mbst Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hvilken strømforskyning bør jeg kjøpe til en AMD Athlon XP 1700+ på et Abit KG7 hovedkort? Vektlegger støy og pris. Hvor mange watt bør det gi? 350W..? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hvor mange andre enheter har du da? Hvis du skal overklokke, eller hvis du har mange andre enheter, kan du likegodt skaffe en bra 350W eller kraftigere. Har du ikke dette i tankene, og lite harddisker osv..vil en kvalitets 300W gi deg nok power. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 24. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2001 *Plextor 12/10/32 SCSI brenner *Plextor 40x SCSI CDROM *Geforce2 32MB *To / tre IDE-harddisker *PCI Ultra-SCSI kontroller *PCI ISDN-kort *Soundblaster Audigy lydkort *Canon N650U USB-scanner *HP DeskJet 710C skriver Det var vel det meste. Skal i utgangspunktet ikke overklokke, men kan jo ikke utelukke at jeg en gang vil gjøre det.. Og den må selvsagt gi nok juice til en eventuell fremtidig oppgradering. Tror jeg velger en ~350W PSU, men hvilken bør jeg velge? Tenker som sagt på støy og pris. Tror ikke jeg strekker meg til Noise Control's 370W til 1400kr. Genererer en på 350W "mye" mer varme enn en på 300W? Hvor mange grader er det snakk om? Og vil den støye merkbart mer på grunn av det økte behovet for kjøling? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Du bør ikke ha noe mindre enn 350W!! Det med støy kommer heller ikke bare ann på hvor mange watt powersupplyet er på; merke har en del å si. En strømforsyning av høy kvalitet koster selvfølgelig mer enn en billig.. og man får til en viss grad hva man betaler for. Uansett mener jeg at å kjøpe NoiseControl powersupply er litt "fisefint". Blir DYRT. Angående bråkete PSU'er (powersupply'er) vil jeg ha sagt at Chieftec 340W'ern bråker for mye, syns jeg i så fall. Den er billig, men jeg ville holdt meg unna den. Enermax er saker. De lager kvalitets-psu'er! Uansett koster de en del :smile: Få vifta til å kjøre litt saktere ved å koble en motstand i serie med den eller.no. Eller kanskje trikse litt med ledningene.. kommer ann på hvor god plassen er egentlig. Hvis det er skit-trangt blir det jo pes å jobbe med det.. For å ta det med.. NoiseControl powersupply'ene er ikke annet enn helt vanlige powersupply'er (helt vanlige kvalitets-powersupply'er riktignok) som de har triksa litt med. Støydempa litt tror jeg.. hvis det er plass (?) Pluss at de setter på noe stash som minsker farten på vifta.. en NoiseKiller... whatever! Det jeg vil fram til er at det nok er fullt mulig å få seg en PSU ala' NoiseControl på eget vis Lenke til kommentar
sealt Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 jeg har omtrent samme systemet og bruker 300w og det virker bra hittil. Har hørt at det har vært noe tull med 5 volten på enermax psuene,men om det er riktig det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 24. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2001 Quote: Har hørt at det har vært noe tull med 5 volten på enermax psuene,men om det er riktig det vet jeg ikke. Tenker det blir et Enermax på 350W for sikkerhets skyld - de virker bra. Det med 5V'en på Enermax'en er vel ikke et vanlig problem, for Enermax skal jo være av god kvalitet. Eller..? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Enermax skal være god kvalitet. Det er de kjent for. Det er jo en grunn til at de er såpass dyre. Man ser også at de er litt mer for-seg-gjort enn andre billig powersupplyer. Levetiden på de er oppgitt til 100.000 timer.. på billige powersupply'er er det 50.000 timer. Uansett kommer man nok ikke til å ha en pc så lenge allikevel? 24 timer X 365 dager = 8760 50.000 timer / 8760 = 5,7 Altså er 50.000 timer nesten 6 år! Så 100.000 timer er dermed 12 år.. Kommer du til å ha en PSU så lenge? Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 kjøp deg en kraftig en, så kan du heller installere en noice killer på! :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2001 Ikke dumt. Tenker det blir til det da. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå