Gå til innhold

Hvordan få spandmode på X1950 med vista?

Thiazi

Anbefalte innlegg

Har to crt skjermer som er koblet på de to dvi utgangene på mit ATI 1950 kort.

Jeg får brukt begge som ett srivebord der jeg kan flytte over mapper og andre vinduer etc. mellom skjermene. Det jeg har lyst til er å kjøre film i fullscreen på begge skjermene sån at bildet blir del mellom de.

Takker på forhånd til innskudd av dere "skjermguruer"

Edit* Har Vista BTW. Har lasta ned Hydravision, men det sier den ikke finner no ati driver, ennå jeg har nyeste vistadriver ...

Og ja, har en 19" og 17" kan d være prolemet? Forresten då går d fint med expanded desktop, men får ikke "strekt" bildet slik at pc trur d er en skjerm på begge (verktøylinjaover begge skjermene).

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du brukt SPAN mode før, i f.eks. Windows XP? Der satte man det i ATi sitt Catalyst Control Center, dvs., skjermkort kontrollpanelet. Bare kast Hydravision så langt vekk du kan :) Hvis du ikke har gjort det før kan jeg poste noen bilder senere ikveld fra Windows XP, om det kan hjelpe?

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Tjohei, fyr opp ATi Catalyst Control Center først.

#1 - begge skjermene må kjøres samtidig som vanlig

#2 - enten høyreklikk eller venstreklikk (litt usikker da jeg sitter på en nVidia maskin akkurat nå) på en av skjermene dine, og velg "Stretch horizontally onto XXX" hvor XXX = LCD eller DFP eller CRT etc.

Det vedlagt bildet er litt misvisende, må bare beklage :) Det viser hvordan man bytter skjerm via software framfor fysisk å flytte de på bordet, men det skal du bare glemme :) Derimot vil du vil se valgene og hvor du setter "span mode". ATi liker å kalle dette STRETCH HORIZONTALLY. Hvis dette mangler, da vet jeg ærlig talt ikke hvordan du kan få span/stretch til å fungere i Vista. Jeg VET at det har vært litt diskusjoner angående flermonitoroppsett i Vista men har personlig null erfaring.

EDIT: La til et bilde hvordan det skal se ut når alt kjører i span/stretch.

post-15998-1175543942_thumb.jpg

post-15998-1175544312_thumb.jpg

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...