trrunde Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Har nettop gått fra tele2 til telenor pga frifamilie, når jeg heiv i nytt simkort kom det opp "sett inn riktig simkort" jeg gikk da inn på tele2 sine sider for å se om jeg kunne finne operatørlåskoden, slik som telenor og netcom har på sine sider, men denne fant jeg ikke vet noen hvor jeg kan få tak i denne? prøvde å ringe tele2 på 02000 men da var det bare den forbanna maskinen som sa at åpningstidende var fram til klokka 16.00 på lørdager Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Trur denne skulle hjelpe deg litt ------> LINK Ellers så er det bare å vente.... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Om du får feil når du utfører en ugyldig sånn opplåsningskode for mange ganger må telefonen sendes inn så pass på. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Ring til Tele2 kundeservice på 02000, så finner de koden til deg. Hvis de ikke har den i sitt datasystem, får du den på mail etter noen dager. Koden er gratis så lenge du er ferdig med bindingstiden. -snubbel Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Trur denne skulle hjelpe deg litt ------> LINK Ellers så er det bare å vente.... 8282739[/snapback] Har SE w800i og dette var ikke et valg på denne siden Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Trur denne skulle hjelpe deg litt ------> LINK Ellers så er det bare å vente.... 8282739[/snapback] Har SE w800i og dette var ikke et valg på denne siden 8283643[/snapback] ville ventet til mandag om jeg var deg, er veldig lett at du låser telefonen din og da står du selv ansvarlig. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 dette er en av grunnene til at jeg har netcom... har du en mobil som er bundet til netcom i 12 mnd men vil fjerne operatør låsen så er det så enkelt som å gå inn på netcom.no og fylle ut det de spør om og vips! så er mobilen fri for operatør lås fra netcom før 12 mnd av avtaleperioden er gått Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 dette er en av grunnene til at jeg har netcom...har du en mobil som er bundet til netcom i 12 mnd men vil fjerne operatør låsen så er det så enkelt som å gå inn på netcom.no og fylle ut det de spør om og vips! så er mobilen fri for operatør lås fra netcom før 12 mnd av avtaleperioden er gått 8512540[/snapback] Hvis dette er grunnen din for å velge NetCom tror jeg du skal sjekke igjen, for det du sier der stemmer nemlig ikke. Så lenge du har avtaletid på abonnementet ditt hos NetCom, får du heller ikke låsekoden. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 dette er en av grunnene til at jeg har netcom...har du en mobil som er bundet til netcom i 12 mnd men vil fjerne operatør låsen så er det så enkelt som å gå inn på netcom.no og fylle ut det de spør om og vips! så er mobilen fri for operatør lås fra netcom før 12 mnd av avtaleperioden er gått 8512540[/snapback] Jaha, hvordan forklarer du dette da: Telefonen er innenfor bindingstiden Opplåsningskode til *************** kan ikke frigis før bindingstiden på 12 måneder er utløpt Det er dessverre bare Telenor som har forstått det her og gir ut åpningskoden før bindingstiden har gått ut. Ikke NetCom og ihvertfall ikke Tele 2 gjør det. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Det er dessverre bare Telenor som har forstått det her og gir ut åpningskoden før bindingstiden har gått ut. Telenor er pålagt av Post- og Teletilsynet å gjøre dette, det har ikke noe med at de har forstått mer enn andre. Telenor gjorde det ikke før de ble pålagt det, heller. Personlig synes jeg det er tåpelig å kjøpe en operatørlåst mobil og så kreve å få den låst opp, uansett om det er snakk om Telenor, Tele2 eller NetCom - da kan man jo heller kjøpe en ulåst! Da blir selvsagt telefonen ofte dyrere, men man leker vel ikke butikk heller? Endret 4. mai 2007 av zegenie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå