stian-hg Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg må innrømme at jeg ikke har særlig peiling eller erfaring med annet enn hardware til en "vanlig" PC. Har aldri bygget HTPC eller eid en LCD-TV og kjenner derfor ikke til utfordringene som følger dette. Til sommeren skal jeg kjøpe to HTPCer og to LCD-TVer, en til stue og en til soverom Har lest noe her på forumet og andre steder, men lurer konkret på: 1. Kan en HTPC (med HDMI utgang) erstatte en god DVD-spiller? 2. Hvordan finner jeg ut om LCD-TVer støtter 1:1 pixeladressering? Dette er aldri oppgitt i spesifikasjonene (tror jeg). Flere spørsmål kommer... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg må innrømme at jeg ikke har særlig peiling eller erfaring med annet enn hardware til en "vanlig" PC. Har aldri bygget HTPC eller eid en LCD-TV og kjenner derfor ikke til utfordringene som følger dette. Til sommeren skal jeg kjøpe to HTPCer og to LCD-TVer, en til stue og en til soverom Har lest noe her på forumet og andre steder, men lurer konkret på: 1. Kan en HTPC (med HDMI utgang) erstatte en god DVD-spiller? 2. Hvordan finner jeg ut om LCD-TVer støtter 1:1 pixeladressering? Dette er aldri oppgitt i spesifikasjonene (tror jeg). Flere spørsmål kommer... 8283215[/snapback] 1: Ja, som en meget bra DVD spiller. 2: Det står i spec. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Takk for svar! Hvordan er dette oppgitt i spesifikasjonene? Som pixelmapping eller som noe annet. Har ikke sett dette på f.eks. Sonys nettsider: http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...gory=TVP+LCD+TV Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) 2. Hvordan finner jeg ut om LCD-TVer støtter 1:1 pixeladressering? Dette er aldri oppgitt i spesifikasjonene (tror jeg). 8283215[/snapback] Sjelden at dette er opplyst om i specs til TV'en. Mange TV'er har pixelmapping over VGA inngangen, mens langt færre har dette over HDMI. For å sjekke om TV'en du ønsker har dette anbefaler jeg deg å søke opp TV'en på diverse forum som AVforum.no, AVforums.com og MinHembio.com. Her finnes masse erfaringer med diverse TV'er. Edit: Feil i webadresse Endret 2. april 2007 av WebKnight Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Igjen, takk for svar Nå har jeg brukt noe tid på å lese litt om blandt annet etterprosessering i ffdshow. Har også lest litt om diverse programvare for avspilling av media. For meg innebærer en HTPC at man kjører TV-signalene igjennom PCen og videre inn i TVen. Har et par spørsmål til dette: 1. Vil ffdshow, uten problem, kunne etterprosessere bildene fra TV-kortet til en høyere oppløsning og dermed gi bedre TV-bilder? 2. Skjer dette på lik linje som f.eks. ved avspilling av en DVD-plate, AVI-fil mv.? 3. Hvilke mediespillere benyttes normalt til TV-bilder? 4. Vil dekoderen fra TV-leverandøren ha stor innflytelse på resultetet og selve prosesseringen fra PCen? Vil etterhvert få en "digital" dekoder fra Get. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå