeg tenkte jeg kunne bruke no software for jeg har ingen 4 kanals joystick liggende, bare ett ratt med 2 kanaler som ikke funker. Og det er jo ikke nok. Har også en Joystick men den tar jeg ikke livet av. Jeg har tenkt til å kjøpe meg RC fly snart, og har ikke råd til både RC simulator og fly så da ta jeg den ulovlige veien til simulatoren og lager kontrollen selv. Har brukt vanlig joystick i RC sim litt men det blir ikke det samme. Det er mye vanskeligere på en måte, iogmed at jeg ikke har så god kontroll på alle akser samtidig da. 8283610[/snapback] nei jeg er ikke magnus B, men jeg kommer sikkert til og være der under ungdomsuke, morsomt og se på hg elever .. Men det er mulig du har alle lederene du trenger i det rattet... du finner sikkert noe info om hvordan du skal koble det på nettet, se forx link der står det meste du trenger.. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg fulgte guiden du linka til, og jeg fikk det til å funke, nå har jeg bare det problemet at jeg har kalibrert joysticken i win og det endrer seg når jeg åpner realflight G3 med dongle emulator, Laster ned update nå, får se åssen det blir etter det. Edit: Update hjalp ikke noe. Legger inn en eldre versjon av G3 tenker jeg, for da kan jeg bruke en annen Dongle emulator som tillater kalibrering i spillet. Endret 1. april 2007 av exin89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå