Gå til innhold

USA og 'Federal Reserve'


vanedyret

Anbefalte innlegg

Etter å ha latt meg drukne av amerikansk konspirasjonsteori en god stund nå, ser den røde tråden til å henge på navnet Federal Reserve, "sentralbank" av USA. Denne har visstnok vært hindret innsyn og styrt av private siden 1913 etter Federal Reserve Act. Det skal ha vært en kamp gjennom hele den amerikanske historie om hvem som skal styre kontrollen av penger, folket gjennom styresmakten eller en håndfull private.

 

Det er nå jeg må spørre hva som er barnelærdom og hva som er eventyr i denne sammenheng. Kommentar?

 

Edit: Jeg får kaste litt bensin på bålet siden ingen vil si hva de mener.

 

Abraham Lincoln prøvde å rette opp dette ved å innføre "Greenback" pengesystemet.

John. F Kennedy forsøkte å rette dette opp med Executive Order 11110.

 

Konspirasjonsteori eller historisk korrekt?

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Naa har ikke jeg kilde eller noe som helst, men kan banna paa (wow, jeg er Peer Gynth) at jeg leste paa Wikipedia i dag om at det var ett styre paa sju personer som styrte Federal Reserve, og at kun to av dem var valgt av styremakten, mens de fem andre var private.

Federal Reserve er et privat firma eiet av styrtrike bankfamilier, og det finnes mange kilder til denne informasjonene(bland annet en retslig kjennelse fra amerikansk rett)

Jeg har en blogg der jeg har samlet fakta og historie rundt Federal Reserve..

En annen historie som er sann er at president Andrew Jackson fikk stanset en tidlig utgave av Federal Reserve, og gitt myndighetene rettigheten til å trykke pengene..

En attentatmann forsøkt å skyte Jackson men begge pistolene låste seg..

Attentatmannen ble arrestert, men frifunnet fra drapsforsøk på grunn av sinsykdom i gjerningsøyeblikket! frifunnet fra drapsforøk på en president....

historien sier at atentatmannen etter han gikk fri fortalte at rike europeiske bankfolk hadde betalt han godt for jobben, og lovet at han skulle slippe straff...

her er bloggen:fakta om federal reserve og bankmafiaen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...