Gå til innhold

Kjøpte GF4MX420 og har KT7... Skulle jeg aldri gjort(?)... H

EyeLid

Anbefalte innlegg

Satt hjemme, og ingen spill fungerte med mitt Voodoo3 kort lenger. Javel, ut og kjøpe nytt.. Lite penger og ellers gammel PC gjør sitt til at Creative GeForce4 MX420 ble kjøpt inn... Men skjermen var sort ved oppstart, og mitt Abit KT7 kort ville ikke annet enn å pipe litt.

gikk tilbake til butikken og sa jeg ville bytte det. De tok en test, GF4 kortet funket utmerket. Nevnte at KT7et mitt skulle støtte alt som trengtes...

"Åja.. mhm... KT7 ja... GF4 MX kortene er de eneste kortene som ikke funker på KT7ene"

Annen kamerat sa de ikke får nok strøm på KT7ene.

Noen som har løsningsforslag???! Eller er det bare å legge ut pengene til Ti4200?? pliz mail til [email protected] - er desp på Ralli Sport Championship...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg hadde også et K7T-266 produsert av MSI kort og kjøpte meg et MSI MX440.

Det viste seg at uansett hva jeg gjorde, drivere, bios osv. så ville ikke skjermkortet virke, i beste fall fikk jeg masse striper, andre ganger var det bare svart skjerm.

Løsningen på problemet mitt var at jeg skrev en mail til microstar i Taiwan og de lovte meg at deres forhandler i Norge skulle gi meg et nytt hovedkort om jeg kontaktet denne.

Gjorde så, og Kompletts butikk i Trondheim ga meg et nytt MSI KT3 ultra-Aru og all ting fungerte perfekt. :grin:

Denne feilen består altså av en inkompatibel transistor på hovedkortet som resulterer i at MX ikke fungerer med K7T-266.

[ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-12-15 17:12 ]

Lenke til kommentar

Vel, såvidt jeg husker så tror jeg at jeg har KT7-RAID (litt usikker på det men det har jo mindre betydning, sjekker dette senere). Er 100MHz FSB, så mer enn Athlon 1.4GHz og Duron 1.3GHz går vel ikke.

Er lenge siden jeg kjøpte hovedkortet, og MX420 er jo ikke noe HEY WHOPPI kort, men funker vel til GhostRecon og Ralli Sport Challenge... ?

Har sendt mail til Abit USA (eneste siden jeg fant) og får håpe på det beste... :wink:

-Ola L

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 09:41, skrev Lemonbarley:

Har selv et GF 4 MX 420 og Abit KT7a-Raid kort, funker bra(selv om skjermkortet suger da...).

Får 3799 poeng i 3DMark med duron 900@1208 og med skjermkortet på standard hastighet.

Jezus! Jeg hadde 4500 poeng med GeForce2 TI og T-Bird 1000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...