Gå til innhold

Neglebiting hvordan slutte?


Anbefalte innlegg

Hola,

 

Har alltid bitt negler, og nå ønsker jeg sette en stopper på dette helvete. Ser ikke pent ut, og de irriterer omgivelsene, iallefall blir synes jeg det er irriterende når andre i samme rom biter negler.

 

Jeg har prøvd Go Negl, men denne er jo desverre ubrukelig. Noen som har noen tips, kanskje noen her har bitt før?

 

cheers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har bitt negler så lenge jeg kan huske, og d er et helvete!

D er ikke pent, og får ofte vondt i fingrene :(

Jeg klarte å la vær me å bite negler i ca 2-3 uker, men så begynte jeg igjen :(

før beit jeg tå-negler :sick:

Men jeg klarte på ett eller anne vis å slutte :hmm:

Men finger-negler er fortsatt et problem :(

Lenke til kommentar

Viljestyrke.

 

Jeg bet negler når jeg var mindre, men jeg greide heldigvis å slutte på denne måten:

Jeg valgte ut en fingernegl som jeg IKKE skulle bite. Når neglen hadde grodd helt ut valgte jeg en negl til, så en tredje negl osv.

Snart ble jeg ''kurert'', har ikke bitt negler siden.

 

Jeg hadde også en uvane ved å bite meg på innsiden av leppa, men jeg greide å slutte med det på samme måten :)

Lenke til kommentar

bet negler jeg og før.

men så mye som jeg satt med datan. så lagde jeg meg en vane å ha en liten bolle med eddikvann ved siden av meg. dyppa fingrene mine i bollen iblandt. vær gang jeg glemte meg av, tok fingeren til munnen. så lukta jeg den stygge lukta, og iblandt fikk jeg jo smakt det! fysh!

 

Må bare si at denne tunge behandlingen funket på meg :)

Lenke til kommentar
bet negler jeg og før.

men så mye som jeg satt med datan. så lagde jeg meg en vane å ha en liten bolle med eddikvann ved siden av meg. dyppa fingrene mine i bollen iblandt. vær gang jeg glemte meg av, tok fingeren til munnen. så lukta jeg den stygge lukta, og iblandt fikk jeg jo smakt det! fysh!

 

Må bare si at denne tunge behandlingen funket på meg :)

8284107[/snapback]

Problemet er at jeg er rimelig aktiv og sitte ved maskinen i mange timer i strekk skjer ikke :(

Lenke til kommentar

1. Ikke bit neglene.

2. Som substitutt for neglbiting; Press undersiden av neglen (Ja, siden med bakteriene), mot tennene som om du skulle bite dem. Men for og lure deg selv; press undersiden hardt mot tennene :dribble:

 

Eller bare smør bæsj på neglene, ditt valg

Edit; HVORDAN STOPPE OG BITE KJØTTET INNE I MUNNEN!? :ohmy:

Endret av Stubbekropp
Lenke til kommentar

Ta på tre-fire strøk med gjennomsiktig neglelakk. Har bitt siden jeg var 5 og det er det eneste som funker for meg. Da biter jeg av neglelakken i stedet for neglene. Funker i perioder, men har ikke viljestyrken til å slutte helt enda.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...