The Ghost Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har idag vært en tur på BAUHAUS og kjøpt meg 2stk slags "spon" plate på 15x750x1500mm, på lappen der de stod sto det Olja Forskalings Bjerk om det sier dere noe .... Skal lage et Cube kabinett og har tilgang til det mste av verktøy utenom en håndoverfres som kunne vært veldig kjekk å ha Trenger litt hjelp til å sette opp åssen jeg skal bruke dem for å utnytte mest mulig av platene ... Åssen det skal se ut inni skal jeg nok få fiksa selv De er altså 1.5cm tykke, 75cm bredde og 150cm/1.5m lange og jeg har 2stk av dem ... Tenkte en høyde på ca. 45cm, bredde på 45cm og en lengde på noe rundt 30-35cm ... Takker for alle innspill og kom med dem fort da jeg starter med å tegne opp mål på platene på søndags kveld og etter det har jeg bare fram til onsdag formidag på meg! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Ok tregner en liten bump her da jeg ikke har internett tilgang fra seinere idag og fram til onsdag kveld !! Eks. skal jeg sette dem å langs eller på høykant ? Uansett så må jeg jo kutte i dem, men har en diger gulv stående skjede sag så det blir ike et problem er bare hvordan jeg skal kutte for å få mest mulig ut av platene .... Edit: En sånn en: Endret 1. april 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Selve plata som går under bladet kan du vel vri 45 grader. Det kan jeg på den som står i kjelleren i allefall, og den er fra 70 tallet elns... Hadde kansje vært litt kjekt med noen tegninger av hvordan du skal ha kabinettet før man kommer med noen innslag, så jeg anbefaler deg å sette deg ned med papir og blyant slik at vi får litt innsyn på planene dine. Er litt vanskelig å hjelpe til når man har nesten null idé om hvordan det kommer til å bi til slutt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Vel har emd en stikksag og en dremel også så å få runde kanter skal nok ikke være noe problem ... Sitter på pappa sin data nå og der har jeg ikke noe annet enn paint Ikke for jeg lov å laste ned noe eler Men nå kom ejg joakkurat på at vi har en scanner stående ... Skal se om ejg for tegnet noe for så å scanne det inn Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Da har jeg med dimensjonene på utsiden ..... Om jeg må ta med noe mer så spesifiser hva så skal jeg se hv ajeg rekker, men tror jeg skal legge dem på langs å bruke dem to ganger derfor 37.5cm i høyde da dette er halvparten av platene som er på 75cm i høyde om man legger dem ned på langs .... Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Må bare kommentere leifen "skjede sag".. grøss!! (er det det man bruker når dama er for trang?? ..sorry;) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ganske OT men "skjede sag" kommer vel i samme kategori som "dra på skino", "spise skylling", "sykkelskjede", "skjøre bil", "skjøpe mat" +mm... Ufattelig mange med taleproblemer nå til dags som sier "skj" i stedet for "kj"-lyd. Da blir det "forståelig" hvorfor trådstarter her skriver skjedesag i stedet for kjedesag som det heter, og hvorfor generelt veldig mange her på forumet (og andre steder) skriver "s" foran "kj"-lyd ord. Men rett er det ikke OnT: Skal du bare lage et helt "vanlig" kabinett? Hvorfor ikke dra det litt ut?: http://www.burobjorn.nl/blog/wp-content/woodenpc.jpg Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Til mitt prosjekt hadde jeg en plate på 60 x 200 centimeter, og det ville vært akkurat nok om jeg ikke hadde hatt et lite bommål. Mitt kabinett er større enn ditt og jeg kan derfor ikke skjønne annet enn at du har mer enn nok materiale Anbefaler deg å sette deg ned å bestemme hvor store hver enkelt av de seks platene skal være. Deretter finner du frem linjal, vinkeljern og penn, og starter å tegne ned på plata. Da ser du lett hvordan du utnytter den best mulig. Goscinny Endret 2. april 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Til mitt prosjekt hadde jeg en plate på 60 x 200 meter, 8294839[/snapback] Det må ha vært litt av ett kabinett du Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Haha, sorry! Mente selvfølgelig centimeter Skal rette det. Ikke rart jeg hadde nok materiale Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå