hasuwest Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 En kammerat av meg skulle sette ISDN kortet sitt i den nye PC'n hans. PC'n har ikke blitt brukt på ca. 1 mnd da var den på LAN. Da vi skulle starte opp PC'n kom feilmeldingen: Power Cable is not connected to ATi Radeon 9700 PRO. Som alle vet er det jo ikke noen strømkabel til kortet? Så vi tok ut kortet og tittet litt på det. Øverst til høyre på fremsiden av kortet er det en hvit sak med 4 pins ut som står skeivt, slik at det ser ut som om en cabel er dratt tvert av den og 3 av de 4 pinesne har blitt skeive. Hva skal vi gjøre? Noen som har en ide? På forhånd Takk. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Den 2002-12-15 16:30, skrev hasuwest:En kammerat av meg skulle sette ISDN kortet sitt i den nye PC'n hans. PC'n har ikke blitt brukt på ca. 1 mnd da var den på LAN. Da vi skulle starte opp PC'n kom feilmeldingen: Power Cable is not connected to ATi Radeon 9700 PRO. Som alle vet er det jo ikke noen strømkabel til kortet?Så vi tok ut kortet og tittet litt på det. Øverst til høyre på fremsiden av kortet er det en hvit sak med 4 pins ut som står skeivt, slik at det ser ut som om en cabel er dratt tvert av den og 3 av de 4 pinesne har blitt skeive.Hva skal vi gjøre? Noen som har en ide?På forhånd Takk. Joda Radeon9700pro lsuker så mye strøm at den må ha en ekstra tillkobling. Det følger med en ledning til alle kortene, så har kan kjøpt det nyt så fikk han med en ledning. Tror også det skal følge med en konverter som gjør det enkelt å greit å koble den til PSU en. En vanlig AGP port klarer ikke å levere nokk strøm til 9700pro, så du må nokk få fikset "den lille hvite dingsen" Har hørt at man kan starte opp uten strømkabelen i, men da kjører kortet på sterkt redusert hastighet, og da er det jo ikke noe vits med et kort til 3500kr. Jeg ville prøvd å rette ut pinnene så funnet ut hvor den strømkabelen har tatt veien. Lyke till Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Quote: Som alle vet er det jo ikke noen strømkabel til kortet? Som alle vet så ER det en strømkabel til kortet siden AGP-porten ikke klarer å levere nok :smile: Gidder ikke å trekke ut min for å sjekke men tror at det ikke går an å boote uten at denne er plugget i. [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-12-15 16:46 ] Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2002 Hei! Ahh, nå funker det etter å ha rettet ut den hvite saken. Hvis jeg tenker etter tror jeg at jeg har lest at ATi 9700 PRO trenger ekstra strømmforsyning :smile:. Menmen, takk for hjelpen. Og ha en riktig god jul ! Og en ting til; det må ha vært når kammeraten min skulle ta ut chieftec døra at kablen som var connectet til chieftec vifta(i døra) er også connectet til skjermkortet at den ble skeiv. _________________ Stjelenor [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-12-15 17:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå