Lurifaksen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kjøpte for en stund siden et ATI X1950Pro AGP-kort. Dette har fungert fint i flere måneder, men for ca 1 måneden begynte følgende å skje gradvis (ca 2-3 ukers mellomrom) i kronologisk rekkefølge: 1. Hver gang en enhet kobles til/fra PC'en blinker begge skjermene. Dvs, de mister signalet i et halvt sekund ca. Trodde først det kun gjaldt ved fysisk kobling av USB-enheter, men la merke til at det samme skjedde selv om en enhet ble opprettet programatisk (dvs f.eks installasjon av en virtuell CD-rom). Så vidt jeg husker skjedde dette etter en oppgradering av drivere, men det var nok tilfeldig. 2. PC'en begynte å fryse ved aktivering/deaktivering av skjermer. Eksempel-scenario: Kun skjerm 2 er aktivert. Jeg aktiverer skjerm 1 og setter den til primary --> PC'en fryser totalt (ikke BSOD/reboot). Noen ganger har det skjedd ved oppstart av windows også. Etter mye frysing pleier jeg likevel omsider å få aktivert begge skjermene - da fungerer det uproblematisk så lenge jeg ikke begynner å rote mer med oppløsninger f.eks. 3. Jeg ser TV i VideoLAN, i OpenGL-modus siden det er det eneste som fungerer i Windows Vista. Ganske nylig begynte følgende å skje: a) Reboot i noen tilfeller når videoen skifter fra 4:3 til 16:9 og omvendt (noe som skjer ved reklame på TV2 f.eks) b) Dersom jeg skrudde på deinterlacing ble det stort framedrop (ca 30%). c) Nå har jeg ca 50% framedrop uansett ved avspilling i OpenGL - selv uten deinterlacing. Dette skyldes ikke CPU - for framedropet er like stort selv om jeg har andre programmer som tar 100% CPU. Driversituasjon: Det var fra ATI Catalyst 7.1 OpenGL ble tilgjengelig i Vista, og det fungerte fint da i minst en måned. Ellers har de nyere driverne ikke utgjort noen forskjell i det hele tatt, og å nedgradere til 7.1 igjen gjorde heller ikke noen forskjell. Så tror ikke dette er software-relatert. Er det noen som har hørt om lignende problemer før - eller har noen som helst mistanke om at dette kan skyldes noe annet enn delvis defekt skjermkort? Kortet er vannkjølt så er et voldsomt prosjekt å begynne å feilsøke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå